GF ti4200 på win98 problem
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 19-07-03 12:59

Hej i gruppen.

Jeg har et GF ti4200 grafikkort normalt kørende under windows Xp, ingen
probs.

Nu har jeg lavet en bootmenu og har installeret win98SE (skal afprøve et
program i win98)

Men når jeg installerer drivere til GF kortet (et MSI) så er det ligegyldigt
om det de org. fra MSI eller referance drivere fra Nvidia (har prøvet en del
forskellige ver.) Så går min skærm/Pc død når win 98 er "færdig loaded" =
sort skærm med en lille curser der står og blinker oppe i hjørnet.

Det hele virker perfekt under Win2000 og WinXP men altså ikke på win98SE.

Spørgsmål. er der noget specielt man skal huske at gøre når man installerer
et GF4 under win98SE, Noget specielt i win98SE der skal installeres eller
hvad pokker ved jeg

Nogen bud ?

mvh Johnny Haugaard

Fra : Henning Larsen

Dato : 20-07-03 08:35

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
installerer
> et GF4 under win98SE, Noget specielt i win98SE der skal installeres eller

Jeg har netop installeret et Creative GF4 4600 på Win98se. Har ingen
problemer. Jeg benytter driveren fra den medfølgende cd, det er version
44.04.

hilsen Henning Larsen

Fra : sls

Dato : 20-07-03 10:55

> Nogen bud ?

Jeg tror du har mere end 512 MB ram i maskinen og det kan 98 ikke finde ud
af.

Mvh sls

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 20-07-03 23:05

Hej i gruppen,

Ja det er lige netop hvad jeg har. Nemlig 1 gb ram, Jeg kom selv på at det
kunne være det og var oppe på Microsoft technet og finde en løsning.

Inde i sys.ini skal der lige skrives en sætning der gør at windows98 ikke
har "adgang" til mere end den mængde ram man angiver i tekststrengen.

Og sørme om ikke det virker, nu kan jeg installere mit GF4 kort uden
problemer.

Men tak for indlæggende

Fra : BHP\(7080\)

Dato : 21-07-03 11:02

Hej Johnny.

> [...]
>
> Inde i sys.ini skal der lige skrives en sætning der gør at windows98 ikke
> har "adgang" til mere end den mængde ram man angiver i tekststrengen.

Har du et link eller vil du fortælle, hvorog hvad det er man rette i sysini.

Pft

BHP(7080)

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 21-07-03 22:05