Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
batterier ?
Fra : Mogens Henckel

Dato : 20-07-03 20:29

Hejsa

Kan det anbefales at købe uoriginale batterier til sit Canon S45 ?

Og hvor findes de billigst ?

mvh
Mogens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-07-03 22:05

Mogens Henckel wrote:
> Kan det anbefales at købe uoriginale batterier til sit Canon
S45 ?

Jeg bruger uoriginale i mit G3 - og foreløbig er de bedre end de
originale - holder længere på en opladning - om de så har samme
levetid (antal opladninger) ved jeg ikke.......

Mine er købt hos www.batterier.dk

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-07-03 23:22

Jan Vestergaard <jan@nomailjve.dk> wrote:

> Jeg bruger uoriginale i mit G3 - og foreløbig er de bedre end de
> originale - holder længere på en opladning - om de så har samme
> levetid (antal opladninger) ved jeg ikke.......

> Mine er købt hos www.batterier.dk

Jeg vil bare sige, at jeg har købt et hos www.batterier.dk til mit S45,
og det virker glimrende. Jeg har ikke haft det så længe, og umiddelbart
har jeg ikke mærket nogen forskel mellem det og det originale batteri.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : JH

Dato : 21-07-03 09:29

Henrik Münster wrote:

> [...]
> S45, og det virker glimrende. Jeg har ikke haft det så længe, og
> umiddelbart har jeg ikke mærket nogen forskel mellem det og det

Nøjagtig det samme her.
Heller ingen problemer
- og skulle de være lidt dårligere end de
originale, gør det jo ikke noget, da de altså
koster 2-3 gange mere.

JH

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-07-03 10:12

JH wrote:
> Nøjagtig det samme her.
> Heller ingen problemer
> - og skulle de være lidt dårligere end de
> originale, gør det jo ikke noget, da de altså
> koster 2-3 gange mere.

Helt klart - og der var endnu større forskel på mine til G3.

Jeg købte kameraet hos Kamera-huset til en yderst fornuftig pris.

Men et ekstra batteri skulle de have næsten 1000 kr for - så jeg købte
et par stykker på www.batterier.dk til 249 kr pr stk

Samtidig købte jeg en ekstra lader, så jeg kan oplade dem uafhængigt af
kameraet - og det hele (2 batterier+lader) fik jeg for mindre end et
originalt abtteri kostede

Og de uoriginale fra har flere mAh end Canons egne, så i teorien skulle
de uoriginale være "bedst" - og det er også mit indtryk.

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 21-07-03 11:25

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> wrote in message

> Samtidig købte jeg en ekstra lader, så jeg kan oplade dem uafhængigt af
> kameraet - og det hele (2 batterier+lader) fik jeg for mindre end et
> originalt abtteri kostede

Er der ikke en lader til at sætte batterier i, med en G3 ?
Jeg har nemlig lige bestilt et G3, og efter at have læst denne tråd, et
ekstra batteri fra www.batterier.dk.
Men hvis man kun kan lade batterierne op mens de sidder i kameraet, skal jeg
da vist også have købt en lader.

Mvh. Lars