Atkins produkter
Fra : Steen F.

Dato : 21-07-03 11:41

Jeg har overvejet at starte på Atkins, og på atkins.com er der en 2-ugers
introduktions menu. Men for at kunne følge denne menu, står der at man skal
bruge f.eks. Atkins Bake Mix og Atkins Vanilla Shake Mix osv. Kan man købe
disse i Danmark eller hvad kan man bruge i stedet?

Hilsen Steen

Fra : Henny

Dato : 21-07-03 11:54

"Steen F." <steen.koldingNOSPAM@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge f.eks. Atkins Bake Mix og Atkins Vanilla Shake Mix osv. Kan man købe
> disse i Danmark eller hvad kan man bruge i stedet?

Du kan gå på en Atkins kur uden overhovedet at anvende nogle af disse
produkter. Lav menuen selv!

Mvh.

Henny

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-07-03 13:54

[Steen F. | Mon, 21 Jul 2003 12:41:23 +0200]

>Jeg har overvejet at starte på Atkins, og på atkins.com er der en 2-ugers
>introduktions menu. Men for at kunne følge denne menu, står der at man skal
>bruge f.eks. Atkins Bake Mix og Atkins Vanilla Shake Mix osv.

Jeg ville anbefale dig at droppe disse "færdige" menuer, og istedet
følge en "rigtig" Atkins diet. Altså køb evt. bogen og lav selv din
lækre mad!

I bogen finder du også en masse opskrifter der kan laves med råvarer du
kan købe i et almindeligt supermarked eller evt. en helsekostbutik.

Hvis du så en dag i fremtiden får lyst til at være lidt ekstra god ved
dig selv; kan du kigge på LowCarb-netbutikker i England, Tyskland og
Norge efter slige produkter - men det er SLET ikke nødvendigt :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-07-03 15:09

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Hvis du så en dag i fremtiden får lyst til at være lidt ekstra god ved
> dig selv; kan du kigge på LowCarb-netbutikker i England, Tyskland og
> Norge efter slige produkter - men det er SLET ikke nødvendigt :)

Skægt så forskellige man kan se på slige ting....

Jeg vil jo mene, at hvis man vil være god ved sig selv, så spiser man rene,
naturlige råvarer - og ikke alverdens færdigprodukter og erstatningsgejl.
*S*

Men jeg tjener jo heller ikke penge på at mene, at køb og brug af
erstatningsprodukter er lig med at være god ved sig selv *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 21-07-03 17:18

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote

> Men jeg tjener jo heller ikke penge på at mene, at køb og brug af
> erstatningsprodukter er lig med at være god ved sig selv *S*

Gud, hvor er dine indlæg ubehagelige nogengange.

/Anders

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-07-03 17:38

"Anders Hagstrøm" <anders@woah.dk> skrev i en meddelelse

> Gud, hvor er dine indlæg ubehagelige nogengange.

Finder du det ubehageligt, at jeg mener ens holdning er farvet, når man har
kommerciel interesse i den?

Mvh. Lisbeth

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 21-07-03 17:44

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote

> Finder du det ubehageligt, at jeg mener ens holdning er farvet, når man
har
> kommerciel interesse i den?

Jeg finder din ofte hånlige tone ubehagelig.
Desuden synes jeg ikke René's indlæg var farvet.

Skal det forklares yderligere?

/Anders

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-07-03 17:48

> Jeg finder din ofte hånlige tone ubehagelig.

Jeg har aldrig til hensigt at håne eller at være ubehagelig.

Men jeg har en kontant og direkte stil, ved det selvfølgelig godt. Ved også,
at ikke alle kan lide den.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anette

Dato : 21-07-03 18:15

> [...]
> "Anders Hagstrøm" <anders@woah.dk> >
>
> Finder du det ubehageligt, at jeg mener ens holdning er farvet, når man

Det var temmelig unødvendigt at påtale det, når René faktisk talte IMOD
brugen af diverse low-carb produkter og anbefalede at spise rigtig mad! Men
det lykkedes dig jo endnu en gang at hidse andre i gruppen op, og så er din
dag vel reddet.

Anette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-07-03 18:30

"Anette" <asidor@nospamemail.dk> skrev i en meddelelse

> Men det lykkedes dig jo endnu en gang at hidse andre i gruppen op, og så
> er din dag vel reddet.

Hvad får dig til at tro, at mit mål er at hidse nogen op? Eller, at det
redder min dag, ifald det sker?

Ophidsede folk redder ikke min dag på nogen måde. Det er både ukonstruktivt
og kedeligt med ophidsede folk.

I øvrigt har jeg ikke grund til at tro, at René vil hidse sig op over den
bemærkning jeg kom med, så den er ligefrem skrevet i forventning om, at
INGEN ville hidse sig op.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 21-07-03 20:39

Lisbeth,
Kan du ikke bare en gang i mellem lad være med at kommentere alt!

Mvh.
Mette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-07-03 22:44

"Mette Nylander Sørup" <bio_freak1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare en gang i mellem lad være med at kommentere > alt!

Kommenterer aldrig alt, så dit ønske er opfyldt *S*

Men da denne gruppes emne hører til et af de emner, der optager mig særdeles
meget, deltager jeg flittigt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-07-03 22:07

[Lisbeth Jacobsen | Mon, 21 Jul 2003 16:09:25 +0200]

>Skægt så forskellige man kan se på slige ting....
>Men jeg tjener jo heller ikke penge på at mene, at køb og brug af
>erstatningsprodukter er lig med at være god ved sig selv *S*

Det var simpelthen for billig en kommentar - dén var under dit niveau.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-07-03 22:33

> Det var simpelthen for billig en kommentar - dén var under dit niveau.

Bestemt er den ikke under mit niveau. Den er helt og fuldstændigt i tråd med
min holdning til at have kommerciel interesse i sine meninger.

Mvh. Lisbeth.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 00:44

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Bestemt er den ikke under mit niveau. Den er helt og fuldstændigt i
> tråd med min holdning til at have kommerciel interesse i sine

måske, men den var komplet uden for sammenhængen og derfor var den et "low
blow".....

at Rene tilfældigvis har et firma der arbejder med lowcarb er ikke ens
betydende med at han har kommerciel interesse i alt der har med lowcarb at
gøre, og da slet ikke når han netop taler IMOD at bruge færdige lowcarb
produkter......

at det er din mening, tror jeg ingen her er i tvivl om... om den var
berettiget, i lyset af hvad Rene skrev, er en helt anden side af
sagen.......

personligt synes jeg Rene burde respekteres for hans udtalelse om at bruge
rigtig mad, istedet for nedgøres for den del af udtalelsen der kun er ment
som hjælp og et svar på det steen bad om...

det er forunderligt som du kan anse et positivt hjælpende svar som
kommercielt og derfor finder det berettiget at opføre dig barnligt.......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Lars

Dato : 22-07-03 09:47

"Sabina Hertzum" <sabina18072003@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> det er forunderligt som du kan anse et positivt hjælpende svar som
> kommercielt og derfor finder det berettiget at opføre dig

Måske ville det hele være nemmere, hvis Rene selv gav udtryk for hans
utilfredshed (hvilket han har gjort), og I andre i stedet nøjedes med at
kommentere / respondere på egne vegne...

Som een der ikke læser hvert evig eneste indlæg og ikke kender alle
forfattere her i gruppen, var Lisbets indlæg og pointe fin. Den fik mig
faktisk til at tænke, at Rene var en fair fyr, fordi han _ikke_ blot
forsøgte at sælge, men derimod blot gav gode råd.

En vinkel jeg ikke havde fået med _uden_ Lisbets indlæg.

* Betyder tolerance, at man tolerere de intolerante? *

*/Lars

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 11:49

Lars wrote:

> Måske ville det hele være nemmere, hvis Rene selv gav udtryk for hans
> utilfredshed (hvilket han har gjort), og I andre i stedet nøjedes med
> at kommentere / respondere på egne vegne...

hmmm... så undrer det mig at du accepterer lisbeths udsagn...... det hun
skriver i indlægget der først svarer på rene's er næsten et nøjagtig kopi af
det rene skriver.... blot med den lille forskel at hun får et lille surt
opstød puttet ind hvor den ikke hører med.... i bund og grund bidrager hun
ikke med noget konstruktivt til debatten..... lige så lidt som vi andre
gør..... men hvis det ene skal bannes så skal det andet vel også?

> [...]
> mig faktisk til at tænke, at Rene var en fair fyr, fordi han _ikke_
> blot forsøgte at sælge, men derimod blot gav gode råd.

netop.....

> En vinkel jeg ikke havde fået med _uden_ Lisbets indlæg.

som fast læser af gruppen synes jeg at lisbeths indlæg virkede latterligt og
under lavmålet, og jeg havde faktisk intet behov for at blande mig før hun
selv begyndte at snakke om nivau..... men fordi det reelt set var
unødvendigt og ikke bidragede med noget der ikke allerede er gjort opmærksom
på, kunne jeg nu ikke dy mig alligevel.....
men derudover er det vel ikke lisbeths opgave at gøre dig opmærksom på
noget, som Rene faktisk selv bør gøre opmærksom på i sin signatur ifølge
fundatsen *hint-hint Rene*

> * Betyder tolerance, at man tolerere de intolerante? *

man kan kun tolerere noget til en vis grænse...... og desværre har lisbeth
det gang på gang med at overskride den tolerance tærskel..... igen og igen
og igen........

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-07-03 17:14

> blot med den lille forskel at hun får et lille surt
> opstød puttet ind hvor den ikke hører med....

Nope... hun får ikke et surt opstå puttet ind.
Jeg var ikke det fjerneste sur.
Det var skrevet med et drilsk og venligt provokerende SMIL.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 19:19

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina18072003@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Nope... hun får ikke et surt opstå puttet ind.
> Jeg var ikke det fjerneste sur.
> Det var skrevet med et drilsk og venligt provokerende SMIL.

og hvordan skal man så spotte forskellen på et drilsk og venligt
provokerende smil, og så et bare provokerende smil??
hvis ikke man skal søge den i ordvalget og sætningens sammensætning hvor
skal den så findes?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-07-03 19:58

> og hvordan skal man så spotte forskellen på et drilsk og venligt
> provokerende smil, og så et bare provokerende smil??

Har du overvejet at SPØRGE, når du er i tvivl om folks hensigter?

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 20:45

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina18072003@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at SPØRGE, når du er i tvivl om folks hensigter?

har du overvejet at lade være med at være sarkastisk??
igen.... hvorfor ikke bare lade være med at skrive en sætning du udemærket
ved vil blive opfanget på en måde den ikke er udsendt?
du er jo ikke novice her mere.... du VED sku da hvordan du virker på
folk......

jeg var faktisk ikke i tvivl om dine hensigter...... fordi jeg synes du med
din sætning sendte et ret klart budskab....... hvorfor skulle jeg så spørge?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-07-03 21:05

> har du overvejet at lade være med at være sarkastisk??

Vil du diskutere MIG igen - eller skal vi diskutere slankerelevante emner?
*S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 21:56

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina18072003@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du diskutere MIG igen - eller skal vi diskutere slankerelevante
> emner?
> *S*

du kan bare svare på de andre spørgsmål.... du ved, dem du behændigt undgår
gang på gang?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-07-03 22:04

> du kan bare svare på de andre spørgsmål.... du ved, dem du behændigt
undgår
> gang på gang?

Du har helt ret! Spørgsmål, der ikke relevante i denne gruppe, bestræber jeg
mig på at undgå at besvare.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars

Dato : 23-07-03 11:26

> [...]

andre
> gør..... men hvis det ene skal bannes så skal det andet vel også?

Det er vist svært at stille sig til dommer for, hvornår nogen bidrager
med noget konstruktivt til en debat... Men du har ret i at takt og tone
burde blive udvist af alle.

> [...]
> men derudover er det vel ikke lisbeths opgave at gøre dig opmærksom på
> noget, som Rene faktisk selv bør gøre opmærksom på i sin signatur

Enig. Min pointe var alene, at jeg ikke havde bidt mærke i Rene signatur
før jeg læste Lisbets indlæg. Men jeg kan også tænke selv, så min
opfattelse af Renes indlæg ændrede sig ikke væsentligt af den grund. Det
er selvfølgeligt fair nok at anprise sine egne produkter i de
sammenhænge hvor det er relevant, - hvilket det var i hans indlæg - men
det er da meget rart at vide, at det er det han gør.

Konsekvenserne hvis alle producenter af slankemidler, metoder og
kosttilskud var en del af denne gruppe - omend med gode intentioner og
reelle hensigter - er dog ikke lige til at gennemskue.

> [...]
lisbeth
> det gang på gang med at overskride den tolerance tærskel..... igen og

Det er tydeligt at en del af denne gruppes medlemmer har en forhistorie
med Lisbet, som jeg ikke er en del af. Men to ting tænder mig helt af:
1) Når folk med egne meninger ikke mener at der skal være plads til
uenighed. Det er sjældent man bliver klogere af at være enige. 2) Når
man udtaler sig på det brede tavse flertals vegne og ikke på egne, for
derved at tillægge sit indlæg yderligere vægt.

Min egen holdning er, at man hvis man er uenig med et indlæg, så
kommenterer man dette. Det har ikke noget med personen at gøre. Der
skal være plads til forskellige holdninger. Men man forholder sig til
det skrevne og ikke andet.

Jeg kan ikke lade være at tænke på, om holdningen havde være anderledes,
hvis Renes indlæg havde lydt:

"Hvis du så en dag i fremtiden får lyst til at være lidt ekstra god ved
dig selv; kan du kigge på Herbalife-netbutikker i England, Tyskland og
Norge efter slige produkter - men det er SLET ikke nødvendigt :)"

Undskyld Rene! Jeg ved godt at det er taget ud af kontekst og at Lowcarb
og Herbalife ikke har noget med hinanden at gøre. Pointen er alene, at
reaktionerne nok havde været anderledes, hvis det havde været
ovenstående anprisning, som havde fundet sted.

Min konklusion: Fint, at der er nogen pro-Atkins folk, som ud fra deres
gode erfaringer med Atkins og Rene kan stå inde for hans gode
intentioner, som tydeligvis er reelle nok. Dette tillægger jeg
selvfælgeligt vægt i min egen vurdering af de skrevne indlæg.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-03 13:35

Lars wrote:

> [...]
> de sammenhænge hvor det er relevant, - hvilket det var i hans indlæg
> - men det er da meget rart at vide, at det er det han gør.

det er jo en af grundende til at man selv bør læse med et stkke tid inden
man kommer med indlæg i en gruppe ;)

> Konsekvenserne hvis alle producenter af slankemidler, metoder og
> kosttilskud var en del af denne gruppe - omend med gode intentioner og
> reelle hensigter - er dog ikke lige til at gennemskue.

hvilket jo præcist er grunden til at fundatsen blev ændret for ikke så
hulens længe siden.....
hvor vi fik tilført følgende: Leverandører af produkter eller
tjenesteydelser er velkomne til at deltage i debatterne, men gruppens formål
er ikke at være reklamesøjle, og man bør endvidere altid redegøre for
eventuelle tilhørsforhold til en given leverandør.

men derfra og så til at gennemskue folk, der må man jo bare bruge sin sunde
fornuft.......

> Det er tydeligt at en del af denne gruppes medlemmer har en
> forhistorie med Lisbet, som jeg ikke er en del af. Men to ting tænder
> mig helt af:

der burde vist være tydeligt for enhver ;)

> 1) Når folk med egne meninger ikke mener at der skal
> være plads til uenighed. Det er sjældent man bliver klogere af at
> være enige.

enig, men der er forskel på at debattere og komme med halvspydige
bemærkninger bare fordi man kan.....

> 2) Når man udtaler sig på det brede tavse flertals vegne
> og ikke på egne, for derved at tillægge sit indlæg yderligere vægt.

hvis du hentyder til mine indlæg hvor jeg tilfældigvis skriver "vi" så
udtaler jeg mig primært på egne vejne, men også med udgangspunkt i de andre
indlæg der har været i samme tråd....

> [...]
> kommenterer man dette. Det har ikke noget med personen at gøre. Der
> skal være plads til forskellige holdninger. Men man forholder sig til

netop....

> [...]
> ved dig selv; kan du kigge på Herbalife-netbutikker i England,
> Tyskland og Norge efter slige produkter - men det er SLET ikke

det havde den måske, men alligevel ikke hvis jeg ellers husker tilbage til
andre lignende episoder....
fra mit synspunkt var det ikke formuleringen af renes indlæg der var
problemet, men selve det at det er offentligt kendt at Rene har et firma der
laver lowcarb...... og det var det der lige skulle pointeres....

> [...]
> intentioner, som tydeligvis er reelle nok. Dette tillægger jeg
> selvfælgeligt vægt i min egen vurdering af de skrevne indlæg.

i denne gruppe er der både atkins, WW og DDV folk.... der er også folk der
sværger til almindelig kalorietælling og så er der folk der har prøvet det
hele med forskelligt resultat...... alle ytrer sig ud fra deres område om
det de mener og tror ;)
vi har været ude for herbalife reklamer og andre lignende ting, men i det
store hele fungerer gruppen udemærket uden de store reklamefremstød ;)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-07-03 15:53

> [...]
der
> laver lowcarb...... og det var det der lige skulle pointeres....

For god ordens skylds.... Der har ikke stået noget i nogen af mine hidtidige
indlæg om, at Rene har et firma, der laver lowcarb.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-03 16:09

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina18072003@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> For god ordens skylds.... Der har ikke stået noget i nogen af mine
> hidtidige indlæg om, at Rene har et firma, der laver lowcarb.

næææ.. men du sørger da for at pointere at han jo absolut må tjene penge på
at mene som han gør...... hvad er forskellen?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-07-03 19:29

> næææ.. men du sørger da for at pointere at han jo absolut
> må tjene penge på at mene som han gør...... hvad er
> forskellen?

Jeg aner ikke overhovedet, om René tjener penge på at mene, som han gør. Så
jeg pointerer aldeles ikke, at det er tilfældet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anette

Dato : 23-07-03 19:50

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> > "Sabina Hertzum"
<sabina18072003@mandezonen.dk> >

> Jeg aner ikke overhovedet, om René tjener penge på at mene, som han gør.

> jeg pointerer aldeles ikke, at det er tilfældet.

HOST! Undskyld men nu er det lige lovlig langt ude ....!! Det ligner i den
grad selektiv hukommelse.....

> Men jeg tjener jo heller ikke penge på at mene, at køb og brug af
> erstatningsprodukter er lig med at være god ved sig selv *S*

Gider du så måske uddybe meningen med denne kommentar, som faktisk er den en
del af os fik voldsomt galt i halsen?!

Anette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-03 20:42

Anette wrote:

> [...]
>
> Gider du så måske uddybe meningen med denne kommentar, som faktisk er
> den en del af os fik voldsomt galt i halsen?!

Hørt!!!
jeg har nu også bedt om den uddybelse, men det spørgsmål er behændigt blevet
vendt om til noget andet......

men ved du hvad... (tyk ironi) når det kommer til stykket er vi jo bare alle
sammen novicer i kommunikationsformer og ikke i stand til at læse
tekster....... (ironi slut)
det undrer mig at en person der bryster sig af at vide ih og åh så meget om
netop det emne ikke er i stand til at genneskue problemerne i at formulere
sig så det kun er én selv der kan forstå hvad man egentlig mener.....
det er mig også ubegribeligt at man åbenbart skal have en eller anden form
for uddannelse i kommunikation for at kunne debattere.......

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-07-03 21:58

> HOST! Undskyld men nu er det lige lovlig langt ude ....!! Det ligner i
> den grad selektiv hukommelse.....

Der er bestemt ikke tale om selektiv hukommelse.

Der står, at JEG ikke tjener penge på at mene noget om lowcarb
erstatningsprodukter.
(Eller andre slankeprodukter/metoder for den sags skyld.)

Jeg stoler ikke ubetinget eller grænseløst på folks meninger, hvis der er en
mulighed for, at de kan tjene penge på at have de "rigtige" meninger.

Når folk har kommerciel eller anden særlig interesse i en sag, er det svært
for andre at vide, i hvilket omfang deres meninger og gerninger er farvet af
deres kommercielle/særlige interesse. Alene det, at man kan mistænke dem for
at være inhabile, giver grund til at være skeptisk.

Af samme årsag har erhvervsjournalister ofte forbud mod at spekulere i
aktier, politiske journalister må ikke være medlem af partier, vinanmeldere
må ikke sælge vin i fritiden etc. Også i andre brancher end de
kommunikerende har sådanne regler.

Børs- og finansektoren har skrappe regler for de ansattes kommercielle
interesser.

Inden for lægeverdenen var det - har jeg ladet mig fortælle -
engang udbredt at læger var i lommen på bestemte medicinalfirmaer - læger
fik dyre udlandsophold betalt under dække af at være på konference. Om
hjemme i deres praksis udskrev de så for mange recepter til fordel for det
medicinalfirma, der belønnede dem med dyre hotelophold i udlandet. Eller
købte det pågældende firmas produkter hjem på hospitalet.

Og på usenet er der krav om, at folk skal holde sig selv i ørene og blæse
med rent mel i posen, når de sammenblander særlig og/eller kommerciel
interesse med deltagelse i debatten.

Det er med andre ord ganske udbredt at mene, at kommercielle/særlige
interesser ofte påvirker folks meninger i et omfang, der er betænkeligt. Og
det er ikke en holdning JEG har opfundet. *S*

> Gider du så måske uddybe meningen med denne kommentar, som
> faktisk er den en del af os fik voldsomt galt i halsen?!

Hermed gjort. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-03 23:46

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Anette" <asidor@nospamemail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der står, at JEG ikke tjener penge på at mene noget om lowcarb
> erstatningsprodukter.
> (Eller andre slankeprodukter/metoder for den sags skyld.)

og antyder kraftigt samtidig at Rene har en sådan interesse.......
men antydninger tæller vel heller ikke?

> Jeg stoler ikke ubetinget eller grænseløst på folks meninger, hvis
> der er en mulighed for, at de kan tjene penge på at have de "rigtige"
> meninger.

ingen har bedt dig stole på Renes meninger.....

> [...]
> er farvet af deres kommercielle/særlige interesse. Alene det, at man
> kan mistænke dem for at være inhabile, giver grund til at være

hvorfor er det din opgave at gøre andre opmærksomme på det??

> Og på usenet er der krav om, at folk skal holde sig selv i ørene og
> blæse med rent mel i posen, når de sammenblander særlig og/eller
> kommerciel interesse med deltagelse i debatten.

og i denne gruppe især er der krav om at skribenter der har en forbindelse
til en bestemt sektor af slankeindustrien, skal gøre opmærksom herpå i deres
indlæg... det _her_ Rene gjort.....

> Hermed gjort. *S*

jeg synes stadig der mangler en fyldestgørende udmelding på hvorfor du mener
du bør gøre opmærksom på noget som ikke har noget med dig at gøre?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-07-03 00:28

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor er det din opgave at gøre andre opmærksomme på det??

Jeg har ikke gjort opmærksom på noget, som René ikke adskillige gange selv
har fortalt!

> og i denne gruppe især er der krav om at skribenter der har en forbindelse
> til en bestemt sektor af slankeindustrien, skal gøre opmærksom herpå i
deres
> indlæg... det _her_ Rene gjort.....

Ja.. det har han. Forstår derfor ikke, at det kan genere dig, at hans egne
oplysninger ikke forties af andre.

> jeg synes stadig der mangler en fyldestgørende udmelding på hvorfor du
mener
> du bør gøre opmærksom på noget som ikke har noget med dig at gøre?

Forstår ikke helt, hvad du henviser til med ovenstående!

Der er nemlig DIG, der som den første i tråden kom med den fyldestgørende
udmelding om Renés interesse i Lowcarb!

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-03 00:48

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke gjort opmærksom på noget, som René ikke adskillige gange
> selv har fortalt!

nej netop... hvorfor så i det hele taget kommentere det?

> Ja.. det har han. Forstår derfor ikke, at det kan genere dig, at hans
> egne oplysninger ikke forties af andre.

det er såmænd ikke selve oplysningen der generer mig, men den slibrige
undertone.... hvilket jeg og andre også har pointeret flere gange
efterhånden.....
at du ikke selv kan se den, betyder jo ikke at andre ikke kan...... det er
jo pointeret af flere herinde at den skinner meget tydeligt igennem, endda
af den person bemærkningen var møntet på...... måske var det værd at
overveje om den måske kunne være for nem at misforstå....

> Forstår ikke helt, hvad du henviser til med ovenstående!

det der står.... hvorfor mener du det er din opgave?

> Der er nemlig DIG, der som den første i tråden kom med den
> fyldestgørende udmelding om Renés interesse i Lowcarb!

og hvad så.... var det ikke formålet med dit indlæg da?
men derudover har det ikke rigtig noget med sagen at gøre...... det eneste
jeg har spurgt om er hvorfor du mener det er din opgave at gøre opmærksom på
det.... når nu Rene allerede i sin signatur henviser til hans tilhørsforhold
til lowcarb......

men nu du ved så meget om kommunikation så burde du måske kigge et smut
forbi disse sider:
http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html
http://www.usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html

der står sikkert ikke noget du ikke har set før, men indimellem kan det være
behjælpeligt at genopfriske hukommelsen lidt :)

Fra : Lars

Dato : 23-07-03 17:34

"Sabina Hertzum" <sabina18072003@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> det er jo en af grundende til at man selv bør læse med et stkke tid
inden
> man kommer med indlæg i en gruppe ;)

Uenig ... Selvom det er ment (halv)ironisk

> enig, men der er forskel på at debattere og komme med halvspydige
> bemærkninger bare fordi man kan.....

Hvis man holder sig til indholdet og ikke formen, så var det på sin
plads at Lisbet pointerede Renes tilknytning til Lowcarb. Formen er en
anden sag, men da jeg hverken er tankelæser eller kender Lisbet udover
de jævnlige OT-tråde omkring formen af hendes indlæg, så tillægger jeg
tydeligvis ikke Lisbets kommentar det samme som jer andre.

Fint ....

*/Lars

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-03 19:11

Lars wrote:

> Hvis man holder sig til indholdet og ikke formen, så var det på sin
> plads at Lisbet pointerede Renes tilknytning til Lowcarb.

det mener jeg faktisk ikke det var, da det som udgangspunkt er Renes egen
opgave at gøre det, og han også gør det i sin signatur.......
hvis vi holder os til fundatsen vel at mærke....

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-07-03 16:45

[Lars | Wed, 23 Jul 2003 12:26:18 +0200]

>Det er selvfølgeligt fair nok at anprise sine egne produkter i de
>sammenhænge hvor det er relevant, - hvilket det var i hans indlæg - men
>det er da meget rart at vide, at det er det han gør.

Nu bliver jeg lidt i tvivl hér; du mener da ikke at jeg brugte
muligheden til at anprise egne produkter?

> [...]
>reaktionerne nok havde været anderledes, hvis det havde været
>ovenstående anprisning, som havde fundet sted.

Undskyldningen modtaget :) Men jeg tror at du læste mere I min smiley
end var godt var - jeg MENTE faktisk at den slags produkter ikke ER
nødvendige; tværtimod!

Mit argument var basalt set at det til enhver tid er bedre at holde sig
til din valgte kur og holde den slavisk, men da de færreste af hos har
karakterstyrke nok til ikke at falde i; vil det måske være smartere at
"styre" det med et lowcarb alternativ hvis behovet eksisterer.

Det ville vitterligt gå mig på som menneske hvis folk følte at hvad jeg
skrev skrev jeg for at lovprise egne produkter og styrke salget - kors,
hvor ville jeg have en dårlig smag i munden :(

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-07-03 17:06

> [...]

> at Rene tilfældigvis har et firma der arbejder med
> lowcarb er ikke ens betydende med at han har
> kommerciel interesse i alt der har med lowcarb at

Nejda

> og da slet ikke når han netop taler IMOD at bruge
> færdige lowcarb produkter......

Han skrev, at "Hvis du så en dag i fremtiden får lyst til at være lidt
ekstra god ved dig selv; kan du kigge på LowCarb-netbutikker i England,
Tyskland og Norge efter slige produkter".

Og det var helt konkret den med at være "ekstra god" ved sig selv, jeg
kommenterede.

> personligt synes jeg Rene burde respekteres for hans udtalelse om at
> bruge rigtig mad,

Jada... det respekterer jeg ham bestemt også for.

> istedet for nedgøres for den del af udtalelsen der kun er ment
> som hjælp og et svar på det steen bad om...

Når jeg deltager i en debat plejer jeg kun at kommentere det i et indlæg,
jeg synes der er grund til at debattere. Det andet springer jeg over.

> det er forunderligt som du kan anse et positivt hjælpende svar som
> kommercielt og derfor finder det berettiget at opføre dig barnligt.......

Jeg har ikke anset Renés svar for at være kommercielt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 19:23

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> England, Tyskland og Norge efter slige produkter".
>
> Og det var helt konkret den med at være "ekstra god" ved sig selv, jeg

tja, men måske det nederste af dit svar kunne have været undværet??

> Når jeg deltager i en debat plejer jeg kun at kommentere det i et
> indlæg, jeg synes der er grund til at debattere. Det andet springer
> jeg over.

hvorfor mener du så det er nødvendigt at debattere hvorvidt Rene har en
kommerciel interesse i det han skriver??

> Jeg har ikke anset Renés svar for at være kommercielt.

hvorfor så kommentere den side af sagen?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-07-03 20:08

> hvorfor mener du så det er nødvendigt at debattere hvorvidt Rene har
> en kommerciel interesse i det han skriver??

Rene HAR kommerciel interesse i lowcarb tankegangen. Det behøver vi ikke
engang debattere.

> hvorfor så kommentere den side af sagen?

Det er ikke hans kommercielle interesse, jeg har kommenteret - men hans
påstand om, hvad der er lig med at være ekstra god ved sig selv.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 20:47

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina18072003@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Rene HAR kommerciel interesse i lowcarb tankegangen. Det behøver vi
> ikke engang debattere.

nej enig, men hvorfor kommentere det?

> Det er ikke hans kommercielle interesse, jeg har kommenteret - men
> hans påstand om, hvad der er lig med at være ekstra god ved sig selv.

når manden nu spørger direkte efter lowcarb produkter, synes du så ikke det
var ret relevant at Rene svarede som han gjorde?
uanset om du ville det eller ej, virkede dit indlæg som et udfald mod rene
fordi han har et firma der arbejder med lowcarb..... og det udfald var
hamrende irelevant i forhold til renes svar....

hvorfor i alverden skulle han lade være med at sige et kvæk om lowcarb når
han nu engang er en af dem der kender mest til produkterne herinde??

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-07-03 21:13

> nej enig, men hvorfor kommentere det?

Jeg er ikke klar over, hvordan jeg får det forklaret, så du fatter det?
Kan kun igen sige, at jeg ikke har kommenteret det faktum, at René har
kommercielle interesser. Jeg kommenterede hans påstand om, hvornår man er
ekstra god ved sig selv.

> når manden nu spørger direkte efter lowcarb produkter, synes du så ikke >
det var ret relevant at Rene svarede som han gjorde?

Jeg har intet imod, at René svarer, som han gør.

Jeg er bare uenig i en konkret påstand i Renés svar.

Jeg har det altså ikke sådan, at folk kun må ytre sig på måder, som jeg er
enig i.

> uanset om du ville det eller ej, virkede dit indlæg som et udfald mod
> rene fordi han har et firma der arbejder med lowcarb..... og det udfald
> var hamrende irelevant i forhold til renes svar....

Mit udfald, som DU kalder det, gik på en af Renés holdninger.
Det gik ikke på personen overhovedet.
Og det gik heller ikke på hans kommercielle interesser.

> hvorfor i alverden skulle han lade være med at sige et kvæk om lowcarb
> når han nu engang er en af dem der kender mest til produkterne
> herinde??

Hvorfor tror du, jeg synes, han skal lade være med det? René må hjertens
gerne udtale sig om lowcarb-produkter.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-07-03 22:11

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> det? Kan kun igen sige, at jeg ikke har kommenteret det faktum, at
> René har kommercielle interesser. Jeg kommenterede hans påstand om,

dvs vi helt har misforstået budskabet i denne sætning: "Men jeg tjener jo
heller ikke penge på at mene, at køb og brug af erstatningsprodukter er lig
med at være god ved sig selv *S*"
bemærk især dette* jeg tjener jo heller ikke penge på at mene*.....
derudover var det ikke en påstand, men et forslag.....

> Jeg har intet imod, at René svarer, som han gør.
>
> Jeg er bare uenig i en konkret påstand i Renés svar.

igen, hvor du læser en påstand, læser jeg et forslag.......

> Jeg har det altså ikke sådan, at folk kun må ytre sig på måder, som
> jeg er enig i.

det kan jo så diskuteres......

> Mit udfald, som DU kalder det, gik på en af Renés holdninger.
> Det gik ikke på personen overhovedet.
> Og det gik heller ikke på hans kommercielle interesser.

sjovt som det ellers ser tydeligt sådan ud i manges øjne......

> Hvorfor tror du, jeg synes, han skal lade være med det? René må
> hjertens gerne udtale sig om lowcarb-produkter.

hvorfor så ikke bare lade ham gøre det, istedet for at komme med dine
halvspydige slet skjulte hickups over kommerciel interesse......

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-07-03 22:32

> [...]
> bemærk især dette* jeg tjener jo heller ikke penge på at mene*.....
> derudover var det ikke en påstand, men et forslag.....

Hvem er VI?

Jeg ved ikke, hvilket budskab DU helt konkret læser i ovenstående?

> sjovt som det ellers ser tydeligt sådan ud i manges øjne......

Subjektive vurderinger er ikke nødvendigvis objektive kendsgerninger.

> hvorfor så ikke bare lade ham gøre det, istedet for at komme med dine
> halvspydige slet skjulte hickups over kommerciel interesse......

I mine øjne er det besynderligt, at du synes at opfatte reaktion på meninger
som udtryk for, at man ikke tolererer dem. Den tankegang forstår jeg slet
ikke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-03 00:25

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Hvem er VI?

er du blind? eller har du en frygtelig masse mennesker i dit killfilter..?

> Jeg ved ikke, hvilket budskab DU helt konkret læser i ovenstående?

det har jeg ellers forklaret flere gange......

> Subjektive vurderinger er ikke nødvendigvis objektive kendsgerninger.

subjektive budskaber er heller ikke tydelige nok til at alle kan dekode
dem......

> I mine øjne er det besynderligt, at du synes at opfatte reaktion på
> meninger som udtryk for, at man ikke tolererer dem. Den tankegang
> forstår jeg slet ikke.

nok den samme grund som så mange gange før, at du gang på gang påtaler ting
der virker totalt ved siden af, men nægter trods manges enslydende
opfattelse stadig at noget sådant skulle kunne skinne igennem.....
tror du ikke det er på tide at vurdere din egen kommunikationsform, istedet
for at give alle andre skylden for at vi ikke forstår hvad du mener?

Fra : Helle Biks

Dato : 23-07-03 10:56

Vil det ikke være bedre, om denne diskusion fortsætter i
dk.snak.mudderkastning - og ikke hér!?

Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-07-03 09:59

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Bestemt er den ikke under mit niveau.

ja, det er dit niveau.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Lars

Dato : 22-07-03 10:18

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> ja, det er dit niveau.

ok... Lad os lige holde fast i Lisbets pointe. Rene bruger følgende
formulering:

"Hvis du så en dag i fremtiden får lyst til at være lidt ekstra god ved
dig selv; kan du kigge på LowCarb-netbutikker i England, Tyskland og
Norge efter slige produkter - men det er SLET ikke nødvendigt :)"

Han siger altså, at hvis man vil være "ekstra god ved sig selv" skal man
købe lowcarb-produkter, som han _tilfældigvis_ selv producerer. Lisbet
kommenterer dette, hvilket er helt på sin plads.

At han samtidigt siger "men det er SLET ikke nødvendigt" svarer til
kopimaskinesælgeren, der siger, at hæftefunktionen og
sorteringsfunktionen er ikke nødvendig, men _hvis_ man vil være god ved
sig selv, så ....

*/Lars

Fra : Anette

Dato : 22-07-03 10:37

"Lars" <svend@bent.dk> skrev >>
> [...]
> kopimaskinesælgeren, der siger, at hæftefunktionen og
> sorteringsfunktionen er ikke nødvendig, men _hvis_ man vil være god ved

Du er altså for langt ude her!!!!!! Det originale spørgsmål(mon du i det
hele taget har ulejliget dig med at læse det??!) gik faktisk på, om man
kunne købe diverse Atkins produkter her i landet...... og så er det vist
meget relevant at nævne, hvor low-carb produkter er tilgængelige.....

Han siger "KAN" - ikke "skal" og henviser i øvrigt til adskillige lande, og
jeg tvivler på at han ligefrem har eneret på salget af low-carb produkter i
de nævnte lande!!!!

Plonk!

Anette

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 22-07-03 14:37

"Anette" <asidor@nospamemail.dk> wrote in message

> Du er altså for langt ude her!!!!!!

Manden har jo ret... det er afgjort en måde at læse det på! at det så med
overvejende sandsynlighed ikke var meningen med det skrevne, det er så noget
helt andet.

> Plonk!

Der skal ikke meget til, hva'

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-07-03 11:10

Lars wrote:

> [...]
> dig selv; kan du kigge på LowCarb-netbutikker i England, Tyskland og
> Norge efter slige produkter - men det er SLET ikke nødvendigt :)"

Fint nok.

> Han siger altså, at hvis man vil være "ekstra god ved sig selv" skal man
> købe lowcarb-produkter, som han _tilfældigvis_ selv producerer.

Nej, han siger, at man _kan_ (og kan er andet end _skal_).

Han skriver endda ganske klart, at disse produkter overhovedet ikke er
nødvendige for at være god ved sig selv.

> Lisbet
> kommenterer dette, hvilket er helt på sin plads.

Nej, Lisbeth skriver på slibrigste vis, at Renes udtalelse alene kommer
fordi han er (har været?) sælger af lowcarb-produkter.

--------
> [...]

> kopimaskinesælgeren, der siger, at hæftefunktionen og
> sorteringsfunktionen er ikke nødvendig, men _hvis_ man vil være god ved

...... må man selv finde ud af, om det står mål med ens behov.

Når man kun kopierer i lille omfang eller kopierer i sæt, så er
sorteringsfunktionen ikke nødvendig.
Og hæftefunktionen, tja der findes hæftemaskiner, der billigere i drift
og anskaffelse end tillægsfunktionerne ved en kopimaskine.
men man må jo altså selv finde ud af, hvad det er smartest for en selv.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-07-03 17:12

> Nej, Lisbeth skriver på slibrigste vis, at Renes udtalelse alene kommer
> fordi han er (har været?) sælger af lowcarb-produkter.

Det skriver jeg bestemt ikke!
Og det mener jeg bestemt ikke!

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars

Dato : 23-07-03 11:34

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, han siger, at man _kan_ (og kan er andet end _skal_).

Du har ret. Min fejl. Undskyld Rene for det forkerte citat.

> ..... må man selv finde ud af, om det står mål med ens behov.

Enig... Men det er alligevel meget rart at vide, at det faktisk er en
sælger, som tjener penge hvis man køber pågældende produkter, man har
med at gøre og ikke en uvildig rådgiver. (Bemærk at jeg ikke tvivler på
at Renes intentioner er reelle nok

Enig...

*/Lars

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-07-03 16:51

[Lars | Wed, 23 Jul 2003 12:34:24 +0200]

>Du har ret. Min fejl. Undskyld Rene for det forkerte citat.

Det er helt i orden :)

> [...]
>sælger, som tjener penge hvis man køber pågældende produkter, man har
>med at gøre og ikke en uvildig rådgiver. (Bemærk at jeg ikke tvivler på

Tak fordi du ikke tvivler, det betyder noget for mig - men derudover kan
jeg sagtens forstå dit synspunkt, så hvad gør jeg?

Hvis jeg ser bort fra den kommercielle interesse jeg kunne have i det,
vil jeg alligevel stadig uhyre gerne reklamere for hele lowcarb
begrebet, da det var det rette for mig. Dette kan jeg gøre fra min
personlige side.

I mindre grad vil jeg også gerne henvise til min "kommercielle" lowcarb
side, da der dér er opskrifter og andre ting der kan hjælpe folk med at
styrke troen på at lowcarb er realistisk.

Mit firma har jo intet salg til private, og kommer aldrig til at få det
igen, men alligevel kan man jo sagtens mene (med ret) at det er en
indirekte lovprisning?

Jeg har svært ved at tolke den rette måde at gøre det på - bør jeg
angive at jeg har økonomiske interesser i LowCarb.dk (der forøvrigt ikke
er "rent" mit firma, men et firma jeg er medejer af)?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lars

Dato : 23-07-03 17:41

> [...]
ikke
> er "rent" mit firma, men et firma jeg er medejer af)?

Du har ret i at det er en fin balance, der skal findes, men det lader
også til, at du har fundet den, hvis man følger de øvrige indlæg i denne
efterhånden lange tråd. Jeg vil blot sige, at jeg ikke bed mærke i
tilhørsforholdet i din signatur før Lisbet bemærkede det. Derfor var
indholdet i hendes kommentar fin for mit vedkommende (formen af
indholdet er der vist andre som vurderer

*/Lars

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-07-03 13:15

[Lars | Tue, 22 Jul 2003 11:17:57 +0200]

>Han siger altså, at hvis man vil være "ekstra god ved sig selv" skal man
>købe lowcarb-produkter, som han _tilfældigvis_ selv producerer.

Rooolig nu, jeg skriver at man *kan* gøre det; altså at det er én af de
måder man har v+´c

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Mai Espersen

Dato : 22-07-03 15:25

Hejsa Alle

Jeg har bestemt flere gange haft lyst til at komme med mit input i denne
diskution...
MEN! lad os nu bare sige det var det og komme videre..

Mai

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-07-03 16:04

[Rene' Hjorth | Tue, 22 Jul 2003 14:15:07 +0200]

>Rooolig nu, jeg skriver at man *kan* gøre det; altså at det er én af de
>måder man har v+´c

Rooooolig nu; jeg skriver at man *kan* købe den slags produkter, som én
af de muligheder der findes hvis man en dag vil gør noget ekstra for sig
selv - men slet ikke at det er nødvendigt.

At jeg som en deltidsbekræftelse har et firma der udvikler disse
produkter for en engelsk distributør, er næsten ikke relevant. Men det
er selvfølge korrekt at jeg har en indirekte mulighed for at tjene en
krone på det.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-07-03 15:40

Fra : Steen F.

Dato : 22-07-03 16:08

Rene' Hjorth wrote:
> Jeg ville anbefale dig at droppe disse "færdige" menuer, og istedet
> følge en "rigtig" Atkins diet. Altså køb evt. bogen og lav selv din
> lækre mad!

Okay, men der er nævnt noget brød ved navn "Zucchini Nut Bread". Jeg gik ud
fra, at det IKKE var godt at spise ret meget brød på en Atkins diet og at
der derfor måtte være noget specielt ved det "bake mix". Jeg ved ikke
hvordan man erstatter dette bake mix med alm. mel og gær. Men det står måske
i bogen, som du nævner?

Hilsen Steen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-07-03 21:56

[Steen F. | Tue, 22 Jul 2003 17:08:06 +0200]

> [...]
>hvordan man erstatter dette bake mix med alm. mel og gær. Men det står måske

Ja, der er flere idéer dér.

Men for at sammensætte de erfaringer jeg gjorde mig: Brød, i en lowcarb
version, bliver aldrig *helt* perfekt - satser du på det perfekte brød
bliver du måske skuffet; satser du på noget rimeligt brød, bliver du
glædeligt overrasket :)

Almindeligt mel kan du i sagens natur ikke bruge nok af, men søger du
rundt på nettet (har ikke noget link, beklager) kan du finde en del
rimelige opskrifter hvor f.eks. hvedegluten, soyamel, knuste nødder og
lidt fuldkornsmel indgår.

Men... serveret varmt med en god portion koldt smør og evt. lidt salt,
kan det stadig være en guddommelig oplevelse :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk