Osx er oppe og kører!
Fra : Nik

Dato : 19-07-03 12:30

Yo!

Så er det hele oppe og køre igen!
Jeg fik en fantastisk reperations-disk med en masse godter af en venlig
sjæl, så min katalog struktur kunne finde sigselv igen. Dejligt!
....men hov; idag "satte" Os 9.2 sig igen; efter jeg havde indstillet den som
startdisk. Ikke noget stort problem, da jeg jo bare kørte DiskWarrior igen.
Men træls alligevel...er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?

Men når det er sagt, så begynder jeg at øjne en lysende fremtid, hvor jeg
KUN vil køre OS X. Jeg har fået alt væsentligt op at køre: Safari, Mail,
Ng...
....men jeg kan ikke finde et ordentlige serienr. til Photoshop 7.0
(SerialBox's forslag duer ikke) ...og det kan jeg ikke undvære! Så send
gerne en privat mail, hvis du kan hjælpe nik*snabelA*galestreger.dk

....så alt i alt: udsigt til en god og mac-rig fremtid!
*GGG*

Tak til alle herinde; specielt Erik og Per, for god og tålmodig hjælp.

MVH
Nik
galestreger

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-03 14:01

Hej Nik

Nik wrote:

> Så er det hele oppe og køre igen!
> Jeg fik en fantastisk reperations-disk med en masse godter af en venlig
> sjæl, så min katalog struktur kunne finde sigselv igen. Dejligt!

Ja, sådan en CD burde alle lave sig... Det kan spare for mange timers bøvl og
grå hår...

> [...]
> startdisk. Ikke noget stort problem, da jeg jo bare kørte DiskWarrior igen.
> Men træls alligevel...er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?

Tja, - det er nok det sædvanlige problem med OS 9's 'Finder' og 'System'
arkiver. - De er dimensioneret alt for små i deres hukommelseshåndtering. Har
du kendskab til brugen af ResEdit? - så kan du bruge den til at øge hukommelsen
til de to arkiver, - MEN LAD VÆRE MED AT PILLE, HIVS DU IKKE VÉD, NØJAGTIGT,
HVAD DU GØR!!

Men det første du kan gøre er at slå Virtuel hukommelse fra, når den er startet
op i ren OS 9.2, så fjerner du ihvertfald _én_ stor konfliktkilde - nemlig 'VM
Storage File'.

> Men når det er sagt, så begynder jeg at øjne en lysende fremtid, hvor jeg
> KUN vil køre OS X. Jeg har fået alt væsentligt op at køre: Safari, Mail,
> Ng...

Ja, ja, men lad nu være med at droppe OS 9.2, _før_ du har X'et alle dine store
programmer...

> ...men jeg kan ikke finde et ordentlige serienr. til Photoshop 7.0
> (SerialBox's forslag duer ikke) ...og det kan jeg ikke undvære! Så send
> gerne en privat mail, hvis du kan hjælpe nik*snabelA*galestreger.dk

- Nu er du virkelig ude på "galestreget"...))))

> ...så alt i alt: udsigt til en god og mac-rig fremtid!
> *GGG*
>
> Tak til alle herinde; specielt Erik og Per, for god og tålmodig hjælp.

Bare kom igen, når du får nye problemer, - der vil altid være nogen, der kan
svare et eller andet...

mvh. Erik Richard

Fra : Nik

Dato : 19-07-03 14:20

> [...]
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>

*GGG*

....ja, Erik...du har ret; det var nok liiige i overkanten
Pardon!

Nik