Hjemmeside omhandlende bestemt firma
Fra : Brian Andersen

Dato : 18-07-03 19:00

Hej

I forbindelse med at jeg er blevet meget dårligt behandlet hos et bestemt
firma, overvejer jeg at lave en hjemmeside for at advare andre om firmaet.
Så kom jeg til at tænke på om dette egentligt er lovligt?

Er der iøvrigt nogle ting jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak
Brian Andersen

Fra : TGD

Dato : 18-07-03 20:42

"Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> firma, overvejer jeg at lave en hjemmeside for at advare andre om firmaet.
> Så kom jeg til at tænke på om dette egentligt er lovligt?

Bare husk at have dokumentationen i orden, altså skriv sandheden.

> Er der iøvrigt nogle ting jeg skal være opmærksom på?

Ophavsretten til logoer og grafik.

Ang. domænenavne skal du nok ikke bruge lorte.XXXXX.dk (firmanavn som
subdomæne) el lignende.

Fra : Brian Andersen

Dato : 18-07-03 21:02

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Ang. domænenavne skal du nok ikke bruge lorte.XXXXX.dk (firmanavn som
> subdomæne) el lignende.

Jeg har tænkt på at bruge www.stop(firmanavn).dk Jeg synes ikke selv det er
at gå over grænsen. Hvad synes i?

Med venlig hilsen
Brian Andersen

Fra : TGD

Dato : 18-07-03 21:07

"Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Jeg har tænkt på at bruge www.stop(firmanavn).dk Jeg synes ikke selv det
er
> at gå over grænsen. Hvad synes i?

Tjek lige www.difo.dk under klagenævn, der er vist nogen færdigt behandlet
sager ang. lignende domæner.

(DIFO er et privat klagenævn)

Fra : JohnnyB [2k]

Dato : 19-07-03 08:21

jeg har selv prøvet det samme og har i den forbindelse oprettet en
hjemmeside.

kan domain navnet gøre skade da ?

man skal jo trække folk til med et domain navn der fanger folks opmærksomhed
og som afspejler sig i den daglige snak

jeg ( mit firma ) har arbejdet for 60k, men firmaet ville ikke betale (
fjerne konkurrencen ), derfor blev jeg s.... sur og fik oprettet en
hjemmeside hvorpå der ikke står andet en firmaets navn og at hvis man har
påtænkt sig at arbejde for det firma, skal man ikke være sikker på at få
sine penge.
- jeg kender til flere i samme branche som heller ikke har fået deres penge
af netop dette firma.

hvis der evt. kommer en retsag, hvad er så "strafferammen" for at bringe sin
mening "online" ????

johnny

Hellere blive hadet for den man er end elsket for den man ikke er.

Fra : TGD

Dato : 19-07-03 15:47

"JohnnyB [2k]" <johnnyb2000@FJERNDETTEsol.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har selv prøvet det samme og har i den forbindelse oprettet en
> hjemmeside.
>
> kan domain navnet gøre skade da ?

Hvis navnet er et varemærket/beskyttet kan der være polemik.

> man skal jo trække folk til med et domain navn der fanger folks
opmærksomhed
> og som afspejler sig i den daglige snak

Ja derfor er der nogen der får beskyttet deres varemærke.

> [...]
> sine penge.
> - jeg kender til flere i samme branche som heller ikke har fået deres

Hvad er problemet så, skaf en advokat, der er flere af dem i denne gruppe
også stævn firmaet.

> hvis der evt. kommer en retsag, hvad er så "strafferammen" for at bringe
sin
> mening "online" ????

Er du sandfærdig sker der ikke noget, ellers er det bagvaskelse eller noget
fra markedsføringsloven (i guess) mener at begge dele er bøde og evt.
erstatning.

Fra : Jesper

Dato : 20-07-03 03:17

> [...]

Meget fint at lave HADDEhjemmesider - men hvordan skulle en køber lige vide at X-firma
står på den ?
Var det så ikke nemmere ligesom FORBRUGERLIV.dk at alle firmaer der er BUNDSOLIDE og
resten i DK skal man tage referencer på,
inden man påtænker at købe eller bruge vedkommende !

Fra : TGD

Dato : 20-07-03 20:55

"Jesper" <devnull@sunsite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
BUNDSOLIDE og
> resten i DK skal man tage referencer på,
> inden man påtænker at købe eller bruge vedkommende !

Gider du ikke at quote ordentligt? Jeg har ikke skrevet noget af
ovenstående?

OG når du har lært quotet ordentligt vil du så ikke være venlig at at læse
fundatsen for denne gruppe?

www.usenet.dk Der kan du læse om ovenstående.

Fra : JohnnyB [2k]

Dato : 22-07-03 05:19

ups glemte lige siden : www.pissefirma.dk

johnny

Fra : Martin Møller

Dato : 20-07-03 12:12

> [...]
> Så kom jeg til at tænke på om dette egentligt er lovligt?
>
> Er der iøvrigt nogle ting jeg skal være opmærksom på?

Ja, injurier og bagvaskelse er strafbart.

Martin

Fra : Brian Andersen

Dato : 20-07-03 12:27

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, injurier og bagvaskelse er strafbart.

Og hvad er det helt præcist det er? Hvor meget skal der til før det er
strafbart?

> Martin

Med venlig hilsen
Brian Andersen

Fra : TGD

Dato : 20-07-03 20:56

> "Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvad er det helt præcist det er? Hvor meget skal der til før det er
> strafbart?

Det er strafbart hele tiden.

Fra : Lars Christensen

Dato : 21-07-03 02:12

On Sun, 20 Jul 2003 21:55:37 +0200, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>Det er strafbart hele tiden.

er http://www.lortetiscali.dk/ en ulovlig side?
Og kan bagmændende straffes, hvis Tiscali har tænkt sig at gøre noget
ved det?

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 21-07-03 22:10

"Lars Christensen" <spamtrap@zunzhine.dk> skrev i en meddelelse

> er http://www.lortetiscali.dk/ en ulovlig side?
> Og kan bagmændende straffes, hvis Tiscali har tænkt sig at gøre noget
> ved det?

Jeg tænkte nu også på: http://www.lortecybercity.dk ?
Jeg syntes at det er en fin måde at udtrykke sin utilfredshed med firmaerne
på.

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-07-03 00:00

On Mon, 21 Jul 2003 23:09:32 +0200, "Martin Jorgensen"
<megafedt@hotmail.com> wrote:

>Jeg tænkte nu også på: http://www.lortecybercity.dk ?
>Jeg syntes at det er en fin måde at udtrykke sin utilfredshed med firmaerne
>på.

Cybercity har dog fremsat juridisk trusler mod ovenstående
http://www.lortecybercity.dk/insigt.htm (nederst). Om de så har fået
noget ud af det er jo så tvivlsomt.

Fra : Casper Bang

Dato : 22-07-03 09:22

> Cybercity har dog fremsat juridisk trusler mod ovenstående
> http://www.lortecybercity.dk/insigt.htm (nederst). Om de så har fået
> noget ud af det er jo så tvivlsomt.

det kan du læse på siden at de ikke har... den 31/1 truede de ejeren - og
siden er der stadig.