Yamaha SR500 For? imod?
Fra : anders boesen

Dato : 20-07-03 18:06

Overvejer at Købe en Yamaha SR500 her til vinter for at renovere den til
sommeren 2004!
Vil gerne høre om der er nogle der har noget at sige for eller imod denne
model!

Links til web sider modtages også gerne!

Og er det til at få dele til denne cykkel?

MVH Anders

Fra : Hekto

Dato : 20-07-03 18:38

In article <3f1acb1f$0$97187$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, anders
boesen says...
> [...]
> sommeren 2004!
> Vil gerne høre om der er nogle der har noget at sige for eller imod denne

Det skal være en 48T, det er den sidste udgave, og den er over alle
børnesygdommene. Smøring og knastfølgere er kraftigt forbedret.

Vil man have SR500 eller XBR500 må man næsten ubetinget lære tysk!
Der findes et hav af dem dernede. Prøv f.eks. Ebay.de

http://www.xtsr500.nl/home/default.asp
http://home.t-online.de/home/SR500_Stuttgart/
http://www.pe-we.de/sr_500.htm
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jakob D

Dato : 20-07-03 20:15

> Det skal være en 48T, det er den sidste udgave, og den er over alle
> børnesygdommene. Smøring og knastfølgere er kraftigt forbedret.

Jeg har godt nok aldrig oplevet de der smørings problemer på nogen af
modellerne/årgangene.
Det er en meget fin mc, efter min overbevisning.
Den kan nærmest gå hen og blive din bedste ven
Af få modeller jeg turde køre til verdens ende på, ville det sq være XT/SR
500.
Bare kom igang med projektet!!!!!!!!!!!!

Mvh Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Hekto

Dato : 20-07-03 22:56

In article <bfepnm$21jb$1@news.cybercity.dk>, Jakob D says...
> Jeg har godt nok aldrig oplevet de der smørings problemer på nogen af
> modellerne/årgangene.

48T har 'dobbelt-smøring' d.v.s. af begge knaster, og vippearmene har
glideflade af et stykke hårdmetal, istedet for at glidefladen bare er
indsat.

Fra : Armand

Dato : 21-07-03 00:28

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en
> In article <bfepnm$21jb$1@news.cybercity.dk>, Jakob D says...
> >
> 48T har 'dobbelt-smøring' d.v.s. af begge knaster,

En SR/XT med dobbelt overliggende knaster???

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-07-03 00:45

> En SR/XT med dobbelt overliggende knaster???

Mon ikke der menes direkte smøring af hvert knast-leje?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 21-07-03 10:20

In article <bff8sk$2p44$2@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...

> Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en

> En SR/XT med dobbelt overliggende knaster???

.... ville jo være en fuldstændig overflødighed!!! ;0)

Nej, det er selvfølgelig vippetøjet.
Bladrede lidt rundt og fandt beskrivelsen af fordelene ved en 48T:

http://www.chrille-sr500.de/Teile_Tips.htm
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Boya

Dato : 21-07-03 23:25

"anders boesen" <boesens@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> model!
>
> Links til web sider modtages også gerne!
>
> Og er det til at få dele til denne cykkel?

Jeg havde en SR500 for år tilbage. Var glad nok for, men fik desværre aldrig
stylet den med egernhjul og bang bang potte, som den efter min mening skulle
have.
Min model 2J4 havde følgende velkendte fejl.

Olieforbrug der kan ses med blå lugtende olietåger, når den blev startet
efter et par dages hvile. Grundet tætningsringen på uds. ventilen brændte af
for et godt ord. Det medførte så også at ventilen efter et stykke tid måtte
skiftes.
3/4 år efter ventil, ventilstyr, og tætningsring var skiftet, begyndte den
ligeså stille igen at ose når den blev startet !

Der er kun kickstarter på, og inde i motoren sidder et stykke metal som skal
bremse den når man fjerner foden fra kickstarteren. Det metal knækkede på
min, og da jeg bestilte et nyt hos Franz Kroon's efterfl. vidste han med det
samme hvilket et der var tale om, for som han sagde; ja, de går af og til !

Bagsvingeren er også et problem, med slør hvis den ikke smøres (meget)
jævnligt, med tyk fedt i en fedtsprøjte.

Nu kører SR'en jo ikke så stærkt. Så sløret mærkes ikke alarmerende. Men i
Tyskland kan du få en komp. svingeraksel med nålelejer. Der er i Tyskland
forøvrigt masser af second hand udstyr der er bedre end det fabrikken
lavede.

Min havde ligeledes et mikroskopisk hul i stellet, der fungerer som olietank
for motorolien. Det bevirkede at når olien blev varm begyndte det at svine
med olie. Selvom jeg fik det svejst af Armand, blev det aldrig helt tæt.
Dette er ikke et typisk SR problem, men nok bare mig der var uheldig.

Du burde kunne få de fleste sliddele, der også passer på andre Yamaha'er fra
den tid. Den er ikke dyr, og meget enkel i konstruktion. Så absolut en MC
der er værd at eje, hvis man ikke lige går efter fart. Jeg har aldrig haft
min over 150 km/t.

Den er utrolig stærk. Jeg har selv kørt igennem en granbom med den, med kun
en ødelagt forlygte. Jaah og så skulle jeg trøste campingpladsejeren 1/2
time, for han stod lige ved siden af bommen

Hilsen Bo YA
"Rigtige mænd starter 4 takteren på kickstarteren"