Beplantning/østmur.?
Fra : Claus

Dato : 19-07-03 22:13

Hej.

Jeg vil gerne ha' nogle gode råd til beplantning op ag en øst vendt mur,
Både noget der kan vokse op af muren og noget der kan stå lidt fra.

Claus

Fra : bdtd

Dato : 23-07-03 09:53

"Claus" skrev d. 19-07-03 22:13 dette indlæg :
> [...]
>

> Hej Claus
> hvis du mener at solen beskinner muren fra øst, er rosen (klatrerosen)
New Dawn en hurtigvoksende ,duftende og flot sart rosa plante, der vil
ynde denne plads... erfaring med have hortensia op af østvendt mur (
lidt fra) har også været positiv
mvh. B.S.

http://www.kandu.dk/

Fra : Karen Frederiksen

Dato : 23-07-03 13:53

Hvad med en klatre hortensia, der er så kønne og med tiden får de
nogle imponerende knudrede stammer som jeg personligt finder flotte om
vinteren når bladen er væk.

Det er ihvertfald hvad jeg skal ha på min øst mur, når jeg engang har
renoveret muren.

mvh
Karen

Fra : bdtd

Dato : 24-07-03 08:12

hvis du skal plante en klatrehortensia op af din mur, skal du være klar
over, at dens klatre" rødder" kan gøre skade på den pudsede mur....taler
af erfaring.....giver dig ret i, at den er meget flot....

http://www.kandu.dk/