Lad os gatecrashe Jehovas Vidner
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 19-07-03 13:52

"Filip Drejer Johnsen" <filip.johnsen@get2net.dk> skrev i en anden tråd:

>Jeg selv vil være på første sal i Brøndbyhallen, i den tamilske afdeling.
>Torsdag (16:20) og søndag eftermiddag (15:30) skal jeg tolke to foredrag fra
>engelsk til tamil, så de der er interesseret kan se moderne tungetale i
>praksis . Men alvorligt talt, det kunne være hyggeligt at se et par
>stykker sådan rent fysisk. Til identifikation kan jeg oplyse at jeg er en
>lyshåret dansker, 30 år, og lidt rund. Og når jeg skal tolke kommer jeg til
>at stå på podiet .

Det lyder glimrende. Jeg skal alligevel til København i det tidsrum og regner
i den anledning med at besøge stævnet søndag eftermiddag sådan ca. 15:30 på
første sal i Brøndbyhallen i den tamilske afdeling sammen med Kevin Edelvang.

Det kunne være sjovt at se andre fra gruppen også, hvis folk alligevel var i
nærheden og havde lyst og sådan. Hvis man vil ringe og aftale ting, står mit
mobilnummer på min hjemmeside (<http://home1.inet.tele.dk/hobbes/>).

Til identifikation kan jeg oplyse følgende billeder:

Kevin (ham til venstre, ikke kardinalen):
http://home1.inet.tele.dk/hobbes/romkevin.jpg

Rasmus (ham i midten, ikke Forum Romanum):
http://home1.inet.tele.dk/hobbes/romrasmus.jpg

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Hvor er nu den harniskklædte slægtsfylgie, alle de venlige ansigter,
der plejede at titte os i møde i skovbrynet? Vievandets syre har ætset

Fra : P.N.

Dato : 19-07-03 16:22

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:dnfihv06hd9p2jc81l1qooscteq5p769f0@4ax.com...

Jamen jeg vil osse komme.
MVH P.N.

Fra : erik larsen

Dato : 19-07-03 16:29

Jeg vil ønske jeg havde penge til at komme derover

Erik L

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-03 00:14

> [...]

> nærheden og havde lyst og sådan. Hvis man vil ringe og aftale ting, står
Ville gerne have kommet, ikke for at se JV, men for at se jer,-men skal på
arbejde klokken 15,00.
God fornøjelse! JV er mestre i at organisere. Man kunne næsten kalde det
"orgianisation"!
Sidste gang jeg besøgte dem var netop for 25 år siden i Brøndbyhallen.
Deres præsident Franz kom med sit rejseteam og prækede om at de fejlslagne
forventninger omkring 1975 og det derefter forventede 1000-årsrige, var
fantasifostre opstået i brødrenes fantasi.
Da jeg hørte ham tale fik jeg en klar fornemmelse af, hvem som formulerede
Vagttårnet. Han var et talende Vagttårn.
Påfaldende i teamet omkring ham var en "Monika Lewinskyagtig" ung
"sekretær", som hele tiden var i forgrunden. Problemet var at man ikke
forstod-hvorfor!
Hendes så ud til at være af kæledæggeagtig karakter.
Paradoksalt når man kender JV's syn på udfordrende kvinder.
Og når man kender deres omsorg for besparelser, så var det ligeledes
påfaldende at de rejste på første klasse.
Så fik jeg kvalme og rejste mig demonstrativt og udvandrede!
Succesen gentages. Også denne gang "En repræsentant for det styrende råd".
De optræder meget sjældent på arenaen. Åbenbart som fast indslag i
internationale stævner.

Hilsen
Jens

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 24-07-03 08:11

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev i en meddelelse
> [...]
> i den anledning med at besøge stævnet søndag eftermiddag sådan ca. 15:30

> første sal i Brøndbyhallen i den tamilske afdeling sammen med Kevin

Hej allesammen!

Så er stævnet forbi, og jeg var glædeligt overrasket over at se Rasmus og
Kevin søndag eftermiddag. Jeg vil sige at stævnet var rigtig godt, som Lyrik
skriver også godt organiseret. En skam jeg ikke så P.N.

Der var godt 28.000 til stede, officielt inviteret fra 17 lande udover
Danmark, og med danske missionærer på ferie fra vel over de 30 lande.
Stemningen var meget god, og alle havde svært ved at tage afsted søndag
efter programmet.

Jeg vil efter Rasmus' forslag samle nogle billeder fra stævnet på min
hjemmeside til gavn for dem der synes de gerne vil se lidt selv.

By the way, kunne være hyggeligt at møde nogle en gang ... jeg bor jo heller
ikke så langt væk fra Erik Larsen, i Holstebro.

Mange hilsner

Filip Johnsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-07-03 08:52

Filip Drejer Johnsen wrote:

> Så er stævnet forbi, og jeg var glædeligt overrasket over at se
> Rasmus og Kevin søndag eftermiddag. Jeg vil sige at stævnet var
> rigtig godt, som Lyrik skriver også godt organiseret.

Ja, det var en god oplevelse. Og jeg er meget glad, fordi du inviterede
os.

Jeg håber bestemt, at vi render sammen en anden gang. Jeg skal nok lade
være med at foreslå, at vi mødes til en festlig messe i min kirke

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-03 23:55

> [...]
>
> Jeg håber bestemt, at vi render sammen en anden gang. Jeg skal nok lade
> være med at foreslå, at vi mødes til en festlig messe i min kirke

Det er dejligt at se at I kunne lide oplevelsen! Jeg var jo selvfølgelig
også der over, og jeg må indrømme, at sige farvel efter 4 vidunderlige dage
var mere end jeg kunne klare, jeg græd som en pisket!

Nu ved jeg ikke hvad I, eller andre her inde i gruppen, har tænkt, eller
tænker om Jehovas Vidner, men for jer der var til stede; jeg håber I har
fået en god oplevelse, og at I har fået et bedre syn på Jehovas Vidner. Om I
vælger at studere eller ej, det er selvfølgelig op til jer selv, men at I
alle kan se at vi er helt almindelige mennesker! Og jeg håber da at I byder
Jehovas Vidner velkommen til en samtale næste gang de kommer til jeres dør!

Nu kommer jeg selv fra Silkeborg, og det er nok begrænset hvad folk herfra
har lagt mærke til i forbindelse med stævnet. Men af egen opfattelse,
virkede folk i starten lidt skeptiske når man mødte dem i Tivoli og andre
steder, men stemningen hos det københavnske indbyggere blev mere positivt
sidst på ugen!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : TBC

Dato : 24-07-03 10:09

"Filip Drejer Johnsen" <filip.johnsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil efter Rasmus' forslag samle nogle billeder fra stævnet på min
> hjemmeside til gavn for dem der synes de gerne vil se lidt selv.

Det lyder som en god ide.

Man kan også se billeder fra stævnet i høj opløsning (op til 3072 x 2048)
her på stævnets egen hjemmeside:

http://www.ic-cph.dk/jvstaevne2003/

TBC

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 24-07-03 21:32

Scripsit Filip Drejer Johnsen:

> Så er stævnet forbi, og jeg var glædeligt overrasket over at se Rasmus og
> Kevin søndag eftermiddag. Jeg vil sige at stævnet var rigtig godt, som Lyrik
> skriver også godt organiseret. En skam jeg ikke så P.N.

Jeg kiggede også lige hastigt forbi efter arbejdet, men måtte desværre
meget hurtigt videre op i det nordsjællandske. Prøvede ellers at koordinere
med Rasmus, men hans ide om telefonisk tilgængelighed omfattede ikke nogen
tilbøjelighed til at holde sin mobil tændt på dagen. Jeg var ellers i
tamilsalen klokken 15:30 og kigge, og Filip var så gået i gang med at tolke
da jeg vendte tilbage fra at scanne aulaen. Jeg regnede ikke med at have
tid til at vente på at han blev færdig (rettere: jeg havde ingen ide om
hvor længe han ville tolke), så jeg listede af lidt i fire.

Nå, må vel bare vente til næste pave- eller dalai-besøg med at hilse på.

--
Med venlig Hilsen
Lars Erik Bryld

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-07-03 23:09

On Thu, 24 Jul 2003 22:32:27 +0200, Lars Erik Bryld
<larserik@dadlnet.invalid> wrote:

>Prøvede ellers at koordinere med Rasmus, men hans ide om telefonisk
>tilgængelighed omfattede ikke nogen tilbøjelighed til at holde sin
>mobil tændt på dagen.

Jo, den var såmænd tændt, men den lå på Vesterbro. På grund af ændrede
dagsplaner nåede jeg ikke hjem at hente den efter at have været til
messe samme formiddag. Det beklager jeg.