Halcyon winge - CE godkendt?
Fra : jhyden

Dato : 20-07-03 23:25

Hvordan er det med Explorer wingerne - er del blevet CE-godkendt? Nogen,
der ved noget?

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Dall

Dato : 21-07-03 05:26

"jhyden" <jhyden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det med Explorer wingerne - er del blevet CE-godkendt? Nogen,
> der ved noget?

jeg er ikke 100% sikker men mig bekendt, er der ingen af halcyon's vinger
der er CE godkendt, men jeg sender lige fluks spørgsmålet videre til Halcyon
Denmark, de må jo vide det, så kan jeg lige poste sværet her når jeg får et,

mvh Morten Dall

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 21-07-03 09:41

jhyden wrote:
> Hvordan er det med Explorer wingerne - er del blevet CE-godkendt?
> Nogen, der ved noget?

Hvis ikke, hvor vanskelig kan det være?

"CE-godkjenning" er et papir der produsenten garanterer at produktet holder
seg til gjeldende standarder.

Det betyr IKKE at uavhengige laboratorier tester og godkjenner produktet.

--
Ole Martin Pedersen

Fra : jhyden

Dato : 21-07-03 11:06

> Hvis ikke, hvor vanskelig kan det være?
>
> "CE-godkjenning" er et papir der produsenten garanterer at produktet
holder
> seg til gjeldende standarder.

Nå. ja - for mig betyder det ikke noget, men der kræves
lovgivningsmæssigt, at dykkerudstyr skal være CE-godkendt. (Dykkerloven,
der administreres af Statens Skibstilsyn). Enkelte klubber og
dykkercentre kan også håndhæve dette.

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Dall

Dato : 21-07-03 19:22

"jhyden" <jhyden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:3f1bbba3$0$48908

> [...]
> lovgivningsmæssigt, at dykkerudstyr skal være CE-godkendt. (Dykkerloven,
> der administreres af Statens Skibstilsyn). Enkelte klubber og

jeg har lige fået svær fra Halcyon Danmark, de svarede følgende :

CE - godkendelsen er gået igennem, så vidt jeg er orienteret. Der
er vist kommet CE mærke i nogle af de vinger jeg har fået hjem,
men ikke i alle (der er nok tale om nogle fra produktion før CE
godkendelsen og nogle fra efterfølgende). Jeg har desuden bedt
om, at få udtalelser og/eller bevis herfor for at putte dette på
hjemmesiden, når denne kommer op og køre i løbet af en 14 dages
tid. Hjemmesiden vil komme til at hedde www.halcyon.dk

mvh Morten dall