/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suziki Savage 650 uden gnist part 2
Fra : Holten


Dato : 20-07-03 09:44

Jeg har nu, ved at låne en anden tændingsboks, fundet ud af, at
tændingsboksen er defekt.

Jeg skiller denne boks ad, og kan se at der har været meget varmt omkring en
chips der hedder noget med D1071 og ovenover står der 61.

Jeg har hørt rygter om, at en sådan boks koster +2k, og hvis det det kun er
en chip til 10 kr der er brændt så ...................

Jeg poster også et indlæg i dk.teknik.elektronik samt lidt billeder i
dk.binaer.motor af boks og chip.

Det er den sorte chip, som er skruet fast i venstre side.

MVH

Holten



 
 
Steen Gruby (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 20-07-03 10:06

On Sun, 20 Jul 2003 10:43:53 +0200, "Holten" <dddd@virkerikke.dk>
wrote:

Hej.
>
>Jeg skiller denne boks ad, og kan se at der har været meget varmt omkring en
>chips der hedder noget med D1071 og ovenover står der 61.
>
Det er nok ikke en chip, men en transistor 2SD1071.
Det er en rimelig billig dims der kan fås flere steder.

>Jeg har hørt rygter om, at en sådan boks koster +2k, og hvis det det kun er
>en chip til 10 kr der er brændt så ...................
>
Det er et forsøg værd, og på den måde transistoren er opbygget
(darlington) er der ikke større risiko for at de bagved liggende
komponenter er skadet.

>Jeg poster også et indlæg i dk.teknik.elektronik samt lidt billeder i
>dk.binaer.motor af boks og chip.
>
Jeg ville hellere have et diagram

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Holten (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 20-07-03 10:15


"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:chmkhvgteg9kcf91mkp3a8emil6o8ebq0u@4ax.com...
> On Sun, 20 Jul 2003 10:43:53 +0200, "Holten" <dddd@virkerikke.dk>
> wrote:
>
> Hej.
> >
> >Jeg skiller denne boks ad, og kan se at der har været meget varmt omkring
en
> >chips der hedder noget med D1071 og ovenover står der 61.
> >
> Det er nok ikke en chip, men en transistor 2SD1071.
> Det er en rimelig billig dims der kan fås flere steder.

Fx. hvor ?

>
> >Jeg har hørt rygter om, at en sådan boks koster +2k, og hvis det det kun
er
> >en chip til 10 kr der er brændt så ...................
> >
> Det er et forsøg værd, og på den måde transistoren er opbygget
> (darlington) er der ikke større risiko for at de bagved liggende
> komponenter er skadet.

Lyder godt

>
> >Jeg poster også et indlæg i dk.teknik.elektronik samt lidt billeder i
> >dk.binaer.motor af boks og chip.
> >
> Jeg ville hellere have et diagram

Jo jo, men det tror jeg ikke jeg kan finde til dig, i hvert fald er der ikke
noget i rep.bogen-
Det er Mitshubishi, som har lavet boxen, og på printpladen står: J331c05301,
men det hjælper vel ikke ?


MVH

Holten



Steen Gruby (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 20-07-03 12:41

On Sun, 20 Jul 2003 11:15:00 +0200, "Holten" <dddd@virkerikke.dk>
wrote:

Hej
>
>Fx. hvor ?
>
Jørgen P elektronik (jaeger) på Bjerringbrovej 143 2610 Rødovre.
telefon 44945244.
De handler ikke med private, men man kan jo få "en eller anden" til at
bestille den.
>
>Jo jo, men det tror jeg ikke jeg kan finde til dig, i hvert fald er der ikke
>noget i rep.bogen-
>Det er Mitshubishi, som har lavet boxen, og på printpladen står: J331c05301,
>men det hjælper vel ikke ?
>
Jeg har ikke fundet noget diagram til nogen af de elektroniske bokse
der sidder på hcerken MC eller biler.
Hvis bare der var, så kunne man tage kampen op med de stinkende dyre
reservedele.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hans Joergensen (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-07-03 01:13

Steen Gruby wrote:
>>Fx. hvor ?
> Jørgen P elektronik (jaeger) på Bjerringbrovej 143 2610 Rødovre.
> telefon 44945244.
> De handler ikke med private, men man kan jo få "en eller anden" til at
> bestille den.

Mon ikke også Brinck Elektronik har den ? (www.brinck.dk)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Lars T. Thomsen (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 20-07-03 15:26

> Det er et forsøg værd, og på den måde transistoren er opbygget
> (darlington) er der ikke større risiko for at de bagved liggende
> komponenter er skadet.

Jeg kan nu ikke *helt* overskue, hvorfor en darlington-konfiguration ikke
kan skade de bagvedliggende komponenter. Ligesom jeg heller ikke ville
garantere, at det ikke er de bagvedliggende komponenter, der er skyld i (en
måske velfungerende) transistors ophedning: dvs. at fejlen ligger længere
tilbage i boxen eller begge steder.

Så fat først lige målepindene og eftermål transistoren, inden at en ny
bestilles. Herefter kan der evt. gåes "baglæns" i CDIén, hvis dette er
muligt.

.... ellers synes jeg, at det lyder som et ganske fornuftigt eksperiment!

Hilsen
Lars



Steen Gruby (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 20-07-03 17:40

On Sun, 20 Jul 2003 16:25:52 +0200, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote:

Hej Lars.
>
>Jeg kan nu ikke *helt* overskue, hvorfor en darlington-konfiguration ikke
>kan skade de bagvedliggende komponenter.

Normalt ryger udgangstransistoren, og hvid sen mod sædvane skukke tage
driveren med er den så klejn at der ikke lægges noget baglæns ud på
basen (gaten).

>Ligesom jeg heller ikke ville
>garantere, at det ikke er de bagvedliggende komponenter, der er skyld i (en
>måske velfungerende) transistors ophedning: dvs. at fejlen ligger længere
>tilbage i boxen eller begge steder.
>
Enig!
Men - sandsynligheden er, at cyklen har stået stille med spænding på
og har trukket strøm gennem tændspolen med deraf følgende
overophedning af udgangstransistoren.
Men du har ret - Det kan være styrekredsløbet der har trukket
transistoren on.

>Så fat først lige målepindene og eftermål transistoren, inden at en ny
>bestilles. Herefter kan der evt. gåes "baglæns" i CDIén, hvis dette er
>muligt.
>
En darlington er svær at måle på statisk (med et ohmmeter).
Hvis man vil teste den er det ude af kredsløbet.

>... ellers synes jeg, at det lyder som et ganske fornuftigt eksperiment!
>
Også jeg

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Lars T. Thomsen (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 21-07-03 07:18

Hej Steen!

> >Jeg kan nu ikke *helt* overskue, hvorfor en darlington-konfiguration ikke
> >kan skade de bagvedliggende komponenter.
>
> Normalt ryger udgangstransistoren, og hvid sen mod sædvane skukke tage
> driveren med er den så klejn at der ikke lægges noget baglæns ud på
> basen (gaten).

Ja, det har du ret i! - Men hvis fejlen opstår pga. den induktive last
(tændspolen), så kunne jeg let forstille mig, at den genererede
selvinduktion og høje spænding kunne æde diodestrækninger i begge
transistorer.

> >Ligesom jeg heller ikke ville
> >garantere, at det ikke er de bagvedliggende komponenter, der er skyld i
(en
> >måske velfungerende) transistors ophedning: dvs. at fejlen ligger længere
> >tilbage i boxen eller begge steder.
> >
> Enig!
> Men - sandsynligheden er, at cyklen har stået stille med spænding på
> og har trukket strøm gennem tændspolen med deraf følgende
> overophedning af udgangstransistoren.

Jeps, det er også dét, som jeg mener!
Det kan transistoren næppe holde til i længden, da strømmen vil være ret
høj, da lasten vel herefter kan betragtes som en ren ohmsk belastning.
Derfor kan der vel være fejl begge steder, men dette løses jo ikke ved alene
udskiftning af transistoren.

> Men du har ret - Det kan være styrekredsløbet der har trukket
> transistoren on.
>
> >Så fat først lige målepindene og eftermål transistoren, inden at en ny
> >bestilles. Herefter kan der evt. gåes "baglæns" i CDIén, hvis dette er
> >muligt.
> >
> En darlington er svær at måle på statisk (med et ohmmeter).
> Hvis man vil teste den er det ude af kredsløbet.

Helt enig! - Det er den bedste metode!
Men en hurtig kontrolmåling kan (efter min mening) godt virke *vejledende*.
Hvis man måler på den uden tændspole tilkoblet, så er kollektoren vel næsten
fri og hvis "modstanden" mellem kollektor og emitter er høj, så begrænser
det chancen for en afbrændt transistor. Kan man samtidig måle den (dobbelte)
diodestrækning mellem dens basis og emitter, så begrænses chancen
yderligere.

Dette er måske ingen garanti, men hvis det sker, at man f.eks. måler en
meget lille modstand på alle transistorben (uafhængig af strømretningen og
benvalg), så skulle dette give fornyet grund til at lodde den ud og afprøve
den udenfor kredsløbet.

Hilsen
Lars



Hekto (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-03 10:06

In article <3f1b8516$0$13176$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk says...
> Jeps, det er også dét, som jeg mener!
> Det kan transistoren næppe holde til i længden, da strømmen vil være ret
> høj, da lasten vel herefter kan betragtes som en ren ohmsk belastning.
> Derfor kan der vel være fejl begge steder, men dette løses jo ikke ved alene
> udskiftning af transistoren.
>
Udgangspunktet var jo netop at den havde stået med tænding, og at
tændspolen havde været så varm at det kunne ses på plastikken!
Derfor er der med meget stor sandsynlighed tale om, at den 'bare' har
lidt varme-døden.

- ellers er det rigtigt nok at der er masser afenergi og højspænding i
et sådant kredsløb til, at det kan sparke baglæns, og rive en hel del
komponenter med. Igen er det her at en transistor har fordele. En FET
kan æde al det strøm man kan hælde i den; men ½ volt overspænding ....
PUF!!!

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Lars T. Thomsen (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 22-07-03 19:24

> > Jeps, det er også dét, som jeg mener!
> > Det kan transistoren næppe holde til i længden, da strømmen vil være ret
> > høj, da lasten vel herefter kan betragtes som en ren ohmsk belastning.
> > Derfor kan der vel være fejl begge steder, men dette løses jo ikke ved
alene
> > udskiftning af transistoren.
> >
> Udgangspunktet var jo netop at den havde stået med tænding, og at
> tændspolen havde været så varm at det kunne ses på plastikken!
> Derfor er der med meget stor sandsynlighed tale om, at den 'bare' har
> lidt varme-døden.

Ååhja ok, helt klart! - At tændspolen har været klistret, har jeg desværre
overset i tråden...

> - ellers er det rigtigt nok at der er masser afenergi og højspænding i
> et sådant kredsløb til, at det kan sparke baglæns, og rive en hel del
> komponenter med. Igen er det her at en transistor har fordele. En FET
> kan æde al det strøm man kan hælde i den; men ½ volt overspænding ....
> PUF!!!

Jeps, men ingen kæde er stærkere, end det svageste led. For selvom at der
sidder hårdføre BJT'ere i udgangen, så kan disse jo sagtens være styret af
FET'ere.

OT: Er der nogen, der ligger inde med et komplet diagram over en tilfældig
CDi-box? - Jeg kunne godt tænke mig, at se, hvordan en sådan fætter er
opbygget!

Hilsen
Lars



Moller (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-07-03 10:13


"Holten" <dddd@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1a55c4$0$5137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har nu, ved at låne en anden tændingsboks, fundet ud af, at
> tændingsboksen er defekt.
>
> Jeg skiller denne boks ad, og kan se at der har været meget varmt omkring
en
> chips der hedder noget med D1071 og ovenover står der 61.

ved første kig ligner det en ordentlig fed Mosfet... og hvis man søger
på google med D1071 og Mosfet så for man da også en japansk side med
modelnumrende på, detsvære kan jeg ikke japansk :( og jeg kan ikke finde den
på farnell eller RS'es katalog.... men på C88 kan jeg finde frem til Sanyo
laver en med det model nummer...

Available 500 D1071
Available 650 D1071 SANYO
Available 3500 D1071 FUJI


Jeg kan bare ikke finde databladet på den, for hvis bare vi kan finde
det, kan vi finde en anden som holder bedre :)

VH
Lars Molnit

>
> Jeg har hørt rygter om, at en sådan boks koster +2k, og hvis det det kun
er
> en chip til 10 kr der er brændt så ...................
>
> Jeg poster også et indlæg i dk.teknik.elektronik samt lidt billeder i
> dk.binaer.motor af boks og chip.
>
> Det er den sorte chip, som er skruet fast i venstre side.
>
> MVH
>
> Holten
>
>



Hekto (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-03 12:55

In article <3f1a5c99$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> ved første kig ligner det en ordentlig fed Mosfet... og hvis man søger
> på google med D1071 og Mosfet så for man da også en japansk side med
> modelnumrende på, detsvære kan jeg ikke japansk :( og jeg kan ikke finde den
> på farnell eller RS'es katalog.... men på C88 kan jeg finde frem til Sanyo
> laver en med det model nummer...
>
> Available 500 D1071
> Available 650 D1071 SANYO
> Available 3500 D1071 FUJI
>
>
> Jeg kan bare ikke finde databladet på den, for hvis bare vi kan finde
> det, kan vi finde en anden som holder bedre :)
>
Jeg vil som Gruby tro det er en transistor.
En FET vil være for dyr, da de altid vælger det absolut billigste, og
en transistor kan sagtens klare jobbet.

Prøv evt. Brinck Elektronik på Lyngby Hovedgade!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Moller (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-07-03 13:28

> Jeg vil som Gruby tro det er en transistor.
> En FET vil være for dyr, da de altid vælger det absolut billigste, og
> en transistor kan sagtens klare jobbet.

En fet er nu også en transistor :) bare en type blandt mange
transistor typer :), og Fet'er fås meget billige nu om dage...

På den anden side :)

"Again, the Virago is similar in vintage and electrical design so
notice that the power semiconductors in a Virago ignitor are marked D1071.
They have also been replaced successfully with the BU806 and ST9431.All
the components in the Vision TCI have been identified and are listed
below. The exception is the 'piggy back' board on the printed circuit
board (called a Hybrid) which has an IC mounted on it. This is most likely
the timing curve. This can't be fixed and there's no obvious replacement."

Ja, resten findes på
"http://ourworld.compuserve.com/homepages/JET_AV8R/Vision/TCIRebuild/TCI_Rebuild.html"

Som der står, så kan en BU806 eller ST9431 bruges... hvis han ikke selv
kan skaffe dem selv, har jeg accounts hos ca. 7-8 elektronik distributøre
i DK :) så jeg kan let skaffe dem hjem :)

VH
Lars Molnit
Nå, vi skal jo køre fra DTU kl 15 :) så vi ses om lidt :)



> Prøv evt. Brinck Elektronik på Lyngby Hovedgade!




Hekto (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-03 15:14

In article <bfe1sc$pbd$1@abbeden.bunk.cc>, Moller says...
> En fet er nu også en transistor :) bare en type blandt mange
> transistor typer :), og Fet'er fås meget billige nu om dage...
>
>
Spørg bare mig om det! Jeg har udviklet Switch Mode Strømforsyninger
med FET'er i mange år!! ;0)
Man skal bare vide, at 2 kr. gør en forskel, når vi taler produktion i
stor skala. Derfor ser man også nogle oldnordiske, simple løsninger,
selv på moderne biler og motorcykler.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Steen Gruby (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 20-07-03 17:50

On Sun, 20 Jul 2003 16:14:02 +0200, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

Hej Hekto.
>>
>Spørg bare mig om det! Jeg har udviklet Switch Mode Strømforsyninger
>med FET'er i mange år!! ;0)

Poor You
Jeg føler virkelig med dig - switch mode PS er noget nær det værste
man kan rode sig ud i.
Og ja,,,,,,, jeg har været der, men kun i reperationsøjemed )

>Man skal bare vide, at 2 kr. gør en forskel, når vi taler produktion i
>stor skala. Derfor ser man også nogle oldnordiske, simple løsninger,
>selv på moderne biler og motorcykler.

Det er jeg enig i, og et opslag i en cross ref. data bog ledte mig på
sporet af at det kunne være 2SD1071 ---- men:
Hvid der findes en MOS FET der direkte har D1071 som label er det
absolut en mulighed.
Som Lars tidligere skrev, så mål på den.
Ude af kredsløbet.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-03 18:31

In article <blhlhvkt78q2dqdsjda4e1bb207hgrjutt@4ax.com>, Steen Gruby
<steen.gruby@(at)gruby.dk> says...
> Poor You
> Jeg føler virkelig med dig - switch mode PS er noget nær det værste
> man kan rode sig ud i.
> Og ja,,,,,,, jeg har været der, men kun i reperationsøjemed )

Aaarh! ... har man prøvet et par gange, går det meget godt.
Til gengæld finder man hurtigt ud af hvad strøm er, og hvor hurtigt
ting kan gå galt! = nS!!
>
> >Man skal bare vide, at 2 kr. gør en forskel, når vi taler produktion i
> >stor skala. Derfor ser man også nogle oldnordiske, simple løsninger,
> >selv på moderne biler og motorcykler.
>
> Det er jeg enig i, og et opslag i en cross ref. data bog ledte mig på
> sporet af at det kunne være 2SD1071 ---- men:
> Hvid der findes en MOS FET der direkte har D1071 som label er det
> absolut en mulighed.
> Som Lars tidligere skrev, så mål på den.
> Ude af kredsløbet.

Ja, der er nok ca. 2.000Kr - 20 Kr. at spare!!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Jes Vestervang (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-07-03 22:13

at wrote:

> On Sun, 20 Jul 2003 16:14:02 +0200, Hekto
> <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:
>
> Hej Hekto.
>>>
>>Spørg bare mig om det! Jeg har udviklet Switch Mode Strømforsyninger
>>med FET'er i mange år!! ;0)
>
> Poor You
> Jeg føler virkelig med dig - switch mode PS er noget nær det værste
> man kan rode sig ud i.

Det er da skægt nok I mit sidste projekt lavede vi faktisk en 100 W
switchmode lydforstærker, og den kom endda til at virke - og nabogrupperne
opdagede det også, da vi havde en god 2x8" sub at afprøve den på
Vi sprang dog over, hvor gærdet var lavest en hel del steder (bl.a.
drivertrinnet), for det er yderst lidt man lærer om elektronik på basisåret
i Aalborg :-/

Nåja, MTX'eren har lige brækket gearkassen, den nægter at være i gear :-/
Ikke at den springer ud, den kommer bare slet ikke i gear. Jeg går ud fra,
at det er noget omkring gearskiftetromlen, der er røget af. Oh well, det er
da altid noget, at det er en lille totakter
--
mvh Jes Vestervang (der erindrer den tiloversværende låsering ved sidste
motorreparation... *fløjt, fløjt-fjøjt*... *dum-di-dum*...) @ FZS600 og en
MTX125R

Moller (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-07-03 20:00


"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1984c214eb352bdd9897bc@news.tele.dk...
> In article <bfe1sc$pbd$1@abbeden.bunk.cc>, Moller says...
> > En fet er nu også en transistor :) bare en type blandt mange
> > transistor typer :), og Fet'er fås meget billige nu om dage...
> >
> >
> Spørg bare mig om det! Jeg har udviklet Switch Mode Strømforsyninger
> med FET'er i mange år!! ;0)

stakkel :( er det så med selvdesignet spoler, eller hylle vare spoler
??? har beregnit min sidste spoler håber jeg :) dam, de er besværlige når
man skal kost optimere på dem :)

> Man skal bare vide, at 2 kr. gør en forskel, når vi taler produktion i
> stor skala. Derfor ser man også nogle oldnordiske, simple løsninger,
> selv på moderne biler og motorcykler.

Det er jeg nu godt klar over... :) det var bare den eneste type med det
type nummer jeg kunne finde på google, men som du nok så i midt sidste
indlæg :) så fandt jeg en anden side, hvor de bekræftede det var en
darlington + de havde alternativer hvis man ikke ku skaffe lige den der sad
:) og ja ja, ved godt de skriver det er til en yams, men som de skriver så
er en D1071 typisk til tændings bokse osv :)

VH
Lars Molnit
P.S. Holten hvis det er helt slemt, kan du jo sende boksen til en af os
som kan lode den ud, og tjekke den osv... :) hvis det er ??? det er stadig
billigere end at skaffe en ny boks.

> --
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 + GS450E
> Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
> http://dfm.nathue.dk/Hekto
>
>
> ... What about www.mc-portalen.com ?



Holten (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 20-07-03 21:00


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3f1ae62d$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
Det er jeg nu godt klar over... :) det var bare den eneste type med det
> type nummer jeg kunne finde på google, men som du nok så i midt sidste
> indlæg :) så fandt jeg en anden side, hvor de bekræftede det var en
> darlington + de havde alternativer hvis man ikke ku skaffe lige den der
sad
> :) og ja ja, ved godt de skriver det er til en yams, men som de skriver så
> er en D1071 typisk til tændings bokse osv :)
>
> VH
> Lars Molnit
> P.S. Holten hvis det er helt slemt, kan du jo sende boksen til en af
os
> som kan lode den ud, og tjekke den osv... :) hvis det er ??? det er stadig
> billigere end at skaffe en ny boks.

Takker mange gange for tilbuddet, og vender tilbage hvis jeg får brug for
det.

MVH

Holten



Hekto (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-03 23:06

In article <3f1ae62d$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
>
> stakkel :( er det så med selvdesignet spoler, eller hylle vare spoler
> ??? har beregnit min sidste spoler håber jeg :) dam, de er besværlige når
> man skal kost optimere på dem :)
>
Yep! Både forward og flyback - ulineaære og strømstyrede forstås!
Kosten var ikke det store problem, det vær vægt og effektivitet til
gengæld - aerospace, u'know!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Moller (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-07-03 23:30

> Yep! Både forward og flyback - ulineaære og strømstyrede forstås!
> Kosten var ikke det store problem, det vær vægt og effektivitet til
> gengæld - aerospace, u'know!
> --
> /Hekto

hmmm, du var vel ikke en af de uheldige der røg fra Alcatels switchmode
afdeling til aerospace dimser ???? da de flyttede det hele ud af landet her
for nogle uger mdr. siden ???

VH
Lars Molnit

>
> Suzuki LS650 + GS450E
> Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
> http://dfm.nathue.dk/Hekto
>
>
> ... What about www.mc-portalen.com ?



Hekto (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-03 23:59

In article <3f1b1772$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> hmmm, du var vel ikke en af de uheldige der røg fra Alcatels switchmode
> afdeling til aerospace dimser ???? da de flyttede det hele ud af landet her
> for nogle uger mdr. siden ???
>
Naaarj! ... dér holdt jeg op for 16 år siden!
Siden har jeg lavet mange andre 'sjove' ting, inden for dét område,
selv om jeg i dag har med produktion af avanceret måleudstyr at gøre.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Bent Erik Thomsen (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 21-07-03 00:37

Hekto wrote:
> In article <3f1b1772$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
>> hmmm, du var vel ikke en af de uheldige der røg fra Alcatels
>> switchmode afdeling til aerospace dimser ???? da de flyttede det
>> hele ud af landet her for nogle uger mdr. siden ???
>>
> Naaarj! ... dér holdt jeg op for 16 år siden!
> Siden har jeg lavet mange andre 'sjove' ting, inden for dét område,
> selv om jeg i dag har med produktion af avanceret måleudstyr at gøre.

Jesuz !
Har du være med fra de gamle Chr. Rovsing dage ?

mvh
--
Bent Erik Thomsen (gammel Rovsing ansat, CR80 bitvender)
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)



Hekto (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-03 10:01

In article <3f1b26f8$0$13156$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
bmt@poet.dk says...
> Jesuz !
> Har du være med fra de gamle Chr. Rovsing dage ?
>
Jup!
Startede ½ år inden konkursen, først i Space og derefter Avionic!
Det var simpelthen det vilde vesten! Konkurs, overtagelser, palads-
revolutioner, magtsyge og intriger!
Til sidst var det for meget, og vi var en del der trak stikket ud,
næsten på een gang. Det gav lidt problem med nogle kunder, at næsten
en hel afdeling forsvandt. Afdelingslederen startede dog eget firma,
og havde ret hurtigt 'nye' kunder. ;0)

Selv i dag, kan man følge dønningerne, med Olicom, Contex o.s.v. Mange
firmaer startede på ruinhoben, fra det oprindelige selskab.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Claus Rittig (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-07-03 22:01

"Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1b26f8$0$13156$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Jesuz !
> Har du være med fra de gamle Chr. Rovsing dage ?

Hæ, jeg startede som Rovsing bruger - udviklede systemer på CR7/CR16, det
var fine maskiner som kunne gå ned parvis.

Rittig



Holten (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 20-07-03 13:55


"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1984a17eef4eead09897bb@news.tele.dk...
> In article <3f1a5c99$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> > ved første kig ligner det en ordentlig fed Mosfet... og hvis man
søger
> > på google med D1071 og Mosfet så for man da også en japansk side med
> > modelnumrende på, detsvære kan jeg ikke japansk :( og jeg kan ikke finde
den
> > på farnell eller RS'es katalog.... men på C88 kan jeg finde frem til
Sanyo
> > laver en med det model nummer...
> >
> > Available 500 D1071
> > Available 650 D1071 SANYO
> > Available 3500 D1071 FUJI
> >
> >
> > Jeg kan bare ikke finde databladet på den, for hvis bare vi kan
finde
> > det, kan vi finde en anden som holder bedre :)
> >
> Jeg vil som Gruby tro det er en transistor.
> En FET vil være for dyr, da de altid vælger det absolut billigste, og
> en transistor kan sagtens klare jobbet.
>
> Prøv evt. Brinck Elektronik på Lyngby Hovedgade!

Jo tak, ikke nogen på hovedøen (FYN) )) ellers må de sende det til mig,
blot var det rart at kunne vise dem den/selv se den nye sådan "rigtigt".

MVH

Holten



Ole Mogensen (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 20-07-03 14:17




"Holten" <dddd@virkerikke.dk> wrote in message
news:3f1a908a$0$5137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> Jo tak, ikke nogen på hovedøen (FYN) )) ellers må de sende det til
mig,
> blot var det rart at kunne vise dem den/selv se den nye sådan "rigtigt".
>
> MVH
>
> Holten
>
Synd du ikke bor på djævleøen , så kunne jeg hjælpe dig,
(elektronikmekaniker ) , prøv at bede om hjælp i elektronik gruppen,
der må være en på fyn der kan/vil hjælpe dig.

Ole



Hekto (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-07-03 15:16

In article <3f1a908a$0$5137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Holten
says...
> Jo tak, ikke nogen på hovedøen (FYN) )) ellers må de sende det til mig,
> blot var det rart at kunne vise dem den/selv se den nye sådan "rigtigt".
>
>
Fyn? ... Fyn??? ... Fyn?? ... détdér lillebump det giver, når man kører
ned af broen???? ;0)

Prøv et alm. radiorep. værksted, de kan garanteret hjælpe dig med at
finde en der ligner.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Holten (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 20-07-03 20:58


"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1984c28f3febc7f29897bd@news.tele.dk...
> In article <3f1a908a$0$5137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Holten
> says...
> > Jo tak, ikke nogen på hovedøen (FYN) )) ellers må de sende det til
mig,
> > blot var det rart at kunne vise dem den/selv se den nye sådan "rigtigt".
> >
> >
> Fyn? ... Fyn??? ... Fyn?? ... détdér lillebump det giver, når man kører
> ned af broen???? ;0)

Jep, øen med de mange jordbærmarker )

>
> Prøv et alm. radiorep. værksted, de kan garanteret hjælpe dig med at
> finde en der ligner.

Prøver hos Kjærulff i Odense i morgen, de roder i hvert fald med en masse
elektronik.

MVH

Holten




Holten (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 21-07-03 11:57

> > Jeg skiller denne boks ad, og kan se at der har været meget varmt
omkring en
> > chips der hedder noget med D1071 og ovenover står der 61.
>
> Trasistor 2SD1071 kan skaffes ven en ordentlig elektronikpusher, Telmo,
> eller Jørgen P.

Telmo havde den ikke, men Jørgen p: havde en erstatning for den, så den er
bestilt, og kommer i morgen med posten.

Det skal godt nok blive spændende )

Tak for hjælp + link.

MVH

Holten



Hekto (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-03 11:57

In article <3f1bc659$0$5180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
dddd@virkerikke.dk says...
> Det skal godt nok blive spændende )
>
Jah!!!!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Steen Gruby (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 21-07-03 14:34

On Mon, 21 Jul 2003 12:57:28 +0200, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> wrote:

"LOL"
>>
> Jah!!!!

Og så sidder alle elektronik freak's på rad og række og morer sig

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Holten (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 21-07-03 16:07


"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:6sqnhv0revkbkp1cb2jkslor5ml4h0q326@4ax.com...
> On Mon, 21 Jul 2003 12:57:28 +0200, Hekto
> <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> wrote:
>
> "LOL"
> >>
> > Jah!!!!
>
> Og så sidder alle elektronik freak's på rad og række og morer sig

Ikke forstået ?

MVH

Holten



Steen Gruby (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 21-07-03 16:12

On Mon, 21 Jul 2003 17:06:43 +0200, "Holten" <dddd@virkerikke.dk>
wrote:


Hej
>
>Ikke forstået ?
>
Der hvor jeg "kommer fra" er det normalt således, at når en har gang i
et eksperiment sidder resten og venter på røgen

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Holten (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 21-07-03 16:51


"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:8h0ohv43l6qd8opgj64p1dpi20i3a6smup@4ax.com...
> On Mon, 21 Jul 2003 17:06:43 +0200, "Holten" <dddd@virkerikke.dk>
> wrote:
>
>
> Hej
> >
> >Ikke forstået ?
> >
> Der hvor jeg "kommer fra" er det normalt således, at når en har gang i
> et eksperiment sidder resten og venter på røgen

Ok så faldt tiøren )

MVH

Holten



Hekto (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-03 20:41

In article <8h0ohv43l6qd8opgj64p1dpi20i3a6smup@4ax.com>, Steen Gruby
<steen.gruby@(at)gruby.dk> says...
> On Mon, 21 Jul 2003 17:06:43 +0200, "Holten" <dddd@virkerikke.dk>
> wrote:
>
>
> Hej
> >
> >Ikke forstået ?
> >
> Der hvor jeg "kommer fra" er det normalt således, at når en har gang i
> et eksperiment sidder resten og venter på røgen
>

Jeps! Det er dét der er det smarte ved elektronik! Det er røg der får
det til at virke! ... når røgen slipper ud, virker det ikke mere!!!

Som følge deraf, har det altid været en god joke, at lodde en alt for
lille modstand eller elektrolyt direkte på forsyningen til en
prøveopstilling. Når så den hårdtarbejdene konstruktør kom tilbage fra
frokost .... psssssssst - knald!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Jesper Hedegaard (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 21-07-03 21:12


"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
news:MPG.198660421141341e9897c9@news.tele.dk...
> In article <8h0ohv43l6qd8opgj64p1dpi20i3a6smup@4ax.com>, Steen Gruby
> <steen.gruby@(at)gruby.dk> says...
> > On Mon, 21 Jul 2003 17:06:43 +0200, "Holten" <dddd@virkerikke.dk>
> > wrote:
> >
> >
> > Hej
> > >
> > >Ikke forstået ?
> > >
> > Der hvor jeg "kommer fra" er det normalt således, at når en har gang i
> > et eksperiment sidder resten og venter på røgen
> >
>
> Jeps! Det er dét der er det smarte ved elektronik! Det er røg der får
> det til at virke! ... når røgen slipper ud, virker det ikke mere!!!
>
> Som følge deraf, har det altid været en god joke, at lodde en alt for
> lille modstand eller elektrolyt direkte på forsyningen til en
> prøveopstilling. Når så den hårdtarbejdene konstruktør kom tilbage fra
> frokost .... psssssssst - knald!
> --
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 + GS450E
> Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
> http://dfm.nathue.dk/Hekto
>
>
> ... What about www.mc-portalen.com ?

Hold da k.... hvor er det et tarveligt trick !

Og tror i lige jeg skal huske det til jeg får lejlighed til at lade det gå
ud over nogen ?

YEP

--
-----------------------------
Mvh
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....



Hekto (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-07-03 22:57

In article <3f1c4901$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jesper
Hedegaard says...
> Hold da k.... hvor er det et tarveligt trick !
>

- Måske derfor jeg ingen venner har??? - kun kollegaer???? ;0)
(- og med de venner jeg har, behøver jeg ingen fjender!)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Steen Gruby (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 21-07-03 21:29

On Mon, 21 Jul 2003 21:41:09 +0200, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

Hej.
>
>Jeps! Det er dét der er det smarte ved elektronik! Det er røg der får
>det til at virke! ... når røgen slipper ud, virker det ikke mere!!!
>
Ja, eller som når den svedige sælger fra måleinstrumentfirmaet har
opstillet sine instrumenter til en demo.
Og så "lige" bliver inviteret til frokost.
I mellemtiden sniges en plasticslange fra instrumenterne og om bag den
nærmeste væg.
Når "den svedige" så kommer tilbage og sætter strøm på sine
instrumenter tages der et ordenligt bøv på cigaren og røgen pustes ind
i slangen..
Reaktionen er ubetalelig )

Og så er den for i øvrigt autentisk.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Holten (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 22-07-03 11:44

Fik transistoren med posten her til middag, og loddede den straks i.
Så kom der gnist, og maskinen startede og kører nu igen fint.

Jeg kan kun sige mange tak til alle de venlige sjæle her i gruppen ))

MVH

Holten



Hekto (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-07-03 12:00

In article <3f1d1502$0$5181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
dddd@virkerikke.dk says...
> Fik transistoren med posten her til middag, og loddede den straks i.
> Så kom der gnist, og maskinen startede og kører nu igen fint.
>

WAAUUUW!!! Bøøøølge! ... så blev røgen inden i transistoren! ;0)

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Moller (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 22-07-03 12:08


"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.198737b17840bd55989930@news.cybercity.dk...
> In article <3f1d1502$0$5181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> dddd@virkerikke.dk says...
> > Fik transistoren med posten her til middag, og loddede den straks i.
> > Så kom der gnist, og maskinen startede og kører nu igen fint.
> >
>
> WAAUUUW!!! Bøøøølge! ... så blev røgen inden i transistoren! ;0)

Der må være sket en fejl... lod det om, og se om det stadig virker...
hvis ingen røg, så kortslut nogen ben hist og her :)

VH
Lars Molnit


>
> --
> Brian/Hekto
>
> Suzuki LS650 + GS450E
> Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
>
> ... What about www.mc-portalen.com ?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste