AT kommandoer på et "rent" MacOS?
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 08-12-00 14:45

Hej alle

Er der på nogen måde man kan scripte sig ud af, at sende en AT kommando til
et modem på ren installation af MacOS?

--
Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 15:25

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 08-12-00 15:25

Typisk at man ikke kan stikke et modem en init streng uden ekstra software
..-(

Når men jeg undersøger lige noget med Applescript, det kunne jo være man kan
omgås et eller andet i systemet.

PS: genial slut kommentar med AT kommandoen hangup .-))) Mit modem reagere
på det .-))

--
Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 08-12-00 15:54

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> writes:

> Typisk at man ikke kan stikke et modem en init streng uden ekstra software
> .-(

Ahh, hvis det bare er en initstreng til dit modem, så kan du bare
rette i det modemscript du bruger. Det er bare en ren tekstfil som du
kan åbne i Tekst & Lyd/SimpleText. Så vidt jeg husker er den ret nem
at finde.

Jeg troede, at det var noget automatisk installation du var ved at
lave...

> PS: genial slut kommentar med AT kommandoen hangup .-))) Mit modem reagere
> på det .-))

Hovsa, så er det vist på tidet at få opgraderet dit modem

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-00 16:07

Lars H. Fischer <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> Hej alle
>
> Er der på nogen måde man kan scripte sig ud af, at sende en AT kommando til
> et modem på ren installation af MacOS?

Jeg ved det kan lade sig gøre med Apple's PPP og ARA software, da jeg
selv har gjort det for at flashe et modem, men jeg kan ikke huske
hvorledes.

Apple _har_ en udførlig TIL der beskriver fremgangsmåden, men der lige
et problem med min E-EPROM (on-brain). Desværre har jeg pt. kun en
langsom og dyr telefonlinie, så du må selv søge lidt.

Ellers kan du prøve følgende:

Indstil dit modem til et "null modem 57600"

Opret en ny ARA eller OT/PPP profil.

I indstillinger/protokol vælger du "PPP" som forbindelse og "slut til
kommandolineserver" samt "åben terminal vindue"

Tilbage i ARA (PPP) hovedvinduet vælger du at logge på som gæst og i
telefon nummer feltet nøjes du med et mellemrum.

Tilslut, og et terminalvindue hvori du kan sende AT komandoer åbnes.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 08-12-00 18:44

Aha..smart, det havde jeg ikke lige tænkt på. Skal straks prøve det når jeg
får liv i min Mac igen .-)

--
Hilsen
Lars H. Fischer