PostDK igen igen
Fra : Floatin

Dato : 21-07-03 12:36

Jeg havde en revne i min forlygte og bestilte derfor en ny hos
www.thansen.dk

De sendte mig en og den var D O A

Retur jeg betaler porto

De sender en ny FORSIGTIGT

Den var D O A

Det er snart en dyr lygte, men bør post DK betale returportoen eller hvad?

Skal de betale en ny lygte?

Eller er det der forsigtighedsgejl de så gerne vil sælge en bare fis, og
uden reelt indhold - altså når jeg går ned med pakken kan jeg så kræve at de
betaler returporto eller hvad nu den var sendt forsigtigt.

Fra : J.

Dato : 21-07-03 12:44

Hej.

Her står alt om Forretningsbetingelser ved Postpakker incl. noget om
erstatning.

http://www.postdanmark.dk/postdanmark/om_post_danmark/forretningsbetingelser
/forrx3.htm#PP

J.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 21-07-03 12:56

On Mon, 21 Jul 2003 13:35:54 +0200, "Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>uden reelt indhold - altså når jeg går ned med pakken kan jeg så kræve at de
>betaler returporto eller hvad nu den var sendt forsigtigt.

Jeg snakkede med en der har været vikar ved posten og der indrømmede han
da at når at der kom en forsigtig pakke, at så hændte det da at den fik
en mere hårdfør behandling end de andre pakker.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Brian Søgård Jensen

Dato : 22-07-03 21:49

Det er faktisk sådan at posten overtager ansvaret for forsendelsen, idet
thansen udlevere varen til posten, og dermed er postdk rent faktisk
ansvarlig for eventuelle erstatningskrav under transporten.. Thansen stiller
bare den service at de nok skal tage sig af erstatningskravet til postdk...
Den eventuelle returopkrævning du har betalt er jeg overbevist om at du
sagtens kan få refunderet.. Hvis du får yderligere problemer er du mere end
velkommen til at kontakte mig på bje@thansen.dk , så finder vi en løsning på
problemet..

--

Venlig Hilsen