Ny hjelm - billigt ?
Fra : Dennis Riis

Dato : 20-07-03 18:21

Hej,

Jeg har besluttet at købe en ny hjelm. Den må max koste omkring 1000,- kr og
gerne inklusive et solvisir (tonet visir) i denne pris. Derudover skal den
bare være behagelig at køre med og sikkerhedsmæssigt forsvarlig.

Er der nogen, der kan anbefale en hjelm i dette prisleje (jeg ved godt det
er den meget billige ende, men alligevel ? )
Er der nogen gode forretninger i eller omkring Århus, det ville være værd at
besøge i jagten efter sådan en hjelm ?

På forhånd tak for svar,
mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400

Fra : Michael [2760]

Dato : 20-07-03 18:31

Prøv her... http://www.caberg-helmets.dk/index.htm

--
Mvh. Michael..
Be careful out there....

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-07-03 18:30

> [...]
> er den meget billige ende, men alligevel ? )
> Er der nogen gode forretninger i eller omkring Århus, det ville være værd

Jeg købte for nogen tid sinden en AGV Ghost i sølvgrå til kæresten hos
Louis.de
for 120euro. Men jeg synes du forlanger meget til næsten ingen penge, så det
bliver svært at finde noget rigtig godt!
Men se på DBA, der så jeg en annonce for en butik der havde MANGE hjelme på
lager!

> På forhånd tak for svar,
> mvh Dennis Riis
> Suzuki Bandit 400
Thomas

Fra : Dennis Riis

Dato : 20-07-03 18:42

> [...]
det
> bliver svært at finde noget rigtig godt!

Det kan også godt være jeg kommer til at bruge lidt mere på den - men det
ville være optimalt hvis jeg kunne finde en til 1000,- der opfylder mine
ønsker.

Fra : Allan

Dato : 20-07-03 20:28

> [...]
> ville være optimalt hvis jeg kunne finde en til 1000,- der opfylder mine

Prøv evt. hos Brdr. Jensen i Horsens. De har en masse udgåede modeller til
rimelig pris. Men LAD VÆR med at købe andet end tøj og hjelme der... Og LAD
VÆR med at tro at der er garanti på noget af det du køber...

Kig på http://www.jensenas.dk

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle hjelme på deres sider. Men du kan jo
prøve at ringe til dem...
De har også en emailadresse der hedder admin@jensenas.dk

Med venlig hilsen
Allan

P.S. Deres email-adresse var admin@jensenas.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-07-03 20:33

"Allan" <email@erfalsk.dk> wrote in message news:3f1aec94$0$97217
>... Og LAD
> VÆR med at tro at der er garanti på noget af det du køber...

Hvorfor skulle der dog ikke være det? Købeloven gælder også når man handler
hos de to platugler..

Thore

Fra : Dennis Riis

Dato : 20-07-03 21:39

> [...]
LAD
> VÆR med at tro at der er garanti på noget af det du køber...

Hmm... det lader til du ikke er så begejstret for Brdr. Jensen ? Har du
dårlige erfaringer ?
Jeg har købt min Bandit hos dem for ikke så lang tid siden !

Mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400

Fra : Kristian Budde

Dato : 21-07-03 07:57

"Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> dårlige erfaringer ?
> Jeg har købt min Bandit hos dem for ikke så lang tid siden !

Tjaa... personligt så var jeg der nede for at kigge på en tenere forrige
sommer. Han havde en til at stå fra 1990 den model som har dobbelt forlygte.
Da jeg kom der ned og så den så kunne jeg se at der i kåben var lavet plads
til to runde lygter men at der var indsat en firkantet lygte! Det så helt
skævt ud sjovt på en tåbelig måde. Da jeg snakkede med ham fik jeg at vide
at den var helt original som den stod der og at Yamaha havde lavet en kåbe
med to runde huller og sat en firkantet lygte i. Endvidere så sagde han at
den kun havde kørt ganske få kilometrere og at de 95.000km der stod på
speedometeret ikke passede (hvilket måske er rigtigt nok når den nu var
importeret fra tyskland men lidt tyndt af en forhandler). Jeg gik så videre
for at kigge på en transalp fra 1988. På det skilt som var sat på maskinen
stod der "v motor 650ccm"! Det undrede mig lidt da jeg mente at det skulle
være en 600ccm motor der lå en transalp fra 1988 og da jeg kiggede på selve
motorblokken ja så stod der 598 eller noget i den stil. Jeg snakkede ikke
med ham om hvorvidt den skulle være boret op til de 650ccm men tog mine ting
og forlod butikken.

Jeg har aldrig handlet hos ham men der er en helt del rygter og da jeg følte
mig ikke alt for sikker på manden ja så Om han er skyldig i svindel
eller ej det siger jeg ikke noget om men jeg bryder mig ikke om ham.

Mvh
Kristian Budde

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-07-03 22:43

Dennis Riis wrote:

> Hmm... det lader til du ikke er så begejstret for Brdr. Jensen ? Har du
> dårlige erfaringer ?
> Jeg har købt min Bandit hos dem for ikke så lang tid siden !

Een af mine kammerater købte også en Bandit 400 hos dem (nej, jeg vidste det
ikke før det var for sent), og 14 dage efter skulle udstødningsknast mm.
skiftes. Det blev til små 10k kr. Brdr. Jensens kommentar var, at de ville
give 10% rabat, hvis de fik lov til at reparere cyklen (hvilket de _ikke_
fik lov til).

Nu har en anden af mine kammerater (på trods af utallige advarsler) købt en
gsx750 (den nøgne) hos dem. Jeg forventer næsten det værste :-/

For mere info om Brdr. Fup, søg på <http://groups.google.com>.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Dennis Riis

Dato : 20-07-03 18:44

> [...]
> gerne inklusive et solvisir (tonet visir) i denne pris. Derudover skal den
> bare være behagelig at køre med og sikkerhedsmæssigt forsvarlig.

Er der evt. nogen der har erfaringer eller meninger om nogle af de hjelme,
der tilbydes til salg hos www.thansen.dk, eksempelvis
http://www.thansen.dk/products.asp?c=155964727&n=771088820#xy
?

Er de noget værd ? Jeg synes, de er påfaldende billige.

Mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400

Fra : Steen Schmidt

Dato : 20-07-03 19:54

> [...]
> ?
>
> Er de noget værd ? Jeg synes, de er påfaldende billige.

Det er knallerthjelme. Jeg ville end ikke turde falde af en parkeret MC med
sådan en på hovedet )

Som andre nævner så er Caberg og AGV nok nogle af de billigste hjelme på
markedet - de er sikkerhedsmæssigt sikkert fint forsvarlige. Personligt har
jeg haft lidt problemer med pasformen i AGV, imens andre sikkert passer fint
hoved med dem. Jeg har gode erfaringer med Arai og Shoei, og bruger i
øjeblikket en Arai NRIII, som er rimeligt billig (~2700,- tror jeg). Fin
komfort. En Shoei XR800 holdt mit hoved intakt i mit eneste crash på MC
(blød hat fra sidevej, men det er en anden sag).

For at spare en 20-40% i forhold til DK-priser; så kig eventuelt i Tyskland.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 20-07-03 21:53

> [...]
> der tilbydes til salg hos www.thansen.dk,
> Er de noget værd ? Jeg synes, de er påfaldende billige.

At lige dét spørgsmål skulle komme fra din mund er sjovt: Først skal en
hjelm kunne og have det hele og kun koste en tusse, og så snart du finder en
hjelm der endog er lidt billigere end som så, så er du straks skeptisk :-/

Alle godkendte hjelme er "gode nok", uanset om de er af plast eller
eksotiske kompositter, også T-Hansens ! Dér hvor de dyrere virkelig rykker
er omkring pasform og komfort, samt i den sidste ende smarte features!
Før det nuværnde hjelmmærke, forhandlede T-Hansen et andet mærke som ingen
gad køre med fordi de var nogle billige(!) skod øv'ert-hjelme - Hvad var det
nu de hed? Nårh ja: Shark!

Max's MC-import (á kataloget "MC-nøglen", der ligger under enhver
forhandlers disk!) har forhandling af FM hjelme, som koster op til 3.200.-
for topproduktet; men der er også low budget modeller til ca. 600 kr, samt
nogle CMS-hjelme, der alle ligger i samme prisleje!
Hvor man kan komme til at teste størrelser/pasform for disse kan jeg ikke
svare på, men gi' dem et ring hos Max' og hør hvor! Tlf: 74404861

Mit generelle svar på dit spørgsmål er at nu du hár en hjelm så benyt den
til at komme rundt og teste flest mulige hjelme således at du ved hvilken
der er den perfekte på dit(!) hovede endsige hvilke størrelser du skal bruge
af hvilke hjelm-mærker, og vær derefter tålmodig og følg markedet og slå til
når lejlighed er der!
"lejlighed" kan være et slagtilbud på hjemmesiden hos en af de tre store
tyske tilbehørs-kæder [ www.polo-motorrad.de ; www.hein-gericke.de ;
www.louis.de ], eller en stand på et stumpemarked - Ved forårets
stumpemarked i Herning-hallerne så jeg FM-glasfiberhjelme til omkring en
tusse, så der ér penge at spare!

--
Armand.

Fra : Ninja Rider

Dato : 21-07-03 16:05

Hejsa

Armand wrote:
> [...]
> gad køre med fordi de var nogle billige(!) skod øv'ert-hjelme - Hvad var det

Var der ikke noget med at Shark RSF 2 er blevet kåret som årets hjælm 2003?

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 15:36

Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en
> Hejsa

> Var der ikke noget med at Shark RSF 2 er blevet kåret som årets hjælm
2003?

Tjaeh - Det er utroligt hvad lidt markedsføring og forhøjet prisleje kan
gøre ved salgbarheden af snart et hvilketsomhelst produkt

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-07-03 07:54

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en

> Tjaeh - Det er utroligt hvad lidt markedsføring og forhøjet prisleje kan
> gøre ved salgbarheden af snart et hvilketsomhelst produkt

....og vel ikke mindst at man lejer et par RR kørere til at køre med
Shark hatte?

Anyhoo, så synes jeg stadig deres Foggy replika er den bedste hjelm jeg
har haft fornøjelsen af at have på hovedet. Hvad hed(der) den nu?
RS<noget>

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-07-03 23:16

Hejsa

Armand wrote:
> 2003?
> Tjaeh - Det er utroligt hvad lidt markedsføring og forhøjet prisleje kan
> gøre ved salgbarheden af snart et hvilketsomhelst produkt

Arr.. Der må da være noget der er forbedret siden dengang. Jeg har
handlet ved thansen i 4-5 år nu, og der har de altid kørt med DRIVER
hjælme!......

Men det er da ikke hvilken som helst hjælm der bliver kåret som årets hjælm?
F.eks. tror jeg ikke at den nye Lada (bil), ville blive kåret som årets
bil, bare ved at de laver en anden markeds føring, og hæver prisen over
VW/Skoda/Audi.

Mvh Emil

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 20-07-03 20:59

Dennis Riis wrote:
> [...]
> Er der nogen gode forretninger i eller omkring Århus, det ville være
> værd at besøge i jagten efter sådan en hjelm ?

Min hjelm til 1200,- med klart visir + 299,- for spejlvisir
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=9&pid=1868
Den er jeg glad for!
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Dennis Riis

Dato : 21-07-03 09:55

> Min hjelm til 1200,- med klart visir + 299,- for spejlvisir
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=9&pid=1868
> Den er jeg glad for!

Den ser da også god ud ... hvor er den købt ?

Mvh Dennis Riis

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 21-07-03 14:20

Dennis Riis wrote:

> Den ser da også god ud ... hvor er den købt ?

Skibby MC, og så ved jeg at Aagensen også har den...

Fra : Steffler

Dato : 21-07-03 08:12

Dennis Riis wrote:
> [...]
> 1000,- kr og gerne inklusive et solvisir (tonet visir) i denne pris.
> Derudover skal den bare være behagelig at køre med og

Tøf en tur ud og kig hos Leo Mortensen... http://www.leomortensen.dk/

Han er altid god for et godt tilbud på et eller andet..

/S

Fra : Dennis Riis

Dato : 21-07-03 09:54

"Steffler" <Steffen.Hansen@OBVIOUSdba.dk> skrev i en meddelelse

> Tøf en tur ud og kig hos Leo Mortensen... http://www.leomortensen.dk/
>
> Han er altid god for et godt tilbud på et eller andet..

Jeg tror jeg vil prøve at køre dérud og kigge en af de nærmeste dage.

Mvh Dennis Riis

Fra : Steffler

Dato : 21-07-03 10:29

Dennis Riis wrote:
> "Steffler" <Steffen.Hansen@OBVIOUSdba.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror jeg vil prøve at køre dérud og kigge en af de nærmeste dage.

God idé... Tøffer selv derud når jeg skal ha' et nyt låg lige om lidt

/S

Fra : Dennis Riis

Dato : 23-07-03 21:02

> Tøf en tur ud og kig hos Leo Mortensen... http://www.leomortensen.dk/
>
> Han er altid god for et godt tilbud på et eller andet..

Jeg var ude hos Leo Mortensen i dag, og kom hjem med en Caberg J1 Plus
hjelm, et solvisir og et par handsker for 1350,- kr i alt. Udmærket handel,
synes jeg selv. Tak for tippet,

mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400

Fra : J.A.Boss

Dato : 22-07-03 09:02

Hej Dennis,

Caberg er kommet med en ny hjelm, Justissimo, med integreret solvisir, og
prisen er meget rimelig omkring 1800,- kr.

Du kan sikkert finde den hos din lokale forhandler.

VH
Jimmi

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-07-03 11:17

> Caberg er kommet med en ny hjelm, Justissimo, med integreret solvisir, og
> prisen er meget rimelig omkring 1800,- kr.

Louis ta´r lidt over 200,- mere for samme hjælm så man skal ikke blindt
regne med at tyskerne er billigere.

http://www.louis.de/_322653042b646386d9796c5566d775c28f/shop/shop_dispatch.p
hp?article_context=detail&grwgr=150&wgr=836&total=15&anzeige=0&page=0&back_u
rl=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dlist%252526grwgr%25
253D150%252526wgr%25253D836%252526page%25253D0&artnr_gr=20310800

Kim