vedr. børnepenge
Fra : JohnnyB [2k]

Dato : 19-07-03 08:24

jeg har lige opdaget at "børnechecken" der lige er kommet, ligepludselig er
blevet overført til en bank som jeg ikke har brugt i 4-5 år og jeg har altid
modtaget det via check.

bliver de bare sendt retur til kommunen eller skal jeg "slås" med den bank
de er sendt til ?

johnny

Hellere blive hadet for den man er end elsket for den man ikke er.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-07-03 09:03

JohnnyB [2k] wrote:

> [...]
> modtaget det via check.
>
> bliver de bare sendt retur til kommunen eller skal jeg "slås" med den bank

De bliver indsat på den konto som er angivet på selvangivelsen.

mvh
Johan

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-07-03 12:05

Normalt ryger de tilbage til kommunen - men først via Told & Skat. Så der
kan godt gå noget tid, inden du modtager dem. Hvis du vil have ændret
kontonummeret, så de fremover kommer ind på den rette konto, skal du
henvende dig til din NUVÆRENDE bank og bede dem om at børnefamilieydelse
fremover indsættes på din noværende konto.

Mvh

Peter

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-07-03 12:52

On Sat, 19 Jul 2003 13:05:25 +0200, "Peter Elmkvist Snabe"
<peter@snabe.dk> wrote:

> [...]
>henvende dig til din NUVÆRENDE bank og bede dem om at børnefamilieydelse
>fremover indsættes på din noværende konto.

Eller hvis du _vil_ have pengene på en check, henvende dig til
kommunen.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-07-03 13:27

> Eller hvis du _vil_ have pengene på en check, henvende dig til
> kommunen.

Så skal man faktisk også henvende sig til sin bank.

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 19-07-03 13:29

> Eller hvis du _vil_ have pengene på en check, henvende dig til
> kommunen.

Så skal man faktisk henvende sig til den bank, hvor kontonummeret er
hjemmehørende.

Fra : Else Holm

Dato : 19-07-03 14:31

"JohnnyB [2k]" <johnnyb2000@FJERNDETTEsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4-5 år og jeg har altid modtaget det via check.
>
> bliver de bare sendt retur til kommunen eller skal jeg "slås" med

- du kan også give Told & Skat besked via tastselv - læs mere her
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=167688

--
Else

Fra : Thomas Ingerslev

Dato : 19-07-03 14:50

"JohnnyB [2k]" <johnnyb2000@FJERNDETTEsol.dk> wrote in message
> [...]
er
> blevet overført til en bank som jeg ikke har brugt i 4-5 år og jeg har

"Told og Skat har allerede skrevet til de 120.000 familier, der hidtil har
fået børneydelsen på en check, og meddelt, at pengene i fremtiden bliver
indsat på den bankkonto, som modtageren selv har oplyst i forbindelse med
den årlige selvangivelse.

Man kan dog vælge fortsat at få beløbet på en check, men så skal man gøre
opmærksom på dette ønske.

Omkring 90.000 familier har ikke reageret, og pengene bliver derfor indsat
på de pågældendes bankkonti, som Told og Skat allerede har kendskab til."

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=277673

Mvh
Thomas Ingerslev

Fra : JohnnyB [2k]

Dato : 19-07-03 15:19

så er det jo min egen skyld

men jeg har nu ikke brugt den konto i næsten 5 år og har indtil nu modtaget
check

Fra : Jesper

Dato : 20-07-03 03:54

"JohnnyB [2k]" <johnnyb2000@FJERNDETTEsol.dk> skrev i en meddelelse
> så er det jo min egen skyld
>
> men jeg har nu ikke brugt den konto i næsten 5 år og har indtil nu modtaget
> check

Og brugt en masse kostbart fritid på at få den *skide* check vekslet.

DanskeBank tager 15 kr for at deres *Maskine* i Brabrand udskriver checks til hele landet
afsendt fra Brabrand

JyskeBank der har monopol af Staten på OBS-udbetalinger til alle borgere skal også
betale gebyr

Det er vist kun Advokatkontorer og Forsikringsselskaber der stadig er *gammeldags* med
checkudskrivninger