Apple DVD Player 1.x til en G3 B&W 350 MHz~
Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 19-07-03 18:34

Hej Mac folkens!

Jeg er lige blevet den heldige ejer af en standard G3 B&W 350MHz, med DVD
drev.
Men jeg mangler den medfølgende Apple DVD Player 1.x til MacOS 9, da den
benytter en hardware accelrator til afspildning af DVD'er.

Er der nogen der har softwaren, eller har et link til det?

Jeg ved man kan "hacke" Apple DVD Player 2.2/2.7 til at fungere, men uden
accelration fra DVD kortet i G3'en. Jeg er ikke interesseret i dette, kun
den originale Apple DVD player 1.x til MacOS 9.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf

Fra : Henrik

Dato : 19-07-03 19:12

On 19/07/03 19:33, in article BB3F4D94.4A0%kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com,
"Kent Wormsdorf" <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
> accelration fra DVD kortet i G3'en. Jeg er ikke interesseret i dette, kun
> den originale Apple DVD player 1.x til MacOS 9.

Hej Kent,

Har lige dette spørgsmål først, måske lidt dumt spurgt.

Er du sikker på at der er installeret et mpeg2 DVD dekoder, daugterbord som
sidder på skærmkortet, du kan se det fysisk ved at se på skærmkortet, på
komponent siden skal der sidde et lille ekstra kort, du kan også vælge at
se efter det i systemprofiler.

Hvis jeg husker rigtigt så blev en 350mhz B/W lavet med og uden DVD-rom.
Drevet kan så være eftermonteret, jeg kan huske at jeg selv havde noget
lignende problem, om det var fordi at OS9 ikke havde en Hardware DVD
afspiller std. Kan jeg ikke huske.

Om Hardware DVD player fra OS 8.6 kan spille under OS9 kan jeg desværre ikke
huske.

Se evt. På dette link. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=59000

Henrik

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 19-07-03 19:35

d. 19/07/03 20:11 skrev Henrik på henrik@rayban.dk i artiklen
BB3F5685.1C56D%henrik@rayban.dk:

> [...]
> afspiller std. Kan jeg ikke huske.
>
> Om Hardware DVD player fra OS 8.6 kan spille under OS9 kan jeg desværre ikke

Hej Henrik

Efter hvad jeg har fået at vide fra sælgeren, så er der Apples standard HW
DVD accelrartor i G3'en.
Han har selv haft problemet med at få DVD playeren til at fungere (ver.
2.x), da han ikke selv havde fået de originale system CD'er med fra den
tidligere ejer.

Jeg kan maile dig et skærmdump, af hvad systemprofle'en siger, hvis det er
til nogen hjælp?
Jeg prøver, at chekke linket imens.

Med venlig hilsen
Kent Wormsmdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Henrik

Dato : 19-07-03 19:38

> [...]

> accelration fra DVD kortet i G3'en. Jeg er ikke interesseret i dette, kun
> den originale Apple DVD player 1.x til MacOS 9.

Faldt lige over det her i nogle gamle filer:

Name: Apple DVD Software Update

Version: 1.1

Released: December 16, 1998

Requires:
Mac OS 8.1 , 8.5 , 8.5.1; Apple DVD Software v.1.0; QuickTime 3.0 or
3.0.2.

Macintosh PowerBook G3 Series or the Power Macintosh G3 desktop
computer; Apple DVD ROM drive; Macintosh PowerBook DVD-Video PC Card for
PowerBook G3 Series computers, or the Apple DVD-Video and Audio/Video
Card for the Power Macintosh G3 desktop computers.

Se dette link:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60803

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 19-07-03 19:51

d. 19/07/03 20:37 skrev Henrik på henrik@rayban.dk i artiklen
BB3F5CA7.1C571%henrik@rayban.dk:

> [...]
> PowerBook G3 Series computers, or the Apple DVD-Video and Audio/Video
> Card for the Power Macintosh G3 desktop computers.

Hej igen

Det er det samme stykke software jeg bliver ved med at støde ind i.
Jeg har ikke Apple DVD player 1.0, så jeg kan ikke opdatere til 1.1.
Jeg kan fint få fat i Apple DVD player 2.0/2.2/2.7 osv. men de kan ikke
fungere på min maskine, uden et "hack", som jeg helst vil ungå.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf