olietank væk
Fra : torben

Dato : 19-07-03 17:17

Jeg har en olietank med ca 400 l. olie, som jeg skal have væk, da jeg
overgår til fjernvarme snart. Hvordan gør jeg det, for at få mest muligt ud
af det. Jeg kender ikke kvaliteten på selve tanken.

Hilsen Torben

Fra : Jens Petersen

Dato : 19-07-03 18:11

On Sat, 19 Jul 2003 18:17:13 +0200, "torben"
<Torben.bohlers@(spam)mail.dk> wrote:

>Jeg har en olietank med ca 400 l. olie, som jeg skal have væk, da jeg
>overgår til fjernvarme snart. Hvordan gør jeg det, for at få mest muligt ud
>af det. Jeg kender ikke kvaliteten på selve tanken.

Mange kommuner har en ordning med afhentning af tank ved overgang til
anden opvarmning.

Spørg teknisk forvaltning.

--
Jens

Caution: Stupidity may prove fatal if used excessively

Fra : Jens Petersen

Dato : 19-07-03 18:44

On Sat, 19 Jul 2003 19:10:52 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Mange kommuner har en ordning med afhentning af tank ved overgang til
>anden opvarmning.

Det er vist i øvrigt en erindringsforskydelse fra min side, det var
vist en del af et tilbud om konvertering der gav mulighed for
afhentning af tanken.

Nu skriver du ikke om det er en nedgravet tank eller en der står i en
kælder eller udhus.

Men hvorom alting er så skal du meddele teknisk forvaltning i din
kommune hvordan du sløjfer den.

--
Jens

Oh, did I say probably? Oh, no, I meant definitely.

Fra : torben

Dato : 20-07-03 07:24

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skriver du ikke om det er en nedgravet tank eller en der står i en

Overjordisk står bag huset.

> kælder eller udhus.
>
> Men hvorom alting er så skal du meddele teknisk forvaltning i din
> kommune hvordan du sløjfer den.

Skal man ikke bare meddele, at den sløjfes?
Det jeg tænkte på var om ikke der var nogen der hentede den mod, at få
indholdet. Eller man måske enda kunne få lidt penge for olien!

Torben

Fra : Keld Nygaard

Dato : 20-07-03 08:12

Det er selvfølgelig ikke til at sige om der er nogen private der vil give
dig en skilling for olien - du kan jo prøve at sætte en annonce i avisen.
Hvis der er, så skulle du vel sagtens kunne få 2-3 kr. pr. l.
Men i en olietank der har stået i en årrække, vil der være samlet en del
slam og vand i bunden - så du skal nok ikke regne med at der er mere end
300 - 350 l. olie i den.

Hvis der er en der lover dig at skaffe dig af med tanken for at få olien, så
skal du sørge for at beholde den lille metalplade med serienummeret - det
får man udleveret hvis man afleverer tanken hos et destruktionsfirma.

/Nygaard

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-07-03 10:12

<snip>

> Hvis der er en der lover dig at skaffe dig af med tanken for at få olien,

> skal du sørge for at beholde den lille metalplade med serienummeret - det
> får man udleveret hvis man afleverer tanken hos et destruktionsfirma.

Hvis han beholder den plade vil tanken være ubruglig,
det er forbudt at benytte en tank uden serienummer.
Jeg vil mene det er svært at skille sig af med en tank ingen kan bruge til
noget...

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 26-07-03 22:16

"Thomas Nørgaard" skriver:

> Hvis han beholder den plade vil tanken være ubruglig,
> det er forbudt at benytte en tank uden serienummer.
> Jeg vil mene det er svært at skille sig af med en tank ingen kan bruge til
> noget...

Tanken er allerede ubrugelig. Hvis den skal opstilles et nyt sted, skal
den have en ny tankattest. Det betyder, at den skal sendes tilbage til
fabrikanten, der skal undersøge den ud udfærdige en ny attest på, at den
er så god som ny. Så er det faktisk ligeså billigt at købe en ny.

Hvis tanken opstilles det nye sted uden ny tankattest, vil forsikringen
ikke dække når der sker uheld. Se det i øjnene, olien kan man slippe af
med og tjene få hundrede kroner eller en flaske snaps, men tanken er det
svært at slippe af med, medmindre man kender en idrætsklub, der kan
bruge den underste del til et kæmpe bålfad eller grill.

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-07-03 08:37

torben skrev:
> Det jeg tænkte på var om ikke der var nogen der hentede den mod, at få
> indholdet. Eller man måske enda kunne få lidt penge for olien!

Nååå en skjult salgsannonce

Det er ikke herinde

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*

Fra : Jens Lønborg

Dato : 20-07-03 10:05

Hej Torben
I min kommune koster det 600,- at komme af med en olietank der er tom. Jeg
sløjfede en for fem år siden, men var for nærig til at gi de 600.- Så jeg
lejeder en bajonetsav i et byggemarked, savede tanken midt over, og kørte
den på genbrugspladsen. Det er faktisk fuldt lovligt, for en tank der er
savet midt over, er ikke en tank længere , og må derfor gerne smides væk

Jens