Cykel computer på en knallert
Fra : Tobias Klint

Dato : 19-07-03 19:36

hejsa ng
er der noget da har prøvet og sette en cykel computer på en knallert.
Eller kan man ikke det????

hilsen
Tobias

--

Hilsen
Tobias Klint

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-07-03 19:54

> er der noget da har prøvet og sette en cykel computer på en knallert.
> Eller kan man ikke det????

Det kan man sagtens, mange MC'er kører også med det, og de kører nok NOGET
hurtigere end de fleste knallerter

// Troels

Fra : [: ::AaBFrEaK:: :] -~

Dato : 19-07-03 19:58

Hej

Det kan du sagtens har aldrig selv prøvet det, men har set det ved mange
RIGTIG mange.

Fra : Tobias Klint

Dato : 19-07-03 21:52

hejsa
Tak for det
der er lige en ting til
skal det hver en bestemt slags??
for har lige købte en i dag. men nå jeg stater min motoer så gensterter den
bare computeren
Hvad kan der hvad gald.....?
Skal det hver en bestem slags....

/Tobias

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-07-03 23:19

> Skal det hver en bestem slags....

Næ, Biltemas de billigste er sådan set også gode nok

// Troels

Fra : Tobias Klint

Dato : 19-07-03 23:40

jeg har købte en.
genster bare nå jeg tænder for knallerten.
Hvad kan der hver gald??

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-07-03 23:42

> jeg har købte en.
> genster bare nå jeg tænder for knallerten.
> Hvad kan der hver gald??

Den burde da ikke genstarte, prøv at skifte batteriet?

// Troels

Fra : Tobias Klint

Dato : 20-07-03 00:04

Play. men jeg tror ikke det hjælper. for den kan jo godt tænde normal og stå
ind til man tænder den

/tobias

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-07-03 00:17

> Play. men jeg tror ikke det hjælper. for den kan jo godt tænde normal og
stå
> ind til man tænder den

Det lyder fandme underligt! For knallerten og cykelcomputeren har da intet
med hinanden at gøre?

// Troels

Fra : kion

Dato : 20-07-03 00:51

vibrationer har i tænkt på det?

prøve skrue den a og hild den i hånden og så start svinet...

/kion

Fra : Tobias Klint

Dato : 20-07-03 00:54

Næ men prøver i morgen
skriver tilbage i morgen om hvordan det gik

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 21-07-03 07:12

Tændningsstøj f.eks. Det er computeren jo ikke beskyttet imod da den jo
normalt sidder på en cykel.

Løsning... Hmmm... Der er jo nok flere muligheder. Sensor kabel bør nok
skærmes, og så skal man nok have en kondensator ind på ledningen, men den er
jeg ikke så sikker på hvordan klares uden prob.

Michael.

Fra : HpeA

Dato : 20-07-03 11:38

Hejsa.

Det kunne hænge sammen med det magnetfelt der kommer fra tændingen på
motoren.............bare en tanke. Og det går helt galt om det er en trådløs
!

HP

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-07-03 12:13

> Det kunne hænge sammen med det magnetfelt der kommer fra tændingen på
> motoren.............bare en tanke. Og det går helt galt om det er en
> [...]

Magnetfeltet burde ikke kunne virke så langt væk.

// Troels

Fra : HpeA

Dato : 21-07-03 00:56

Hejsa´

*LOL* vidste den ville komme...........men hvordan er det lige en cykel-pc
læser den aktuelle hastighed ?, det er vist noget med en magnet, er det ikke
?. Der har været flere post´s i Dk.fritid.mc om dette, og der var mange
forskellige fabrikater/typer oppe og vende, med forskellige probs..
Personligt køre jeg med en...............øh.........det vender jeg lige
tilbage på, for det kan jeg dyl´me ikke huske :oS.
Nogle af cykel-pc´erene kan, andre kan bare ikke uden hik-ups & så er der de
slemme der _bare_ ikke virker.

HP herfra & G´nat

Fra : Holger Danske

Dato : 21-07-03 07:24

HpeA wrote:
> [...]
> kan jeg dyl´me ikke huske :oS.
> Nogle af cykel-pc´erene kan, andre kan bare ikke uden hik-ups & så er

Sigma's cykelcomp. er klart de bedste, dog også lidt dyre, og der skal man
ikke skærme ledninger eller lign. no probs.

Man indtaster så hjulets diameter i mm ( det gør man på min ) og så er det
op på knatten og derudaf

--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Tobias Klint

Dato : 21-07-03 09:07

Tak for alle jers svar...
jeg har købt en ny...
og dem virker bare
Forsæt go sommer

/Tobias

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-07-03 09:21

Holger Danske wrote:
> Man indtaster så hjulets diameter i mm ( det gør man på min ) og så er det
> op på knatten og derudaf

Det kan godt betale sig at finjustere efter kilometer-pælene (eller
de såkaldte landevejs-præster).. Bare på triptæller med den og køre
et par kilometer mens man tæller pæle, og stille og på den igen til
den præcis skifter til 2.0 efter man har kørt 2km efter pælene.. :)

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Holger Danske

Dato : 22-07-03 14:53

> [...]
> et par kilometer mens man tæller pæle, og stille og på den igen til
> den præcis skifter til 2.0 efter man har kørt 2km efter pælene.. :)

En streg på jorden ført op til dækket/fælgen, trille en omgang frem til
stregen står lodret, ny streg på jorden, og så måle afstanden imellem de 2
streger på jorden/asfalten/fliserne og du har en meget præcis computer, for
du vil vel ikke fortælle mig at du ved at kigge på en km. sten på 3 meters
afstand, kan ramme præcist ?
( Følgende fremgangsmåde skal også benyttes ifølge producenten af f.eks
Mustang CykelComputerne !)

--
H.D.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-07-03 08:56

Holger Danske wrote:
> [...]
> du vil vel ikke fortælle mig at du ved at kigge på en km. sten på 3 meters

Jeg ved bare at på trods af at jeg målte på overstående måde, fik
jeg 1.3km per kilometer på min Sigma... og min topfart blev
pludselig noget større end tidligere...

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43