Eicon DIVA ISDN modem
Fra : Frank K

Dato : 08-12-00 13:18

Hej

En bekendt har fået tilbudt et Eicon DIVA T/A ISDN modem (gratis), og jeg
har lovet at hjælpe med at få det til at "spille" med hendes Performa 6200.
Er der nogle problemer med det?
- Skal firmwaren updates for at fungere optimalt (skal vel gøres fra en PC)?
- Er den serielle port på PF6200 et problem (mht. hastighed)?
- andet?

Mvh
Frank K

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-12-00 14:01

Frank K <frank@farmaceut.dk> wrote:

> Hej
>
> En bekendt har fået tilbudt et Eicon DIVA T/A ISDN modem (gratis), og jeg
> har lovet at hjælpe med at få det til at "spille" med hendes Performa 6200.

Det lyder da godt, men vedkommende har vel ISDN i huset ? Ellers er det
en dårlig forretning.

> Er der nogle problemer med det?

Nej.

> - Skal firmwaren updates for at fungere optimalt (skal vel gøres fra en PC)?

Nej du kan gøre det fra Mac'en direkte. Jeg har et modemscript, som du
kan komme på nettet med og så derfra gå ind på TeleDanmarks website og
konfigurere modemmet. Vil du have scriptet tilsendt ?

> - Er den serielle port på PF6200 et problem (mht. hastighed)?

Don't know.

> - andet?

Den kører vel 8.6 ?

--
Ciao Jesper

Fra : Jakob Bock

Dato : 08-12-00 14:53

> Nej du kan gøre det fra Mac'en direkte. Jeg har et modemscript, som du
> kan komme på nettet med og så derfra gå ind på TeleDanmarks website og
> konfigurere modemmet. Vil du have scriptet tilsendt ?

Du kan også hente konfigurations software og firmware til mac på eicons
hjemmesider, der også byder på en hel del hjælp til fejlfinding ol. Jeg
brugte bl.a. "Diagnosticering" på hjemmesiden til at finde frem til at det
modem jeg fik var defekt - men så fik jeg bare et nyt af de ret så flinke
TeleDanmark folk - hvis man da ellers lige kommer til at snakke med de
rigtige.

http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/dk.htm

Mvh
Jakob Bock

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 12-12-00 12:58

M.h.t. porten og hastigheden kan du risikere at opleve flowstop. Løsningen er
at sætte porthastigheden til 57600bps, hvilket kun kan gøres med
opkaldsprogrammet FreePPP, som iøvrigt ofte kan være at foretrække fremfor
Apple Remote Access.

M.v.h.

Jesper

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 12-12-00 15:57

Frank K <frank@farmaceut.dk> wrote:

> - Er den serielle port på PF6200 et problem (mht. hastighed)?

Ikke hvis du nøjes med at køre en B-kanel, men ved bundling tror jeg
ikke, at serielporten er hurtig nok til at udnytte de 128 Kbps. Test det
evt.

/hc