Checkbox...
Fra : Magnus

Dato : 19-07-03 22:12

<INPUT TYPE=text SIZE=5 NAME=medlemnr>
<INPUT TYPE=checkbox VALUE="test" NAME="bus">

Er der ikke en måde hvorpå man kan sætte inputfelter som disse således at
man ikke kan indtaste noget eller markere det. (inaktivt)

/Magnus

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 19-07-03 22:48

On Sat, 19 Jul 2003 23:11:49 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

><INPUT TYPE=text SIZE=5 NAME=medlemnr>
><INPUT TYPE=checkbox VALUE="test" NAME="bus">
>
>Er der ikke en måde hvorpå man kan sætte inputfelter som disse således at
>man ikke kan indtaste noget eller markere det. (inaktivt)

Jo, du kan fx bruge disabled="true" eller readonly="true". Den sidste
duer selvfølgelig ikke til checkboxe.
MVH Martin S

Fra : Jens Gregersen

Dato : 19-07-03 22:55

> Jo, du kan fx bruge disabled="true" eller readonly="true". Den sidste
> duer selvfølgelig ikke til checkboxe.
> MVH Martin S

<input type="text" value="Kan ikke slettes" onFocus="blur()">

Hmm... Det er den jeg plejer at bruge, men her kan man selvfølgelig godt
markere og fx kopiere indholdet.

--
Jens Gregersen
Ved mail, fjerne pr0n'et i min mailadresse

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-07-03 07:30

Magnus wrote:

> <INPUT TYPE=text SIZE=5 NAME=medlemnr>
> <INPUT TYPE=checkbox VALUE="test" NAME="bus">
>
> Er der ikke en måde hvorpå man kan sætte inputfelter som disse således at
> man ikke kan indtaste noget eller markere det. (inaktivt)

ja - prøv at læse lidt på

<http://www.w3.org/TR/html4/interact/forms.html#h-17.12>

den kræver lidt tilvænning, men så kan man faktisk også få gevaldigt
mange gode idéer til forms-arbejde på den side

mvh

Jesper Brunholm