Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Firmware opgradering af Club3d Radeon 9700
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-07-03 12:38

Hej

jeg har bestilt et Club 3d radeon 9700np grafikkort

Jeg har hørt man kan hente en firmware upgrade, så kortet kører som et Pro
kort... Men er der nogle der kender en værdi side, man kan finde dette på¨?

Det skal forresten køre på et MSI 865PE neo2 fis2r håber det virker
På edbpriser snakker de om www.rage3d.com men kan sku ikke lige finde noget.

Tak for jeres hjælp...

Fra : Peter Pan

Dato : 21-07-03 13:49

> [...]
>
> Jeg har hørt man kan hente en firmware upgrade, så kortet kører som et Pro
> kort... Men er der nogle der kender en værdi side, man kan finde dette

Der er ikke nogen forskel på et 9700 np og pro udover ram/core hastigheden i
MHz.

Mit Club 3d 9700 np kan ikke engang køre 275 MHz DDR på rammen. Selvom det
er det den burde (det står på papkassen det kom i, at det kører 275/550) Det
kører 270 (540) på rammen som standard, så det er ligefrem underclocket. Så
regn ikke med at kunne overclocke det op til Pro hastighed.

Mvh
Anders

Fra : JN

Dato : 21-07-03 15:23

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:bfgner$m61$1@sunsite.dk...
> [...]
> kører 270 (540) på rammen som standard, så det er ligefrem underclocket.

> regn ikke med at kunne overclocke det op til Pro hastighed.

tror godt du kan clock rammen til 275 uden problemer men rammen på club3d
kortet er ikke særlig overclock venlig...
der er nogen der påstår de kan overclock deres kort mere med en pro bios,
men det har jeg ikke prøvet....hvis du vil flashe en pro bios ned på dit
kort så husk at nedsætte clock hastigheden i bios med radedit - ellers
opfører dit kort sig nok underligt

Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-07-03 15:41

> [...]
dit
> kort så husk at nedsætte clock hastigheden i bios med radedit - ellers

Mit kan overclockes til Pro hastighed (mit kort har 3.3ns Hynix ram),
men jeg har muligvis også lagt en anden bios ind (ved ikke hvilken;
længere historie).¨

mvh Bernhard

Fra : Mads

Dato : 21-07-03 16:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
p�

> Det skal forresten køre på et MSI 865PE neo2 fis2r håber det virker

Her er bios filer http://www.3dchipset.com/bios/index.php
Når kortet er flashet genkender windows det som et nyt kort. Jeg var
nødtil at geninstallere driverne. Hvis jeg skulle gøre det igen ville
jeg afinstallere grafikkort driveren og så flashe kortet.

Samt et forum http://www.rage3d.com/board/

Mads

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-07-03 18:21

"Mads" <2madsSPA@MOtdcspace.dk> wrote in message

> [...]
> nødtil at geninstallere driverne. Hvis jeg skulle gøre det igen ville
> jeg afinstallere grafikkort driveren og så flashe kortet.

Okay tak..

Du kan ikke give mig et lille guide til, hvordan fremgangsmåden er for at
flashe kortet...

Der skal jo bruges ATI flash util og RadEdit 1.102 Beta BIOS Editor ? Men
hvordan det lige gøres?

Skal man boote fra diskette og sådan, inden man installere drivers osv. Hvis
man vil starte fra en formateret harddisk?

Fra : Mads

Dato : 22-07-03 12:40

snip...
> [...]
Hvis
> man vil starte fra en formateret harddisk?

Ja du skal boote fra en diskette.

Hent "club 3D non-pro Bios" fra Warp11 på 3dchipset siden.

Hent "Ati flash utility" på 3dchipset siden.

Lav en ren Boot diskette og kopier Bios filen og atiflash og følg
instruktionerne som følger med atiflash i "read me.txt"

Kortet kører stadig ved non Pro selv om windows tror det er et Pro
kort.

Mads

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-07-03 20:29

> [...]
>
> Jeg har hørt man kan hente en firmware upgrade, så kortet kører som et Pro
> kort... Men er der nogle der kender en værdi side, man kan finde dette

Jeg tror snarere, at du kan få det til at performe som et 9800np eller noget
i den stil. Der er nogle tweaks i Omega driverne
(http://www.omegacorner.com/ati.htm) som netop skulle booste kort fra 9700
til 9800.

/Nikolaj

Fra : longreen

Dato : 09-09-03 01:44

"Bjarke Hansen" skrev d. 21-07-03 12:38 dette indlæg :
> [...]
p�

> Det skal forresten køre på et MSI 865PE neo2 fis2r håber det virker

hej har selv flashet kortet men vil meget gerne have den gamle
(originale BIOS) tilbage har du gemt den inden du flashede ???? jeg
gjorde nemlig ikke ! vil blive meget glad hvis du vil sende den til
lasselongreen@yahoo.com !!

Mvh

Lasse

http://www.kandu.dk/