fotovogn
Fra : lars h frøslee

Dato : 20-07-03 07:46

kan de tage en på motorcykel
evt hvordan
hilsen lars

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 20-07-03 13:11

lars h frøslee wrote:
> kan de tage en på motorcykel
> evt hvordan
> hilsen lars
Smutter lige ud og køber mig en cola..

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Ole Mogensen

Dato : 20-07-03 13:34

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> wrote in message
> [...]
>

> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--

Husk popcorn............. :-Þ

Ole

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-07-03 14:53

Ole Mogensen wrote:
> [...]

klip

> Husk popcorn............. :-Þ
> Ole

Hvahvahva, hvad sker der, hvorhenne?!

--
Arne

Fra : Hekto

Dato : 20-07-03 15:22

In article <3f1a9ead$0$13158$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Arne
Lorenzen says...
> Hvahvahva, hvad sker der, hvorhenne?!

.... ræk mig lige ketchup'en ... oven for, noget med fotofælder!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Ninja Rider

Dato : 20-07-03 15:12

Hejsa

> kan de tage en på motorcykel
> evt hvordan

Ja, sagtens.

Den måler din fart med Radar, og ikke laser.
Der sider en gammel gubbe inde i bilen, og sørger for at tænde det
fremad rettede kamera. DVS. at du får filmet bag enden.

Læs mere på www.Politi.dk

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Jesper

Dato : 20-07-03 16:26

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der sider en gammel gubbe inde i bilen, og sørger for at tænde det
> fremad rettede kamera. DVS. at du får filmet bag enden.

Nogen herinde der har prøvet dette og fået en bøde ?

Skal de ikke have et billede af førerens ansigt, før der kan udstedes
en bøde eller... ?

Fra : Ninja Rider

Dato : 20-07-03 16:33

Hejsa

> Nogen herinde der har prøvet dette og fået en bøde ?

Det skulle jeg mene at der er et par stykker der har.

> Skal de ikke have et billede af førerens ansigt, før der kan udstedes
> en bøde eller... ?

Det er jeg ikke sikker på, men somregl har de jo et udemærket billede af
føren fra det foreste billede.

Diskution slut her fra......

Mvh Emil

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-07-03 16:43

> Det er jeg ikke sikker på, men somregl har de jo et udemærket billede
> af føren fra det foreste billede.

Jeg har set et billede af en af mine venner der blev taget af en fotovogn.
Der var ikke noget billede bagfra, så nummeret var sikkert noteret manuelt.
Han kørte med en Schubert Concept hjelm, og hele hans ansigt var meget
tydeligt gengivet på billedet. Der var absolut ingen tvivl om at det var ham
der kørte den cykel.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-07-03 08:34

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> writes:

> [...]
> tydeligt gengivet på billedet. Der var absolut ingen tvivl om at det var ham

Jeg har også engang fået et brev fra politimesteren i Klampenborg.
Der var vedlagt et billede forestillende en person på en motorcykel.
Hvem personen var kunne jeg i sagens natur ikke rigtig udtale mig om, men
det var da rigtigt at jeg havde sådan en MC på det tidspunkt.

Politimesteren gav op efter et par måneder...

Men det var nu også dengang det hele var lidt nyt - jeg tror de forfølger
sagerne lidt mere nidkært i dag.

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-07-03 17:11

> kan de tage en på motorcykel
> evt hvordan
> hilsen lars

Ja

1) De tager et billeder forfra ligesom af biler
2a) Betjenten tager kikkerten og vender sig om og ser efter dig og
noterer nummeret manuelt
2b) Der er et videokamera der vender fremad. Nummerpladen aflæses fra
videooptagelsen
3) Der kommer en bøde

/A

Fra : Michael Madsen

Dato : 20-07-03 18:08

Nu må i stoppe den snak!!! Jeg kender flere der sidder i de fotovogne, og de
tager IKKE kikkerten og læser noget som helst! Det er skrevet i flere tråde
før denne.

Der bliver taget et billede automatisk. I 50 kmt zone, er det som regel fra
56 kmt og derover. Der sidder et lille videokamera i forruden som filmer
alle køretøjer der passerer den. Så hvis du bliver "blitzet" og får en
bøde, er det kameraet i forruden der har fået din Nr. plade (På Mc). Den
eneste grund til at der sidder en i bilen, er hvis der skal ske tekniske
fejl, så der ikke sker hærværk på bilerne, som f.eks. i Norge, ellers hvis
de skal flyttes.

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:bfeev4$htl$1@sunsite.dk...

> [...]
> noterer nummeret manuelt
> 2b) Der er et videokamera der vender fremad. Nummerpladen aflæses fra

Hva er meningen med at der skal 2 læsninger til at få Nr pladen??? Er det
hvis han læser forkert??? Der sidder jo et videokamera som du selv siger.

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-03 21:05

"Michael Madsen" <Maz-1@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> hvis han læser forkert??? Der sidder jo et videokamera som du selv siger.

Hold da op med de sure opstød, for os der ikke ved bedre bruger vi denne NG
til at stille og svare på spørgsmål, helst uden at få revet hovedet af.

Desuden ser jeg 2a og 2b som 2 forskellige muligheder og ikke at de gør
begge ting.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-07-03 18:42

> [...]
og de
> tager IKKE kikkerten og læser noget som helst! Det er skrevet i flere

Slap dog af - De har ihvertfald tidligere anvendt metoden med manuel
notering af nummerpladen. Det var tilfældet med de første fotobiler mens
det stadig kørte som forsøg. Jeg er godt klar over at der er kommet
kamera i de nyere, men det eneste jeg får ud af dit sure opstød er at
det nu er i alle fotobiler - og det ved du med sikkerhed ?

/A - der på 2 hjul kun har fået en "hilsen" fra politimesteren i Horsens
efter "samtale" i vejkanten med en betjent med en laser pegepen

Fra : Michael Madsen

Dato : 21-07-03 19:34

LÆS de andre tråde!!!! Sværere er det ikke... Så sure opstød er det såmænd
ikke!!!

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-07-03 21:22

Michael Madsen wrote:
> LÆS de andre tråde!!!! Sværere er det ikke... Så sure opstød er det
> såmænd ikke!!!

Såsåså, slap nu af. Der er da masser (rigtig mange) af tråde der gentager
sig selv gennem tiden uden at der er nogen der skaver sig over det og
spækker deres svar med udråbstegn?

Thats Life on Usenet
(hedder det vist)

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 22-07-03 16:38

Hej Gutter.

Jeg er netop også blevet blitzet. Jeg kom kørende i en lang række af biler
og da alle havde set fotovognen på langt afstand, var farten naturligvis i
underkanten af 50. ALLIGEVEL benyttede de chancen til at tage et billed af
mig. Jeg tror de bare forsøger at skræmme MC´ister der måske kunne finde på
at køre for stærkt.

Anders Lorentzen
RF600

Fra : Andrew

Dato : 21-07-03 19:38

line.dk...
> kan de tage en på motorcykel
> evt hvordan
> hilsen lars

Hva så hvis man har en hjelm ¨på med full-toned visir?
/Anders

Fra : Ninja Rider

Dato : 21-07-03 23:21

Hejsa

Andrew wrote:
> Hva så hvis man har en hjelm ¨på med full-toned visir?

Det mener jeg godt at den kan. Jeg har selv ekspermenteret med et
digital camera på et tidspungt. Det kunne sagtens tage billeder af mine
øjne, selv om at jeg havde spejlreflex solbriller på!

Mvh Emil

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 22-07-03 14:15

> [...]
> digital camera på et tidspungt. Det kunne sagtens tage billeder af
> mine øjne, selv om at jeg havde spejlreflex solbriller på!
Ellers kan en elefant hue nok hjælpe... Og hvis man skynder sig at lukke
øjnene når man ser vognen, er der jo en chance for at de ikke kan genkænde
en...
Og hvis man er rigtig heldig og ikke kører alt for stærkt kan det jo være at
tandfeén kommer og dækker for nummerpladen! *fnis* :))

Fra : lars h frøslee

Dato : 22-07-03 19:47

tak for svarene