Bedrageri og sanktioner?
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 18-07-03 14:49

Jeg sidder med en sag, der muligvis lever op til kriterierne for
bedrageri jf. gruppens OSS.

Jeg har bestilt et produkt via. nettet (dansk side og indehaver).
Betaling er sket forud ved kontooverførsel (ja, jeg /ved/ det ikke er
smart). Efter bestilling, er den lovede leveringstid overskridt 4 gange,
og sælger er nu "gået under jorden" - telefonen bliver ikke svaret, e-
mail besvares ikke og sælgers private mobiltelefon svares heller ikke.

Jeg har kontaktet sælger via. utallige e-mails samt lagt mange
telefonbeskeder, men ingen respons fra ham. Som følge af den omfattende
forsinkelse har jeg bedt om at hæve købet, jf. købeloven, og få mine
penge refunderet.

Skulle det vise sig umuligt at komme til enighed med sælger, hvilken
mulighed har jeg så? Skal det politianmeldes, eller vil det være
fornuftigt at starte med en klage til Forbrugerklagenævnet? (Beløbet er
854,-)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Jesper Brock

Dato : 19-07-03 17:28

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message
> [...]
> mulighed har jeg så? Skal det politianmeldes, eller vil det være
> fornuftigt at starte med en klage til Forbrugerklagenævnet? (Beløbet er

Er sælger en privat mand eller et firma?

Er det første tilfældet, kan vi i hvert fald omgående udelukke
Forbrugerklagenævnet

--
/Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com (Fredericia-udgaven)

(NB! Indlæg på usenet udtrykker udelukkende min personlige holdning, og har
ingen relation til min ansættelse hos "Budstikken"-koncernen)

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 19-07-03 18:38

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote in

> Er sælger en privat mand eller et firma?
>
> Er det første tilfældet, kan vi i hvert fald omgående udelukke
> Forbrugerklagenævnet

Det er et firma (med CVR nummer). Jeg har dog indtryk af at der kun er
een mand til deres internetsalg, indkøb, bogholderi m.v. (der er også en
fysisk butik hvor der yderligere er en eller flere ansatte).

Jeg har dog, i dag, fået lovning på refundering mandag, så nu venter
jeg. (Jeg har læst skræmmehistorier om månedslange tovtrækkerier med
firmaet i netop disse sager).

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/