Australien i camper
Fra : Bjarne

Dato : 20-07-03 21:03

Hej NG.

Min kæreste og jeg skal i september/oktober 4 uger til Australien. En tur
som blandt andet omfatter 15 dage med autocamper, hvor vi vil køre
strækningen Sydney - Canberra - Melbourne - Adelaide - Ayers Rock - Alice
Springs.

Vi starter fra Sydney med at køre til Blue Mountains. Derudover har vi endnu
ikke lagt os fast på en mere præcis rute. Men er der nogle her i gruppen,
der har nogle erfaringer, som I vil dele med os?

Det kunne for eksempel være turforslag til ruten, ting vi "skal" se,
overnatningssteder, hvad man ikke skal se eller køre hen o.s.v.

Derudover har vi 5-6 dage i camper med udgangspunkt fra Perth. Der er måske
også nogle der har noget at bidrage med fra det område af Australien?

På forhånd tak.

Bjarne

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-07-03 21:36

Hej Bjarne.
Blue Mountains synes jeg var lidt overvurderet, men måske bl.a. fordi jeg
har været i Grand Canyon USA, så kør bare derud !
Fra Sydney fløj jeg med familien til Perth hvorfra vi i 4wd camper kørte
nordpå helt til Darwin.
Det eneste der er inden for rækkevidde nordpå fra Perth er faktisk
"Pinnacles", som nok er flot og interessant, men der er altså langt, så jeg
tror at jeg vil anbefale jer, at se mod syd, hvor der er noget regnskov, og
nogle flotte strande og øer man kan besøge.
Der er også "waverock" mod øst. Den droppede vi, så der kan jeg ikke hjælpe
dig.
God fornøjelse.
Mvh Niels

Fra : Jesper

Dato : 21-07-03 01:15

> [...]
> som blandt andet omfatter 15 dage med autocamper, hvor vi vil køre
> strækningen Sydney - Canberra - Melbourne - Adelaide - Ayers Rock - Alice

Der har tidligere her i NG været et link til en dansk familie's hjemmeside og dagbog med
billeder fra Australien, hvor de
har været, prøv at søge på Google så finder du sikkert linket der havde en masser af
erfaringer og tips m.v.

Fra : Michael

Dato : 21-07-03 08:35

Hej Bjarne !

God tur tili Australien, det er et herligt land at rejse rundt i.

Kig ind og se vor tur: http://home9.inet.tele.dk/michulla/page5.html

Mange hilsner fra
Ulla og Michael
(michulla.dk)

Fra : Bjarke Jensen

Dato : 22-07-03 14:52

Hej

Jeg foreslår at i ligger ruten forbi nogle af følgende steder:

* philip island ligger syd for Melburn og hjemsted for en koloni af verdens
mindste pingviner.

* Great Ocean Road er et absolut must mellem Melburn og Adelaid, husk at
gøre nogle stop og gå nogle ture undervejs, specieli er fantastisk at komme
ned på stranden og gå en tur ved "twelve Apostles". Men bliv på stierne, da
man ellers kan blive fanget af tidevandet.

* Et andet must er grampians nationalpark, ligger lige syd for Horsham
mellem Melburne og Adelaid, Jeg brugte en uge til at gå ture i området.
Specielt kan anbefales turen fra "Halls gap" ad ruten point sunshine-signal
peak-the pinnacle- grand canyon-elephant's hide, det er dog en tur der tager
det meste af dagen, husk masser af vand på alle ture. I Hals Gap er der en
news agency hvor man kan få kort over forskellige vandreture i området. Har
i bil skal i også køre rundt og se nogle af følgende steder i
nationalparken. MacKenzie falls- The balconies- mount victory- burrong
falls - eastern wall - boroka lookout.
Granpians er et af mine favoritsteder i AUS. jeg var egentlig strandet der,
da jeg ikke kunne få en bus billet videre, sa det endte med at jeg var der
lidt over en uge, men det betød så at jeg fik gået en masse ture i området
og det var bare helt fantastisk.

* Nord for Adelaid ligger Flinders range, som man kan følge og så fortsætte
af Odnadatta track op mod Ayers rock / Alice Springs , Odnadatta track er
dirt road, og her kan man opleve "the read center" uden at det bliver alt
for skræmmende med de store vider. Cheke dog med evt. biludlejnings
selskabet om i må køre på dirt roads.

* når i er ved Uluru (ayers rock) kan det anbefales at i på vejen til Alice
springs ligger vejen forbi Kings kanyon, Her bør i gå den store tur rundt om
kanyonen og gå turen ned gennem klyften, i bunden er der et stort vandhul
som er perfekt til at tage en dukkert i, for at blive kølet lidt ned, tro
mig det trænger i til.

Der var lige hvad jeg umiddelbart kan komme i tanken om af højdepunkter på
den overordnede rute i har beskrevet. Håber i kan bruge det.

God Tur ( Jeg ville ønske det var mig der skulle afsted igen)

Hilsen

Bjarke