Outlook XP, adgang til blokerede filer.
Fra : Søren Blom

Dato : 20-07-03 14:19

Er der en der kan forklare mig på et sprog selv jeg forstår, hvordan jeg
sætter sikkerheden i Outlook XP ned, så jeg kan få adgang til blokeret
filer, for det der står i hjælp bliver jeg ikke meget klogere af.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : pre

Dato : 20-07-03 15:15

Det kan nok blive svært for Outlook er ubarmhjertig overfor vedhæftede
filer. Der er dem som overhovedet ikke slipper igennem - og det er ikke en
fejl, det er sikkerhed.
OutlookXP kontrollerer extensionerne i en liste i Registry. Hvis der er bid
vil Outlook enten tvinge dig til at gemme filen på disken før den åbnes -
eller helt afvise filen - der er ikke andre veje.

Listen indeholder extensioner i to trin. Trin 1, exe-filer, genveje,
scripts, Access databaser og andre der kan tænkes at indeholde "farligt"
stof, betragtes som de mest farlige. Svjv. er der i Outlooks hjælp en liste
der viser de filtyper.

Så er det nævnt at hvis man har en Exchange konto, så kan Administrator
ændre trin 1 typer til trin 2 som glider igennem.
Vejledning til at ændre i Registry kan fås ved at sende en mail til
sendtome@bredalsparken.dk . Skriv Registry som emne så kommer det automatisk

"Sikre" filer, også ZIP kan højreklikkes og håndteres med genvejsmenuerne.
Derimod duer Træk-og-slip ikke.

Endelig er der Ken Slovak´s (gratis) add-in som overlader det hele til
brugerens ønske. Den fåes hos:
www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm#o12002
(man kan også benytte lejligheden til at være nysgerrig: www.slipstick.com

pre

Fra : Søren Blom

Dato : 22-07-03 16:15

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev
> Det kan nok blive svært for Outlook er ubarmhjertig overfor vedhæftede
> filer. Der er dem som overhovedet ikke slipper igennem - og det er ikke
en
> fejl, det er sikkerhed.

Suk og øv, men lige det problem jeg havde den anden aften, det blev løst ved
at filen blev sendt som en Zip så det gik. Finder jeg ud af det, skal jeg
nok skrive om det her i gruppen.

Fra : pre

Dato : 22-07-03 16:30

Var det ikke smart om du i stedet lagde problemet frem her mens vi alle
netop har Outlook i tankerne - og har støttemateriale fremme. Det er dit
valg, men der er mange andre der ikke ligefrem er begejstrede for systemet.
(Jeg har ekspederet et hav af registry løsninger).

Fra : Søren Blom

Dato : 22-07-03 18:08

> [...]
systemet.
> (Jeg har ekspederet et hav af registry løsninger).

Problemet syndes jeg nu nok at jeg beskriver i mit oprigenlige indlæg, ved
at jeg modtog en fil type der åbenbart var spærret af Outlook, helt
nøjagtigt var det en Windows Installer Transform fil.

Fra : pre

Dato : 22-07-03 19:27

Hvis du vil ha´ en måde til at omgå sikkerhedsbestemmelserne her og nu altså
med den fil du har nu, så eksisterer der ikke en sådan. Undtagelsen er en
Exchange server konto hvor Administrator kan ændre en trin1-fil til trin2.
Det sker over interface. Men jeg ved ikke om du har Exchange.

Du kunne ha´ brugt Registry til at ændre filtypen eller du kunne ha´ hentet
Ken´s program. Du bør vel også gøre et eller andet af hensyn til fremtiden.

BTW: Prøv at se på OE´s indstillinger for sikkerhed. Der kunne tænkes at
være en mulighed. Det er der til gengæld ikke i Outlook gruppen.