Fryser i skuret?
Fra : Morten Trab

Dato : 20-07-03 23:22

Kan det passe at man ikke må lade en fryser stå ude i et uisoleret skur hele
året rundt??
Min far påstår at man ikke må lade denstå ude i frostvejr, men jeg kan ikke
se et problem i det, andet end at den måske ikke bruger nær så meget strøm
om vinteren...

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Peter C.

Dato : 21-07-03 07:34

> Min far påstår at man ikke må lade denstå ude i frostvejr, men jeg kan
ikke
> se et problem i det, andet end at den måske ikke bruger nær så meget strøm
> om vinteren...

Det skulle være fordi kompressoren bliver hårdt belastet af at køre når alle
væskerne er kolde (jeg ved ikke hvilke væsker der er tale om, men det gælder
jo for alt flydende at det bliver mere trægt jo længere ned temperaturen
kommer)

Hvor meget det reelt er et problem ved jeg dog ikke noget om

MVH Peter C.

Fra : René Pedersen

Dato : 21-07-03 08:15

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> se et problem i det, andet end at den måske ikke bruger nær så meget strøm

Min fryser har nu stået i et udhus i 7 år,uden problemer ved frostvejr.
Men om sommeren skal døren til udhuset være lidt åben, ellers
bliver der 40 grader derinde.

Venligst

Fra : Jørgen

Dato : 21-07-03 09:10

Ja delvis, nogle af de "billige" modeller kan ikke fryse når omgivelserne er
for kolde. Jeg læste det for et ar år siden og kan ikke huske hele smøren,
for den var stor. Men det fremgik at man kunne se å deklarationen om de
kunne køle ved minus grader.

Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-03 17:25

Vi har en Vestfrost 260l superlavenergi stående i et udhus.

Den er nomineret til 0,8kwh, og den har over et år brugt 0,45kwh/dag, så
udfra et økonomisk synspunkt er det en guldgruppe.

Skal dog indrømme, at vi har 50mm rockwool på vægene, så der bliver aldrig
under -10 derinde..

Fra : == J E N S ==

Dato : 22-07-03 02:05

Hej Morten.
De nye kø'leskabe som har en lille fryser, kan kun køre ned til 16 grader.
Så slår de fra og man skal have montøren til at ordne termostaten igen.
Hilsen Jens