fotokontrol
Fra : mcisten

Dato : 21-07-03 08:22

Hej Folks

Jeg blev blinket igår søndag på roskildevejen.

Kørte 90 hvor man måtte køre 80.

Hvad skal jeg af med ? 500 kr. ?
Har I erfaring med de sender en bøde for så lille overskridelse (med
fejlmargen på speedometer kørte jeg måske 86 km/t).

Jeg er bare glad for de ikke holdt på en af de små snoede veje jeg kørte på,
et par timer før

Mvh Mcisten

Fra : Benz...

Dato : 21-07-03 08:58

mcisten wrote:
> [...]
> fejlmargen på speedometer kørte jeg måske 86 km/t).
>
> Jeg er bare glad for de ikke holdt på en af de små snoede veje jeg

Jep!
på vej med tilat hastighed 80.
81-95 = 500
96 - 103 = 1000
104 - 111 = 1500
osv.

Spørg mig ikke hvor jeg ved det fra. ;)

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : webmaster

Dato : 21-07-03 09:02

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> på vej med tilat hastighed 80.
> 81-95 = 500
> 96 - 103 = 1000
> 104 - 111 = 1500
> osv.
>
> Spørg mig ikke hvor jeg ved det fra. ;)
>

> --
> mvh Benz... R6 millennium

Så jeg kunne have kørt 95 km/t for de samme penge !

Jeg må vist sætte mig lidt ind i den slags, man kan jo ligeså godt trække
den til grænsen hvis forhold osv. tillader det. (Man skal jo huske
fartskilte er en generel dastsættelse af hvad du må køre, det har intet med
forholdene at gøre. Selvom der står 80 kan det være at forholdene kun er til
50 km/t f.eks. i glat føre, på børns første skole dag og du kører ved otte
tiden modsat kan forholden godt være til 100, f.eks. kl. 4 om natten på
lande vejen mellen nowhere og ingenting.)

mvh Mcisten

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-07-03 09:02

mcisten wrote:
klip

> Jeg er bare glad for de ikke holdt på en af de små snoede veje jeg
> kørte på, et par timer før
>
> Mvh Mcisten

Nå - der kørte du måske 95?

--
Arne Lorenzen

Fra : Eva

Dato : 21-07-03 13:26

Hmm... hvis jeg fatter dit indlæg korrekt, kørte du på MC, right?
Så med mindre du af uransagelige årsager har monteret din MC's nummerplade
foran, har jeg svært ved at se, hvordan lovens lange arm skal kunne
identificere dig og sende et girokort.
Mvh
Thomas/Eva

KLIP

Fra : mcisten

Dato : 21-07-03 13:34

Betjenten i bilen skrive din nummerplade ned, på samme måde som de gør med
bilister der piller den forreste nummerplade af.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 21-07-03 22:07

> Betjenten i bilen skrive din nummerplade ned, på samme måde som de gør med
> bilister der piller den forreste nummerplade af.

Hvis det er en bemandet kontrol ellers ikke ;)

Mvh Thomas

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 21-07-03 22:58

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in

> Hvis det er en bemandet kontrol ellers ikke ;)

Og de skal da vist også være rimeligt hurtige for at komme foran i
varevognen og nå at se nummerpladen.

--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-07-03 09:46

Simon H. Pedersen wrote:
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in

> Og de skal da vist også være rimeligt hurtige for at komme foran i
> varevognen og nå at se nummerpladen.

Specielt da i myldretiden

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Palle Iversen

Dato : 24-07-03 23:46

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in

> Og de skal da vist også være rimeligt hurtige for at komme foran i
> varevognen og nå at se nummerpladen.

Ikke nødvendigt, der sidder et vidiokamera i forruden og optager alt, men
hvis billedet, der bliver taget er for dårligt bliver det ikke sendt

mvh
Palle

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-07-03 14:26

> Jeg blev blinket igår søndag på roskildevejen.
> Kørte 90 hvor man måtte køre 80.

Hvis du er heldig, så har de ikke fået din nummerplade.
Jeg er blevet blitzet 3 gange, men har heldigvis ikke modtaget en bøde for
nogen af dem. Det har dog alligevel mindet mig om at holde hastigheden nede
på de strækninger. Man kan jo ikke blive ved med at være heldig med at
slippe..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 22-07-03 18:40

> Jeg blev blinket igår søndag på roskildevejen.

Køb dig et sort visir... resten af tricket må du selv finde på....

Hint:

Hovedreglen efter færdselslovens § 65, stk 1, er, at ejeren (brugeren) af et
køretøj efter anmodning fra politiet skal oplyse, hvem der har ført
køretøjet.
Der gælder dog de undtagelser, at ejeren (brugeren) ikke er forpligtet til
at give oplysningen, hvis pågældende
selv har ført køretøjet, eller
har overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne føre køretøjet,
f.eks. hvis pågældende ikke havde gyldigt kørekort.
Hvis ejeren (brugeren) mener sig fritaget for at svare, vil politiet
undersøge, om dette er korrekt. Hvis det alligevel viser sig, at pågældende
var forpligtet til at svare, får pågældende et bødeforlæg for denne
overtrædelse.

( kilde: http://www.politi.dk/Atk/15fremgang.asp )

Mvh.
Jesper Pedersen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 22-07-03 18:43

Du får lige et hint mere:

Måske har du en kammerat som du lige kan bytte dragt og hjelm med indtil
sagen er afsluttet.

Mvh.
Jesper