Fortrydelsesret og totalforsikring
Fra : Martin Larsen

Dato : 18-07-03 06:39

Hej

I forbindelse med et snarligt køb af en bærbar pc er det rart at vide,
at der er fortrydelsesret på den for alle eventualiteters skyld. Men
sammen med computeren overvejer jeg at købe en totalforsikring som
dækker skader, tyveri og slitage.

Nu er det så jeg ikke ved om fortrydelsesretten inkluderer forsikringen
på 2000 kroner eller om jeg ved evt. returnering hænger på den.

Hvad siger købeloven her?

Hilsen og tak på forhånd

Martin

To reply please remove the "spamfree"
part of the email address

Fra : GiWeo

Dato : 18-07-03 10:13

Hejsa

>Nu er det så jeg ikke ved om fortrydelsesretten inkluderer forsikringen
>på 2000 kroner eller om jeg ved evt. returnering hænger på den.
>
>Hvad siger købeloven her?

Når du køber det som "samlet pakke" gælder fortrydelsesrettet selvf.
på begge dele !

Men har i øvrigt ALTID 14 dages forstydelsesret på forsikringer !

Lars Engelhardt - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755
EyeBall: GiWeo

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-07-03 20:38

> Når du køber det som "samlet pakke" gælder fortrydelsesrettet selvf.
> på begge dele !

Hvad er det for en fortrydelsesret du mener købeloven giver ?

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : DK Sollok

Dato : 18-07-03 21:53

"Tommy Hansen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for en fortrydelsesret du mener købeloven giver ?

på forsikringer.......

/DM

Fra : GiWeo

Dato : 20-07-03 13:15

Hejsa

>Hvad er det for en fortrydelsesret du mener købeloven giver ?

Altid 14 dage på forsikringer

men Martin Larsen skriver sådan:

===
>Nu er det så jeg ikke ved om fortrydelsesretten inkluderer forsikringen
>på 2000 kroner eller om jeg ved evt. returnering hænger på den.
===

så han må jo også været lover fortrydelsesret på hovedproduktet -
måske fjernsalg ??

Fra : Martin Andersen

Dato : 20-07-03 16:55

Martin Larsen wrote:

> [...]
>
> Nu er det så jeg ikke ved om fortrydelsesretten inkluderer forsikringen
> på 2000 kroner eller om jeg ved evt. returnering hænger på den.

Hvor har du tænkt at købe den henne ?
Ifølge købeloven er der ingen fortrydelsesret på varer købt
i en butik, men ofte giver butikken selv nogle dage, f.eks.
Elgiganten 30 dage og Merlin 14 dage.
Spørg virksomheden hvilken returret der gælder

Martin.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-07-03 16:48

Martin Andersen wrote:
> Hvor har du tænkt at købe den henne ?

Ja, det glemte jeg jo at nævne. Det er en internetbutik, hvorfor
returretten gælder automatisk. Og det må den vel også gøre på
forsikringen, der bliver købt sammen med den bærbare?

Hilsen
Martin