Skærme
Fijala 3554
Syncmaster 213t vs. 191t
Fra : ledderlappan

Dato : 19-07-03 22:32

Heysan,

Ville lige høre om jeres mening. En af mine kammerater har en 191t og jeg
syntes virkelig ikke denne skærm kan bruges til gaming. I cs er der virkelig
meget trailing (eller hvad i nu kalder det) og syntes det er helt
uacceptabelt i high fps spil såsom cs. Men hvad med den nye 213t? Kunne man
regne med at denne skærm har fået et bedre PVA panel og dermed en bedre
responstid?? For hvis responstiden ligger meget op af 191t, så må jeg nok
erkende at jeg nok ikke skal ha en ca. 20" fladskærm de næste par år :(

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-07-03 16:21

> [...]
> responstid?? For hvis responstiden ligger meget op af 191t, så må jeg nok
> erkende at jeg nok ikke skal ha en ca. 20" fladskærm de næste par år :(

191T har længe været kendt som en TFT skærm, der virker meget sløvt
opdaterende - og er klart langsommere end den mindre og nyere 172T - selvom
de begge er TFT med PVA paneler og begge er sat til 25ms responstid.

De nyere samsung har vist sin langt bedre i spil - også selvom de stadig
står til 25 ms responstid på papiret.

En anmeldelse af 213T lader vente på sig, da den stadig er en tand for dyr
til meningmand - man skal nok være ldt freak for at købe den.

Den er personligt selv med i mine overvejelser for min næste TFT skærm -
men venter lige på reviews og den kommende NEC 2180UX før jeg bestemmer
mig.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Zulu

Dato : 20-07-03 20:51

> [...]
>
> Den er personligt selv med i mine overvejelser for min næste TFT skærm -
> men venter lige på reviews og den kommende NEC 2180UX før jeg bestemmer

Jeg har også kikket på 213T, nogen der ved hvad den kommer til at koste i
DK, eller om der er nogen steder man allerede kan købe den?
Mht NEC'en har du så nogen specs på den, evt. et link. En søgning på Google
gav ingen resultater og den er heller ikke at finde på NECs side.

Zulu

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-07-03 21:16

> Mht NEC'en har du så nogen specs på den, evt. et link. En søgning på Google
> gav ingen resultater og den er heller ikke at finde på NECs side.

Info om nec'en er umulig at finde på nettet - ved kun den kommer, da den
har været præsenteret på cebit messen i april.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph