klassisk /veteran
Fra : Kim Olsen

Dato : 19-07-03 14:17

Hej

Er der ikke en der kan hjælpe mig med, hvor gammel en MC skal være før den
er hhv. klassisk og veteran.

Grænserne betyder vist nok at man får halv vægtafgift og billig forsikring.

Hilsen

Kim
Der kikker lidt på en halvgammel mc..

Fra : Carsten Jensen

Dato : 19-07-03 14:56

Med vægtafg. er alderen 35 år. Forsikring hos Provinsforsikring 25 år ca
1000 kr årligt med 3000 kr selvrisiko(kasko) 35år 419 kr årligt med 1000 kr
selvrisiko.

Carsten

Kim Olsen <kim.olsen@sport.dk> skrev i en

Fra : Ivar

Dato : 19-07-03 21:15

Carsten Jensen skrev:

> Med vægtafg. er alderen 35 år.

Er du sikker på det?

Ivar

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-07-03 22:16

Ivar wrote:

> Er du sikker på det?

Jeg er i hvertfald. Har selv et par veteraner.

Ib Jakobsen

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 19-07-03 15:00

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er hhv. klassisk og veteran.
>
> Grænserne betyder vist nok at man får halv vægtafgift og billig

Kim.
Kig på Forsikringsselskabet RUNA's hjemmeside: http://www.runa.dk/
eller på http://www.lb-koncernen.dk/script/betingelser/veteran2003.pdf

Mvh
Jørgen

Fra : Kim Olsen

Dato : 20-07-03 19:50

Hej

Jeg købte en lidt ældre DKW RT 125 årg.1953, i 100 org. stand.
motor renoveret for 6 år siden, og ikke kørt siden dengang. Resten helt
originalt = trænger til maling, men den er komplet og kunne da både starte
og køre en prøvetur.

Kan I også reglerne for at få en gammel nummerplade til den.
På reg.attesten fra 1962 står det gamle nr. med et bogstav.
Det kunne jo være sjovt at få det gamle nummer igen.

Hilsen

Kim

P.S. den kostede kr. 6500,-.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-07-03 20:33

Kim Olsen wrote:

> [...]
> På reg.attesten fra 1962 står det gamle nr. med et bogstav.
> Det kunne jo være sjovt at få det gamle nummer igen.

Det kan desværre ikke lade sig gøre. Den skal være fra før en dato i 1958.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 20-07-03 22:29

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> Det kan desværre ikke lade sig gøre. Den skal være fra før en dato i 1958.

Ib! Vågn lige op (eller gå i seng?)!
Det ér da også en "før '58", idet det er en 53'er, hvilket sikkert også er
årsagen til at den ar kørt med den gamle nummerplade med ét bogstav!
At reg.attesten er fra '62 kan jo f.eks. være fordi DKW'en senest er blevet
omregistreret dér :-/

Til Kim er svare,t at man blot skal nævne det ved ind/omregistrering hvorved
man i tilfælde af fornøden dokumentering (og dét er din gamle reg.attest)
kan
bestille en "retro-plade", som dog har en vis produktions og derfor
leverings -tid.
Steen Gruby forsøgte forgæves at få én til sit seneste NSU-projekt; men
han
strandede på dokumentationen, selvom at man ville have accepteret blot han
havde haft et billede af modellen med pladen på (centralregisteret havde
intet på modellen (mistede mange papirer ved en brand engang!))!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-07-03 22:45

Armand wrote:

> [...]
> årsagen til at den ar kørt med den gamle nummerplade med ét bogstav!
> At reg.attesten er fra '62 kan jo f.eks. være fordi DKW'en senest er blevet

Nå, for helvede. Det stod der da også. Jeg havde kun bidt fast i 1962.

> [...]
> havde haft et billede af modellen med pladen på (centralregisteret havde
> intet på modellen (mistede mange papirer ved en brand engang!))!

Mystisk. Ham jeg solgte min gamle BSA til ringede forleden og sagde at han havde
modtaget den emalieplade han havde bestilt. Han havde selv kunne bestemme at den
skulle være med et bogstav og hånden med øjet. Det eneste dokumention jeg havde
på den var et par numre med to bogstaver fra først i halvfjerdserne.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 21-07-03 00:27

> [...]
havde
> på den var et par numre med to bogstaver fra først i halvfjerdserne.

- - - - Og de originale papirer!?

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-07-03 07:05

Armand wrote:

> havde
>
> - - - - Og de originale papirer!?

Næ, nej. Det var en af dem man bruger i dag. Jeg fik den indregistreret i '98.

Ib Jakobsen