Halsmikrofon
Fra : brobaek

Dato : 20-07-03 20:32

Jeg har forstået på de fleste, at headset er lettere ubrugelige pga. støj
ved hastigheder over 50 km. Er der nogen, som har erfaring med
halsmikrofoner (hedder de ikke sådan ?).

Er der envidere nogle som ved, om halsmikrofoner _kun_ måler vibrationer på
stemmebåndet (eller hvad de nu gør), således at man fx kan anvende dem på en
åben hjelm ?

Mvh
Martin

Fra : Hekto

Dato : 20-07-03 23:10

In article <F9CSa.22887$Kb2.1283956@news010.worldonline.dk>, brobaek
says...

> [...]
> stemmebåndet (eller hvad de nu gør), således at man fx kan anvende dem på en

Strubemikrofon. Fungere som en mikrofon; men er normalt med equalizer,
så der kompenseres for den noget anderledes frekvensgang der er i lyd
optaget uden på struben. Er nok lidt mindre følsom for vindstøj.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Esben Bøll

Dato : 20-07-03 23:39

Tjaa men alle har nu ikke dårlig lyd.
I mit bearh anlæg begynder vindstøjen først at være et problem over
motorvejhastighed. over en ca 110-120 stykker.
Det hele kommer an på hjelmen. Jeg købte et Schubert S1 som er meget støj
fri. Det hjælper meget på det og man kan nu køre endnu hurtigere før det
bliver et problem.
MEn anlæget er så selvfølgeligt heller ikke helt billigt!!!!
www.motocom.dk
Det eneste jeg savner i mit bearh verso er indgang til radio. det er der kun
i plus modellen!!

MVH Esben Bøll

Fra : Hekto

Dato : 21-07-03 00:01

In article <bff5ll$2kh4$1@news.cybercity.dk>, Esben Bøll says...
> Tjaa men alle har nu ikke dårlig lyd.

Det var ike det jeg mente! Hvis du optager lyd normalt, og fra en
strubemikrofon, er man nødt til at ændre frekvensgangen for at det der
optages i strubemikrofonen kommer til at lyde som det der er optaget på
normal vis.
Lyden er såmend udemærket!

Fra : brobaek

Dato : 23-07-03 21:53

"Esben Bøll" <ebo@oncable.dk> wrote in message
> Tjaa men alle har nu ikke dårlig lyd.
> I mit bearh anlæg begynder vindstøjen først at være et problem over
> motorvejhastighed. over en ca 110-120 stykker.

Så jeg kan godt opgive at tale med åben hjelm på motorvejen... Men skal jeg
forstå det sådan, at strubemikrofon er ikke perfekt men trods alt bedre end
alm. mikrofon ?

Martin