Nokia 3650 <-> S55
Fra : Thomas Frandzen

Dato : 21-07-03 14:02

Halløjsa allesammen..

Jeg har i noget tid overvejet at købe Siemens S55, men efterhånden som
Nokias 3650er er kommet ned på nogenlunde samme prisniveau er jeg nok vippet
over til den løsning.. Det eneste jeg umiddelbart savner på
specifikationerne på 3650eren er muligheden for at Synce med en
Outlook-kalender (man skulle kunne overføre Vcards, men så vidt jeg ved ikke
kalender-info).. Er det mig der har overset noget, kan det klares via en
Java-udvidelse, eller må jeg simpelthen bare undvære den feature hvis jeg
vil have Nokia?

Og hvordan er folks erfaringer ellers med 3650eren (gerne sammenlignet med
S55eren)? Kan man holde den noget alternative keypad ud?

Er der iøvrigt en Dansk hjemmeside som ikke bare giver specs på
mobiltelefoner, men også anmelder (og også gerne sammenligner) dem? Hallo.dk
og WannaSave virker mest som rimelig ukritiske reklamesider..

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Lars Strange

Dato : 21-07-03 14:37

"Thomas Frandzen" <thf@fzc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> kalender-info).. Er det mig der har overset noget, kan det klares via en

N3650 sync'er både kalender og adresser ved hjælp af den medfølgende
software.

> Og hvordan er folks erfaringer ellers med 3650eren (gerne sammenlignet med
> S55eren)? Kan man holde den noget alternative keypad ud?

Jeg har ikke haft andre mobiltelefoner, så jeg skal ikke kunne svare på om
man kan holde det ud, hvis man har vænnet sig til "normale"
tastaturopsætning, men jeg har ikke noget problem med den måde knapperne
sidder på..

/Lars

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 21-07-03 14:46

"Lars Strange" <larsstrangefjernresten@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas Frandzen" <thf@fzc.dk> skrev i en meddelelse

> ikke
>
> N3650 sync'er både kalender og adresser ved hjælp af den medfølgende
> software.

Lyder jo alletiders - så forsvandt det sidste argument for at vælge
S55eren - udover størrelsen, måske..

Nogen eksempler på hvad man f.eks. kan udvide telefonen med, java-mæssigt?
Jeg har ikke haft en telefon med Java-understøttelse før, og er ikke helt
klar over hvad (udover spil) det egentlig kan bruges til i praksis..

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Ebbe

Dato : 21-07-03 16:52

Thomas Frandzen wrote:

> [...]
> Jeg har ikke haft en telefon med Java-understøttelse før, og er ikke helt
> klar over hvad (udover spil) det egentlig kan bruges til i praksis..

Man kan udvide den med andet en bare java. java bruges for det meste
bare til spil, men man kan installere mange forskellige programmer!
F.eks.:
http://www.mybiznas.com/mobiles/n7650_3650/freeware.html
http://www.penreader.com/Nokia_3650.html
http://www.the7650.com/7650home.htm

og meget andet(hvis man vil, kan man også downloade tonsvis af
programmer på eMule og kazaa)
(7650 og 3650 er ens i software(næsten), så den kan man også finde ting
til og bruge i 3650'eren)

Ebbe