Skærme
Fijala 3554
En gang til: Skærm/forhandler/webshop? Det~
Fra : Leon Jessen

Dato : 21-07-03 11:02

Hejsa,

Kender I denne?
http://makeashorterlink.com/?V30F21555

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på, når/hvis jeg handler i en
webshop?

Hvad er jeres erfaring med Midt-Data A/S?

Pfh. tak

--
Mvh. Leon
Mail: email (at) leonjessen (dot) dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 11:40

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> skrev i en meddelelse
> Hvad er jeres erfaring med Midt-Data A/S?

Midt-Data er min favorit nr. 1 når det gælder køb af EDB hardware online.
Har aldrig haft nogle problemer. Og her tænker jeg specielt på ombytning af
defekt hardware. De er også hurtige til at få varerne ud af døren. De er så
ofte en lille smule dyrere end de billigste, men jeg giver gerne lidt ekstra
når jeg ved servicen er i orden. For god ordens skyld skal jeg lige nævne at
jeg ingen forbindelse har med Midt-Data overhovedet.

Fra : Kim

Dato : 21-07-03 14:14

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

at
> jeg ingen forbindelse har med Midt-Data overhovedet.

Ja, jeg kan så ikke anbefale Midtdata.

Jeg bestilte en gang en pc fra dem. De fleste ting var på lager, men ikke
mit Hercules Radeon 9700Pro. Der gik noget tid, så kom der nogle stykker på
lager. Jeg lå forrest i køen, da jeg havde ventet længst, men fik alligevel
ikke mit kort. Det sjove var så, at en kollega havde bestilt det samme kort
en måned efter mig og han fik kortet før mig - dagen efter at det kort, som
jeg troede var mit, var kommet på lager. Jeg ringede til dem og fortalte om
situationen, men der var kun dårlige undskyldninger. De vil altså hellere
sælge et kort, fremfor at sælge en hel pc :)

Udover ovenstående var der også nogle problemer omkring prisen hos Midtdata.
Prisen var i mellemtiden faldet på en masse af de ting, som jeg havde
bestilt. Noget jeg ville have en forklaring på. Den første jeg talte med, en
fra deres erhvervsafdeling, som jeg ikke vil til at nævne navnet på, havde i
hvert fald slet ikke styr på noget derinde. Jeg skrev istedet en mail til en
af de ansvarlige og fik også et svar tilbage. Dog var der nogle ting som
ikke hang sammen. Midtdata skrev, at grunden til at jeg stadig skulle betale
fuld pris var, at de havde "holdt" tingene tilbage til mig. Det er for så
vidt også fint nok, men når de så sælger et grafikort, som burde være
reserveret til mig, så er der noget galt.

Glemte jeg at fortælle, at jeg afbestilte min ordre og handlede andetsteds?

-
Kim

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 16:35

"Kim" <kim.hansen@pc.dk> skrev i en meddelelse news:3f1be707$0$5168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Udover ovenstående var der også nogle problemer omkring prisen hos Midtdata.
> Prisen var i mellemtiden faldet på en masse af de ting, som jeg havde bestilt. Noget jeg > ville have en forklaring på.

Jeg tror at næsten lige meget hvilken butik man nævner vil der (næsten) altid være en (eller flere) som vil kunne fortælle om
dårlige oplevelser. Og du er så en af de få jeg har hørt om der har haft dårlige oplevelser med Midt-Data. Men ingen er jo perfekte.

Prisen falder jo (som regel) hele tiden, eller du kan efter et stykke tid købe noget bedre til den samme pris. Jeg tror man mere
eller mindre binder sig til den pris produktet har i bestillingsøjeblikket, uden at skulle påberåbe mig juridisk ekspertise på
området (den er faktisk meget lav . Du må lige rette mig hvis jeg har misforstået flg.. Fordi prisen er faldet i tidsrummet fra
du bestilte varerne og til de blev afsendt til dig, mener du at du skal have varerne til den nye og lavere pris på
afsendelsestidspunktet? Men hvad nu hvis prisen var _steget_ imellemtiden? Hvordan ville du have reageret, hvis du lige pludselig
skulle betale mere end du havde regnet med på bestillingstidspunktet? Med garanti du ville fare i flint . Tænk lidt over den.
Princippet må vel fungere begge veje, eller hur? Skal prisændringer kun komme kunden til gode og ikke butikken? Jeg tror at flere at
flere butikker ville bukke hvis det var den herskende politik, og det ville konkurrencen lide under, med prisstigninger til følge.
Men det er jo set lidt fra oven, og måske ikke lige det man tænker mest over i ens egne indkøbssistuationer.

> Glemte jeg at fortælle, at jeg afbestilte min ordre og handlede andetsteds?

Vi lever i et (forholdsvist ) frit, så det kan du selvfølgelig bare gøre. At du har valgt Midt-Data fra, har jeg ingen problemer
med overhovedet.

Fra : Kim

Dato : 21-07-03 17:06

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message

> [...]
|
| Vi lever i et (forholdsvist ) frit, så det kan du selvfølgelig bare
gøre. At du har valgt Midt-Data fra, har jeg ingen problemer

Du misforstod mig lidt.

Det er ikke det, at jeg skulle give samme pris som på
bestillingstidspunktet, som er problemet. Det har jeg fuldt ud forståelse
for, efter at jeg fik en forklaring, hvilket du også kan læse dig til, hvis
du ikke havde klippet hvor du har. Det er mere det, at de ikke kan finde ud
af at holde kortet til mig, når det nu er kommet på lager - på det tidspunkt
var der stor rift om netop Hercules Radeon kort. At jeg så efterfølgende får
en totalt uvidende person i røret, gjorde bare ikke sagen bedre.

Du har dog ret i, at man næsten altid kan finde en, som har haft en dårlig
erfaring med en bestemt butik. Du har sikkert også selv haft dårlig erfaring
i større eller mindre grad med en butik. Det ville overraske mig meget, hvis
det ikke var tilfældet :)

--
Mvh.

Kim
Kim.hansen@REMOVEpc.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-07-03 18:07

"Kim" <Kim.hansen@REMOVEpc.dk> skrev i en meddelelse news:3f1c0f49$0$97218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> for, efter at jeg fik en forklaring, hvilket du også kan læse dig til, hvis

Det beklager jeg. Jeg prøver lige at finde frem til hvor jeg har misforstået dig.

> [...]
> i større eller mindre grad med en butik. Det ville overraske mig meget, hvis

Jep, sådan er det jo som regel in the real life. Jeg har selv haft dårlige erfaringer med butikker som andre lovpriser. Det er også
derfor jeg finder det helt OK, hvis du har mindre godt at sige om Midt-Data. Det kan jo endda være det hjælper os andre hvis de
læser nyhedsgrupperne. Sådan ser jeg nu på det.

Fra : Kim

Dato : 21-07-03 18:14

| Det beklager jeg. Jeg prøver lige at finde frem til hvor jeg har
misforstået dig.

Det kan da være, at det er mit indlæg, som måske kunne misforstås. Det blev
skrevet hurtigt da jeg sad på arbejdet :)

> [...]
Midt-Data. Det kan jo endda være det hjælper os andre hvis de
| læser nyhedsgrupperne. Sådan ser jeg nu på det.

Det kan være. Man kan i hvert fald altid håbe.

--
Mvh.

Kim
Kim.hansen@REMOVEpc.dk

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 21-07-03 14:36

> [...]

at
> jeg ingen forbindelse har med Midt-Data overhovedet.

Jeg er enig .
Har haft 2 RMA sager hos dem ,og handlet for ca. 50-60.000 igennem de sidste
ca. 5 år,
og begge gange er mine RMA'er blevet fornuftigt behandlet .
Jeg mener også at midtdata har en service hvor man kan vælge at betale 100
kr. for extra hurtig RMA.
Det har de ihvertfald haft.

Derimod skal man passe på SHG deres vel nok største konkurrent ,der har jeg
også handlet en del, men er meget forsigtig med at gøre det mere ,da deres
RMA politik er yderst kritisabel .
2 retur sager ,hvor ingen af dem er blevet behandlet til min
tilfredsstillelse.
Samt at jeg ofte støder på indlæg i hardware grupperne hvor der er andre
kunder der oplever det samme .
Man ved først om man handler med en god butik i det øjeblik man har noget
der er defekt og skal byttes.

Fra : Erik W.

Dato : 23-07-03 09:26

"Kenneth Frederiksen" <Kenneth@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> også handlet en del, men er meget forsigtig med at gøre det mere ,da deres

Jeg har det lige omvendt. Jeg har aldrig haft problemer med SHG, men oplever
Midt-Data som utroligt tunge at danse med. Jeg undgår at handle med
Midt-Data, hvis varen koster mere end en tusse.
Mvh Erik

Jeg har tidligere skrevet om mine erfaringer med Midt-data i nedenstående
link.
http://shorterlink.com/?SAKVR9

Fra : Leon Jessen

Dato : 23-07-03 09:41

"Erik W." skrev:
> [...]
> Mvh Erik
>
> Jeg har tidligere skrevet om mine erfaringer med Midt-data i nedenstående

Hej Erik,

Jeg bryder lige ind, det var mig der startede tråden.
Jeg spurgte engentlig til Midt-Data A/S, da jeg ikke kendte dem... Men
SHG.dk kender jeg desværre kun alt for godt. Jeg havde en sag, som tak ud i
over 2 år og måtte igennem forbrugerrådet og hele møllen. Så hos SHG.dk
handler jeg ALDRIG igen...

Det er en lang historie, men for at koge den ned, havde jeg købt en skærm
til kr. 4.295,- Der var fejl på og jeg krævede mine penge tilbage (det var
inden for perioden), da han efter 1½ år indvilliger i at give pengene
tilbage, siger han at skærmen nu kun koster kr. 3.295,- og jeg derfor ikke
kan få de oprindelige kr. 4.295,- tilbage, men en tusse mindre??? Derefter
gik jeg til forbrugerrådet...

Fed tjans - hva'?

For god ordens skyld: Det skal siges at jeg til sidst fik alle mine penge
igen... Så SHG.dk - Don't go there, de er fine når man køber ting, men pas
på deres RMA-mølle!!!

Fra : Kim

Dato : 23-07-03 17:31

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> wrote in message
> [...]
| igen... Så SHG.dk - Don't go there, de er fine når man køber ting, men pas

Ja det var sgu smart gjort af dem :)

--
Mvh.

Kim
Kim.hansen@REMOVEpc.dk

Fra : Erik W.

Dato : 23-07-03 09:36

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Kender I denne?
> http://makeashorterlink.com/?V30F21555

Lige netop den skærm sælges for tiden til 2995kr. i almindelige
radioforretninger som f.eks http://fona.dk/katalog_sommer/Sommerudsalg.pdf
Jeg har set den flere steder med "strøm" på og den virkede umiddelbart
glimrende og veldesignet. Prøv at finde den hos en Fona eller lignende, der
kan du se den inden købet og det vil sansynligvis være billigere end
Midt-Data, hvor der jo skal porto og andre udgifter oven i prisen på de
2900kr.

Mvh Erik

Fra : Leon Jessen

Dato : 23-07-03 09:43

"Erik W." skrev:
> [...]
> kan du se den inden købet og det vil sansynligvis være billigere end
> Midt-Data, hvor der jo skal porto og andre udgifter oven i prisen på de

Hej Erik,

Tusind tak, så den selv i Electriccity i går, og den virker ganske ok!
Jeg tjekker det lige lidt mere ud

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-07-03 14:17

> [...]
en
> webshop?
>
> Hvad er jeres erfaring med Midt-Data A/S?

Nu kan du få hele smøren.

Nedenstående sag er nu prøvet ved forbrugerklagenævnet, hvor jeg har fået
medhold i min klage.

(Taget direkte fra et tidligere indlæg jeg postede om midt-data.)
Indleverede et defekt bundkort (problem: ville først tænde efter ca. 500
tryk på power knappen, ikke en holdbar løsning)
Konstaterede ved egen fejlsøgning at problemet lå i bundkortet.
De sendte det til importør/leverandør (hvor det måske er forsvundet, hvis
det er sendt??? jeg skrev så en e-mail til abit i holland: "De havde aldrig
set et med det serie nr.???")(1)
Der gik 4-5 lange uger
Først efter at have rykket flere gange og bedt om at få pengene retur, var
der pludseligt et "nyt" bundkort.
Det viste sig desværre at være et godt mishandlet et at slagsen. (bar præg
af montering af for stor køler og var endvidere af en ældre revision hvilket
ikke altid er ligegyldigt)
Derudover fremgik det af den mail jeg havde sendt til abit i holland at
netop det bundkort havde været til rep. for en tilsyneladende ofte
fremkommende fejl på den revision bundkort.(1)
Jeg brokkede mig natuligvis og sagde at den vare jeg havde fået det byttet
til ikke var tilsvarende, det tog de ikke så tungt og mente bare at det var
mit problem.
Og det skal siges at det ikke var over hverken telefon eller mail, men
fysisk fremmøde i butikken.
Alt i alt en meget ubehagelig affære som ikke har set sin afslutning endnu.
Derudover var behandlingen i butikken under al kritik da de ikke har et
særligt pænt sprog overfor deres kunder, altså hvis de vil reklamere.

Dette er en version af sagen fra min side og der er ikke udeladt noget.

Har også fundet ud af at flere har haft meget dårlige erfaringer med biksen.
Dog er der også en del med gode erfaringer, dette kan dog være fordi de
aldrig har haft noget der har været defekt.
Det skal nemlig siges at betjeningen var yderst fornem da jeg købte varene,
det var da jeg fik problemer at jeg fik en kold skulder.

(1) Mailen blev afsendt efter modtagelse af det "nye" bundkort.

Fra : Michael Skarum

Dato : 28-07-03 12:41

> [...]
varene,
> det var da jeg fik problemer at jeg fik en kold skulder.

Jeg havde også problemer med dem i sin tid da de solgte mig en defekt CPU.
Der var utroligt meget tovtrækkeri frem og tilbage. Men til sidst fik jeg
dog en funktionel CPU (Efter de bla. havde forsøgt af give mig en Duron i
stedet for en Thunderbird)
Så efter det handlede jeg ikke hos dem et års tid, men nu handler jeg der
igen og har ikke oplevet noget alá det. Men jeg har selvfølgelig heller ikke
haft nogen defekte produkter...

En butik som jeg derimod kun har gode oplevelser med er Multimedie Experten
(http://www.m-e.dk). God service og fornuftige priser.

Mvh
Michael