/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
tiscali bredbånd
Fra : Ole Larsen


Dato : 17-07-03 21:49

Hejsa,
Efter at have modtaget, uopfordret, reklamemateriale ang. Tiscali adsl har
jeg bestilt, modtaget og install. adsl.
Derefter finder jeg ud af, at der ikke er adgang til nyhedsgrupperne hos
tiscali. Jeg går så på NGs via Sunsite (der kun har Danske nyhedsgrupper og
ikke binære) og finder ud af, v. hj. a. venlige mennesker på en gruppe, at
port 25 og 119 er lukket på det bredbånd, jeg har købt, og at det betyder at
der ikke er adgang til Tiscalis nyhedgrupper.
Denne begrænsning mener jeg ikke var oplyst på de papirer, jeg fik tilsendt
eller på nogle af de andre papirer ( ordrebekræftelse m.m. ) jeg fik fra
Tiscali.
Men på Tiscalis side kan man, hvis man klikker "læs mere" se, at de to porte
er lukkede og at man så ikke kan modtage
SMTP og NNTP, og først ved hjælp fra ovennævnte mennesker finder jeg ud af
betydningen af dette.

Så jeg sidder her og kan hurtigere ikke få det jeg forventede og føler mig
lidt snigløbet.

Hvordan er det juridiske i det - kan jeg levere tilbage inden for x dage,
eller ?

Mvh,
Ole
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



--
Mvh,
Ole
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



 
 
Dennis (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-07-03 21:57

Ole Larsen wrote:
> Derefter finder jeg ud af, at der ikke er adgang til nyhedsgrupperne
> hos tiscali. Jeg går så på NGs via Sunsite (der kun har Danske
> nyhedsgrupper og ikke binære) og finder ud af, v. hj. a. venlige
> mennesker på en gruppe, at port 25 og 119 er lukket på det bredbånd,
> jeg har købt, og at det betyder at der ikke er adgang til Tiscalis
> nyhedgrupper. Denne begrænsning mener jeg ikke var oplyst på de
> papirer, jeg fik tilsendt eller på nogle af de andre papirer (
> ordrebekræftelse m.m. ) jeg fik fra Tiscali.

Er du sikker på, at der ikke blot er lukket for indgående, så du ikke
kan have din egen smtp- og news server? (hvilket er meget normalt
blandt diverse udbydere).

Jan (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 17-07-03 21:58

Hej Ole,

Ole Larsen wrote:
> Hejsa,
> Efter at have modtaget, uopfordret, reklamemateriale ang. Tiscali
> adsl har jeg bestilt, modtaget og install. adsl.
> Derefter finder jeg ud af, at der ikke er adgang til nyhedsgrupperne
> hos tiscali. Jeg går så på NGs via Sunsite (der kun har Danske
> nyhedsgrupper og ikke binære) og finder ud af, v. hj. a. venlige
> mennesker på en gruppe, at port 25 og 119 er lukket på det bredbånd,
> jeg har købt,

Det er desværre meget normalt, også hos TDC :(

og at det betyder at der ikke er adgang til Tiscalis
> nyhedgrupper.

Nej, det betyder at du ikke kan køre NNTP og SMTP server på din linie (ikke
på port 119 og 25) ikke at du ikke kan få adgang til servere, du kan jo også
fint koble op til sunsite, som jo også benytter port 119.

> Denne begrænsning mener jeg ikke var oplyst på de papirer, jeg fik
> tilsendt eller på nogle af de andre papirer ( ordrebekræftelse m.m. )
> jeg fik fra Tiscali.
> Men på Tiscalis side kan man, hvis man klikker "læs mere" se, at de
> to porte er lukkede og at man så ikke kan modtage
> SMTP og NNTP, og først ved hjælp fra ovennævnte mennesker finder jeg
> ud af betydningen af dette.

Link?

/Jan



Lars Christensen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 17-07-03 22:07

On Thu, 17 Jul 2003 22:57:52 +0200, "Jan" <nospam@datakram.dk> wrote:


>Link?
>
http://www.tiscali.dk/privat/broadband/info/
Citat: Port 25 og 119 er lukket, så du kan ikke modtage SMTP og NNTP


--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Ole Larsen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 17-07-03 22:12


"Lars Christensen" <spamtrap@zunzhine.dk> skrev i en meddelelse
news:is3ehv8temrecq7uou22dh5lmvha7v0rnl@4ax.com...
> On Thu, 17 Jul 2003 22:57:52 +0200, "Jan" <nospam@datakram.dk> wrote:
>
>
> >Link?
> >
> http://www.tiscali.dk/privat/broadband/info/
> Citat: Port 25 og 119 er lukket, så du kan ikke modtage SMTP og NNTP

Ja, Jan ønskede et link.

Det at port 25 og 119 er lukkede eller at min NNTP-hosting er TDC er vel
årsgen til at jeg ikke kan hente
tiscali NG ?

Men hvordan kommer jeg videre og
Hvordan er juraen?

--
Mvh,
Ole
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Dennis (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-07-03 22:16

Ole Larsen wrote:
> Det at port 25 og 119 er lukkede eller at min NNTP-hosting er TDC er
> vel årsgen til at jeg ikke kan hente
> tiscali NG ?

Huh?

> Men hvordan kommer jeg videre og
> Hvordan er juraen?

Betingelser står klart og tydeligt på deres hjemmeside, så du havde
mulighed for at læse dem inden du accepterede en aftale.


Desuden:

-----------
Aftalens ikrafttræden og fortrydelse

Efter bestilling fremsendes betingelserne til abonnenten pr. brev.
Abonnenten kan fortryde bestillingen ved skriftligt at underrette
Tiscali herom indtil 14 dage efter modtagelsen af betingelserne. Efter
fortrydelsesperiodens udløb og indtil levering kan aftalen annulleres
ved en underskreven skriftlig henvendelse - dog mod betaling.


-----------




Ole Larsen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 17-07-03 22:39


"Dennis" <viol8r@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:cmERa.19506$Kb2.1116775@news010.worldonline.dk...
> Ole Larsen wrote:
> > Det at port 25 og 119 er lukkede eller at min NNTP-hosting er TDC er
> > vel årsgen til at jeg ikke kan hente
> > tiscali NG ?
>
> Huh?
>
> > Men hvordan kommer jeg videre og
> > Hvordan er juraen?
>
> Betingelser står klart og tydeligt på deres hjemmeside, så du havde
> mulighed for at læse dem inden du accepterede en aftale.

Ja, det ved jeg ikke:
Er det de lukkede porte, der er årsagen, har jeg haft muligheden.
Er det det, at tds er min nntp-posting-host, havde jeg ikke og hvis så, er
sagen IMHO
klar: Så har tiscali skjult oplysningen om begrænsning.

--
Mvh,
Ole
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Jesper Juul (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 17-07-03 22:57

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:bf74vk$565$1@sunsite.dk...
>
> "Dennis" <viol8r@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:cmERa.19506$Kb2.1116775@news010.worldonline.dk...
> > Ole Larsen wrote:
> > > Det at port 25 og 119 er lukkede eller at min NNTP-hosting er TDC er
> > > vel årsgen til at jeg ikke kan hente
> > > tiscali NG ?
> >
> > Huh?
> >
> > > Men hvordan kommer jeg videre og
> > > Hvordan er juraen?
> >
> > Betingelser står klart og tydeligt på deres hjemmeside, så du havde
> > mulighed for at læse dem inden du accepterede en aftale.
>
> Ja, det ved jeg ikke:
> Er det de lukkede porte, der er årsagen, har jeg haft muligheden.
> Er det det, at tds er min nntp-posting-host, havde jeg ikke og hvis så, er
> sagen IMHO
> klar: Så har tiscali skjult oplysningen om begrænsning.

Har du tænkt dig at køre din egen newsserver 24/7 derhjemme? Hvis nej, hvad
er så problemet?



--
Mvh
Jesper Juul

"I'd kill for a Nobel peace prize"



Dennis (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-07-03 23:16

Ole Larsen wrote:
> Ja, det ved jeg ikke:
> Er det de lukkede porte, der er årsagen, har jeg haft muligheden.
> Er det det, at tds er min nntp-posting-host, havde jeg ikke og hvis
> så, er sagen IMHO
> klar: Så har tiscali skjult oplysningen om begrænsning.

Jeg ved ikke om du helt har ignoreret det tekniske som mange efterhånden
har skrevet... der er kun spærret så du ikke kan hoste din egen
newsserver og afsendende mailserver (hvilket er _meget_ normalt). Selv
TDC spærrer også for nogle af portene.
Du kan sagtens læse/skrive news/usenet hos Tiscali - bare ikke hoste
dem. Dem, som du skrev havde forklaret dig noget i din første post, har
forklaret dig noget forkert.

Desuden - Tiscali har intet skjult - du har jo selv læst det på deres
hjemmeside! Og man kan heller ikke kalde det for at skjule noget, når
det er sædvane at spærre for indgående trafik på de pågældende porte
hos næsten alle landets udbydere...

Ole Larsen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 18-07-03 04:21


"Dennis" <viol8r@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:zeFRa.19781$Kb2.1121343@news010.worldonline.dk...
>
> Jeg ved ikke om du helt har ignoreret det tekniske som mange efterhånden
> har skrevet... der er kun spærret så du ikke kan hoste din egen
> newsserver og afsendende mailserver (hvilket er _meget_ normalt). Selv
> TDC spærrer også for nogle af portene.
> Du kan sagtens læse/skrive news/usenet hos Tiscali - bare ikke hoste
> dem. Dem, som du skrev havde forklaret dig noget i din første post, har
> forklaret dig noget forkert.
>
> Desuden - Tiscali har intet skjult - du har jo selv læst det på deres
> hjemmeside! Og man kan heller ikke kalde det for at skjule noget, når
> det er sædvane at spærre for indgående trafik på de pågældende porte
> hos næsten alle landets udbydere...

Jeg er ikke klar over om jeg forstår dig/jer ret, jeg kommer i tvivl om
betydningen af at
"hoste newsservwer og afsendende mailserver"

Jeg kan _ikke_ hente/læse/skrive til - tiscali NGs.
Er grunden til dette de to ikke åbne porte, var jeg muligvis informeret
(dårligt, der er som jeg
læser her, ikke enighed om betydningen/konsekvensen af de ikke åbne porte)
Er grunden derimod det forhold at min NNTP-posting-host er TDC, har Tiscali
holt dette skjult.


Hans Kjaergaard (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 18-07-03 06:24

On Fri, 18 Jul 2003 05:20:33 +0200, "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

----------------klip---------
>Jeg er ikke klar over om jeg forstår dig/jer ret, jeg kommer i tvivl om
>betydningen af at
>"hoste newsservwer og afsendende mailserver"
>
>Jeg kan _ikke_ hente/læse/skrive til - tiscali NGs.
Hvem er din ISP ?
Hvad hedder den News server du forsøger at hente fra ?
Hvis det første er TDC og den anden er Tiscali, ja så er der nok
lukket for at du kan, simpelthen fordi Tiscali ikke vil være newshost
for TDCs kunder.

>Er grunden til dette de to ikke åbne porte, var jeg muligvis informeret
>(dårligt, der er som jeg læser her, ikke enighed om betydningen/konsekvensen af de ikke åbne porte)

>Er grunden derimod det forhold at min NNTP-posting-host er TDC, har Tiscali
>holt dette skjult.
Sludder, du kan da ikke forvente at et firma vil leverer service for
et andet ? Med den (manglende) viden om tingene du udviser her, har
Tiscalis supportere nok ikke haf mange chancer for at hjælpe dig.

Ked af det men det er nok dig der har misforstået noget om hvordan
tingene på/i internettet virker.
Du har ikke nogen "NNTP-posting-host", du har en ISP, dem der leverer
internet forbindelsen til dig.

Ifb. din internet forbindelse får du også mulighed for at hente/poste
news i nyhedsgrupper på TDC news server.

Tiscali stiller tilsvarende mulighed til rådighed for DERES kunder. Da
du ikke er Tiscalikunde (set ud fra den IP du bruger når du kobler op
til internettet) vil Tiscalis news server ikke lege med dig.


/Hans

Ole Larsen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 18-07-03 07:51


"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4vvehvcqb0r47n5pcoogn9jdl15ebomj37@4ax.com...
> On Fri, 18 Jul 2003 05:20:33 +0200, "Ole Larsen"
> <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:
>
> ----------------klip---------
> >Jeg er ikke klar over om jeg forstår dig/jer ret, jeg kommer i tvivl om
> >betydningen af at
> >"hoste newsservwer og afsendende mailserver"
> >
> >Jeg kan _ikke_ hente/læse/skrive til - tiscali NGs.
> Hvem er din ISP ?

Tiscali, der har jeg bestilt og med dem kommunikerer jeg og får "support".
Læs evt. mine to første mails.

> >Er grunden til dette de to ikke åbne porte, var jeg muligvis informeret
> >(dårligt, der er som jeg læser her, ikke enighed om
betydningen/konsekvensen af de ikke åbne porte)
>
> >Er grunden derimod det forhold at min NNTP-posting-host er TDC, har
Tiscali
> >holt dette skjult.
> Sludder, du kan da ikke forvente at et firma vil leverer service for
> et andet ? Med den (manglende) viden om tingene du udviser her, har
> Tiscalis supportere nok ikke haf mange chancer for at hjælpe dig.

Sludder ?
Prøv (igen) at læse de to første posts.

> Du har ikke nogen "NNTP-posting-host", du har en ISP, dem der leverer
> internet forbindelsen til dig.

Læs min header

> Ifb. din internet forbindelse får du også mulighed for at hente/poste
> news i nyhedsgrupper på TDC news server.

Måske, men jeg har prøvet

--
Mvh,
Ole
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html




David T. Metz (18-07-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 18-07-03 10:04

Ole Larsen skriblede:
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

>> Du har ikke nogen "NNTP-posting-host", du har en ISP, dem der leverer
>> internet forbindelsen til dig.
>
> Læs min header

Det er en tdc-forbindelse du er koblet op på. Det er det der er problemet.
Når du er koblet op via tdc kan du ikke tilgå tiscalis newsgroups ....

David


--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Hans Kjaergaard (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 18-07-03 11:03

On Fri, 18 Jul 2003 08:50:36 +0200, "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>
>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:4vvehvcqb0r47n5pcoogn9jdl15ebomj37@4ax.com...
>> On Fri, 18 Jul 2003 05:20:33 +0200, "Ole Larsen"
>> <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:
>>
>> ----------------klip---------
>> >Jeg er ikke klar over om jeg forstår dig/jer ret, jeg kommer i tvivl om
>> >betydningen af at
>> >"hoste newsservwer og afsendende mailserver"
>> >
>> >Jeg kan _ikke_ hente/læse/skrive til - tiscali NGs.
>> Hvem er din ISP ?
>
>Tiscali, der har jeg bestilt og med dem kommunikerer jeg og får "support".
>Læs evt. mine to første mails.
I din header står der
"NNTP-Posting-Host:0x50a254be.odnxx5.adsl.tele.dk"
Det er TDC, så udleder jeg at din ISP er TDC. Det kan godt være at du
selv går og tror noget andet.
Hvem leverer din ADSL ? Jeg gætter på TDC, så er din ISP TDC.

>> >Er grunden til dette de to ikke åbne porte, var jeg muligvis informeret
>> >(dårligt, der er som jeg læser her, ikke enighed om
>betydningen/konsekvensen af de ikke åbne porte)
>>
>> >Er grunden derimod det forhold at min NNTP-posting-host er TDC, har
>Tiscali
>> >holt dette skjult.
>> Sludder, du kan da ikke forvente at et firma vil leverer service for
>> et andet ? Med den (manglende) viden om tingene du udviser her, har
>> Tiscalis supportere nok ikke haf mange chancer for at hjælpe dig.
>
>Sludder ?
>Prøv (igen) at læse de to første posts.
Start med at glemme det du går og tror og læs det jeg skriver.

>> Du har ikke nogen "NNTP-posting-host", du har en ISP, dem der leverer
>> internet forbindelsen til dig.
>
>Læs min header
Start med at glemme det du går og tror og læs det jeg skriver.

>> Ifb. din internet forbindelse får du også mulighed for at hente/poste
>> news i nyhedsgrupper på TDC news server.
>
>Måske, men jeg har prøvet

Start med at få 100% styr på hvem der er din ISP. Hint det er dem der
leverer din ADSL.
Det er også der du skal kunne forvente at hente news fra.
Hvis du vil have andre news servere end den din ISP stiller til
rådighed, skal dette være en "fri" (sunsite.dk er vist en mulighed)
eller en betalings en. Du kan ikke forvente at en hvilken somhelst
news server er til din frie afbenyttelse.

Som jeg ser det her du ikke et jura problem, men et problem med at
forstå internettets news server tjenester.
EOD

/Hans

David T. Metz (18-07-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 18-07-03 12:06

Hans Kjaergaard skriblede:

> Start med at få 100% styr på hvem der er din ISP. Hint det er dem der
> leverer din ADSL.

Som jeg også gjorde opmærksom på. I mellemtiden er jeg kommet i tvivl -
Tiscali får deres adsl hos TDC - måske er der en fejl eller også ser det
bare sådan ud når man er "bredbånd" og ikke "bredbånd plus" -kunde?

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Hans Kjaergaard (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 18-07-03 13:56

On Fri, 18 Jul 2003 13:06:21 +0200, "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk>
wrote:

>Hans Kjaergaard skriblede:
>
>> Start med at få 100% styr på hvem der er din ISP. Hint det er dem der
>> leverer din ADSL.
>
>Som jeg også gjorde opmærksom på. I mellemtiden er jeg kommet i tvivl -
>Tiscali får deres adsl hos TDC - måske er der en fejl eller også ser det
>bare sådan ud når man er "bredbånd" og ikke "bredbånd plus" -kunde?
Det er muligt at du har fat i noget der. Jeg vil prøve at checke hod
dem jeg kender der har Tiscali.
Jeg ved at Tiscali har deres eget ADSL udstyr stående på en central
her i området.

/Hans

Thomas Wesley Hinton (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Wesley Hinton


Dato : 20-07-03 13:01


"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
news:3f17d4af$0$48912$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tiscali får deres adsl hos TDC

Nej, det gør de ikke.

Tele2 kører over TDC, men Tiscali gør ikke (de to navne minder jo lidt om
hinanden).



Ole Larsen (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 20-07-03 13:13


"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:2wvSa.22517$Kb2.1265900@news010.worldonline.dk...
>
> Nej, det gør de ikke.
>
> Tele2 kører over TDC, men Tiscali gør ikke (de to navne minder jo lidt om
> hinanden).
Selvom det er OT, prøv at læse min header.


Henrik Stidsen (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-07-03 17:45

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in
news:3f1a870a$1$76076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Selvom det er OT, prøv at læse min header.

Hva skulle det hjælpe ?

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Ole Larsen (20-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 20-07-03 18:23


"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse news:Xns93BEBECBDA66CHS235DK@130.225.247.90...
> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in
> news:3f1a870a$1$76076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> > Selvom det er OT, prøv at læse min header.
>
> Hva skulle det hjælpe ?

Ja, den kom for hurtigt afsted. Prøv at læse mailen jeg svarer på.
Jeg er tiscali-kunde, men min news kører på tdc. Dette fremgår af header.

--
Mvh,
Ole
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html




David T. Metz (21-07-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 21-07-03 11:04

Thomas Wesley Hinton skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f17d4af$0$48912$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Tiscali får deres adsl hos TDC
>
> Nej, det gør de ikke.
>
> Tele2 kører over TDC, men Tiscali gør ikke (de to navne minder jo
> lidt om hinanden).

Fra betingelserne
"Installationen af Bredbånd foretages af TDC. Tiscali er ikke ansvarlig for
forsinkelser med installationen, som skyldes forhold hos TDC."

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Henrik Stidsen (21-07-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 21-07-03 12:41

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in
news:3f1bba93$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Fra betingelserne
> "Installationen af Bredbånd foretages af TDC. Tiscali er ikke
> ansvarlig for forsinkelser med installationen, som skyldes
> forhold hos TDC."

Hvilket betyder at der kommer en TDC tekniker ud og installerer et
stik til din ADSL, etablerer linien til centralen og putter stikket i
Tiscalis ADSL udstyr på centralen.
Derefter er det op til Tiscali.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

David T. Metz (21-07-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 21-07-03 19:24

Henrik Stidsen skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in
> news:3f1bba93$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Fra betingelserne
>> "Installationen af Bredbånd foretages af TDC. Tiscali er ikke
>> ansvarlig for forsinkelser med installationen, som skyldes
>> forhold hos TDC."
>
> Hvilket betyder at der kommer en TDC tekniker ud og installerer et
> stik til din ADSL, etablerer linien til centralen og putter stikket i
> Tiscalis ADSL udstyr på centralen.
> Derefter er det op til Tiscali.


Hvordan forklarer du så at Ole er på tdc's domæne

XFUT: dk.edb.internet.udbydere.xdsl
--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Martin Moller Peders~ (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 18-07-03 09:05

In <bf7ovm$rsn$1@sunsite.dk> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> writes:

>Jeg er ikke klar over om jeg forstår dig/jer ret, jeg kommer i tvivl om
>betydningen af at
>"hoste newsservwer og afsendende mailserver"

Godt.

>Jeg kan _ikke_ hente/læse/skrive til - tiscali NGs.

Det vil du kunne, hvis du brugte din _tiscali_ opkobling og ikke en
TDC samt satte dit software korrekt op.

Jeg synes at du skulle spoerge om hjaelp i en anden news-group
end denne f.x. db.edb.internet.udbydere

/Martin


Ole Larsen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 18-07-03 09:31


"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:bf89me$ud0$1@news.net.uni-c.dk...
> Det vil du kunne, hvis du brugte din _tiscali_ opkobling og ikke en
> TDC samt satte dit software korrekt op.
Nej, jeg startede med news.tiscal.dk. Det er ikke mig, der gør TDC til
abonnementets NNTP-posting-host
> Jeg synes at du skulle spoerge om hjaelp i en anden news-group
> end denne f.x. db.edb.internet.udbydere
Ja, tråden har taget en anden retning end jeg fra starten tilsigtede. Der
kommer ikke mere fra mig desangående
> /Martin
>


Carsten Riis (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 18-07-03 10:45

Ole Larsen wrote:

> Nej, jeg startede med news.tiscal.dk. Det er ikke mig, der gør TDC til
> abonnementets NNTP-posting-host


Prøv lige at taste rigtig.

HVIS du laver de samme tastefejl som du har gjort her i gruppen, så
skyldes din manglende adgang til tiscali-nyhedsgruppeserveren en fejl40.

nyhedsserveren hedder ikke news,tiscali.dk eller news.tiscal.dk
Den hedder news.tiscali.dk



--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk

Johan Holst Nielsen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Johan Holst Nielsen


Dato : 18-07-03 11:16

Ole Larsen wrote:
> Jeg er ikke klar over om jeg forstår dig/jer ret, jeg kommer i tvivl om
> betydningen af at
> "hoste newsservwer og afsendende mailserver"

Dvs. du har din egen server stående med f.eks. dine egne grupper.

> Jeg kan _ikke_ hente/læse/skrive til - tiscali NGs.
> Er grunden til dette de to ikke åbne porte, var jeg muligvis informeret
> (dårligt, der er som jeg
> læser her, ikke enighed om betydningen/konsekvensen af de ikke åbne porte)
> Er grunden derimod det forhold at min NNTP-posting-host er TDC, har Tiscali
> holt dette skjult.

Stod der nogle steder at der VAR inkluderet NNTP posting/nyhedsgrupper?
Det er jo blot en ekstra service fra udbyderens side - i og for sig ikke
et krav...

mvh
Johan


Ole Larsen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 18-07-03 11:32


"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
news:3F17C8F7.2020108@weknowthewayout.com...
> Stod der nogle steder at der VAR inkluderet NNTP posting/nyhedsgrupper?
> Det er jo blot en ekstra service fra udbyderens side - i og for sig ikke
> et krav...
>
> mvh
> Johan
Nej, det gjorde der ikke, men problemet er løst nu, se evt.
dk............xdsl,
Thomas Corell

--
Mvh,
Ole
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html




Henning (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 18-07-03 16:56

On Fri, 18 Jul 2003 12:31:47 +0200, "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>
>"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
>news:3F17C8F7.2020108@weknowthewayout.com...
>> Stod der nogle steder at der VAR inkluderet NNTP posting/nyhedsgrupper?
>> Det er jo blot en ekstra service fra udbyderens side - i og for sig ikke
>> et krav...
>>
>> mvh
>> Johan
>Nej, det gjorde der ikke, men problemet er løst nu, se evt.
>dk............xdsl,
>Thomas Corell

Message-ID: <slrnbhfbn2.1ifp.intheNOSPAMnews@mail.corell.dk> - ok, den
var "spooky", men ikke noget for en jura-gruppe




Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Jimmy (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 18-07-03 09:13

> Betingelser står klart og tydeligt på deres hjemmeside, så du havde
> mulighed for at læse dem inden du accepterede en aftale.

Mon det holder nogle steder at tilbyde internet via reklame gennem
brevsprækken, og så have nogle af betingelserne stående på en hjemmesiden?



Martin Moller Peders~ (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 18-07-03 09:28

In <3f17abf0$0$9504$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net> "Jimmy" <jimmy@nothx.com> writes:

>> Betingelser står klart og tydeligt på deres hjemmeside, så du havde
>> mulighed for at læse dem inden du accepterede en aftale.

>Mon det holder nogle steder at tilbyde internet via reklame gennem
>brevsprækken, og så have nogle af betingelserne stående på en hjemmesiden?

Ja, da man skal skrive under paa at man har laest betingelserne.

/Martin


Jimmy (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 18-07-03 22:49

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
news:bf8b2j$v2e$1@news.net.uni-c.dk...
> In <3f17abf0$0$9504$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net> "Jimmy"
<jimmy@nothx.com> writes:
>
> >> Betingelser står klart og tydeligt på deres hjemmeside, så du havde
> >> mulighed for at læse dem inden du accepterede en aftale.
>
> >Mon det holder nogle steder at tilbyde internet via reklame gennem
> >brevsprækken, og så have nogle af betingelserne stående på en
hjemmesiden?
>
> Ja, da man skal skrive under paa at man har laest betingelserne.
>
> /Martin
>

Men er det ik lidt det samme som at tilbyde et medlemsskab til en service på
internettet, og man så først kan læse nogle af betingelserne når man er
logget ind?



Dennis (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-07-03 22:12

Lars Christensen wrote:

> On Thu, 17 Jul 2003 22:57:52 +0200, "Jan" <nospam@datakram.dk> wrote:
>
>
>>Link?
>>
> http://www.tiscali.dk/privat/broadband/info/
> Citat: Port 25 og 119 er lukket, så du kan ikke modtage SMTP og NNTP

Ja - du kan ikke modtage SMTP og NNTP requests - dvs. du kan ikke køre
en smtp-server eller en nntp-server da folk ikke vil kunne forbinde til
dig... Du kan sagtens connecte til andre - ellers kunne du hverken
sende mail eller læse news (på bl.a. sunsite).


Martin Moller Peders~ (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 17-07-03 22:13

In <is3ehv8temrecq7uou22dh5lmvha7v0rnl@4ax.com> Lars Christensen <spamtrap@zunzhine.dk> writes:

>On Thu, 17 Jul 2003 22:57:52 +0200, "Jan" <nospam@datakram.dk> wrote:


>>Link?
>>
>http://www.tiscali.dk/privat/broadband/info/
>Citat: Port 25 og 119 er lukket, så du kan ikke modtage SMTP og NNTP

Ja, klart. Nemlig port 25 og 119 er lukke, saa du kan ikke _MODTAGE_
SMTP og NNTP. Dvs. indgaaende.

/Martin

Ole Larsen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 17-07-03 22:05

Tilføjelse

http://www.tiscali.dk/privat/broadband/

Og, hvis man læser min header, ser man at jeg er på TDC !!


Dennis (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-07-03 22:08

Ole Larsen wrote:

> Tilføjelse
>
> http://www.tiscali.dk/privat/broadband/
>
> Og, hvis man læser min header, ser man at jeg er på TDC !!

Tror mere det er en "fejl"-formulering fra Tiscali's side.

Og ja - du er på TDC, hvor det ihvertfald er helt sikkert, at du ikke
kan connecte til news.tiscali.dk

Hvad sker der når du forsøger at connecte til news.tiscali.dk fra din
tiscali forbindelse?

Har du kontaktet Tiscali? Hvad sagde de?

Ole Larsen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 17-07-03 22:16


"Dennis" <viol8r@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:ifERa.19503$Kb2.1116261@news010.worldonline.dk...
>
> Hvad sker der når du forsøger at connecte til news.tiscali.dk fra din
> tiscali forbindelse?

Nu har jeg jo slettet "news,tiscali.dk", men det var noget med - på
engelsk - adgang nægtet, kun for tiscali-kunder

> Har du kontaktet Tiscali? Hvad sagde de?

at det er fordi jeg er på tdc - de kender problemet og har været på kursus i
at takle spgsml. desangående

--
Mvh,
Ole
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Dennis (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 17-07-03 22:18

Ole Larsen wrote:
>> Hvad sker der når du forsøger at connecte til news.tiscali.dk fra din
>> tiscali forbindelse?
> Nu har jeg jo slettet "news,tiscali.dk", men det var noget med - på
> engelsk - adgang nægtet, kun for tiscali-kunder
>
>> Har du kontaktet Tiscali? Hvad sagde de?
> at det er fordi jeg er på tdc - de kender problemet og har været på
> kursus i at takle spgsml. desangående

Naturligvis kan du ikke komme på news.tiscali.dk fra TDC. Normalt er
udbyders newsservere kun for deres kunder (med opkobling hos udbydere).
Fra en Tiscali opkobling kan du f.eks. heller ikke komme på
news.tele.dk eller news.inet.tele.dk eller hvad den hedder nu til dags


Spurgte du om du kunne når du fik din forbindelse hos Tiscali?

Morten Kjaer Nielsen (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 18-07-03 00:00

On Thu, 17 Jul 2003 23:08:18 +0200, Dennis <viol8r@nospam.dk> wrote:

>Og ja - du er på TDC, hvor det ihvertfald er helt sikkert, at du ikke
>kan connecte til news.tiscali.dk

"Bredbånd" kunder har ikke adgang til news leveret af Tiscali
(news.tiscali.dk)

"Bredbånd Plus" kunder har.

Ole har formodentlig en "Bredbånd" forbindelse.

--
Morten!

Lars Christensen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 17-07-03 22:10

On Thu, 17 Jul 2003 23:04:51 +0200, "Ole Larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>Tilføjelse
>
>http://www.tiscali.dk/privat/broadband/
>
>Og, hvis man læser min header, ser man at jeg er på TDC !!

Nu er vi vidst helt OT men hvis du havde valgt Bredbånd Plus havde du
ikke haft dette problem :-/


--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Ole Larsen (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 17-07-03 22:18


"Lars Christensen" <spamtrap@zunzhine.dk> skrev i en meddelelse > >
> >Og, hvis man læser min header, ser man at jeg er på TDC !!
>
> Nu er vi vidst helt OT men hvis du havde valgt Bredbånd Plus havde du
> ikke haft dette problem :-/

Ja, det er vi, og omend jeg sætter pris på hjælpen, har tråden taget en lidt
anden retning end jeg lagde op til.

--
Mvh,
Ole
Slet det, du ikke kommenterer og skriv dit indlæg under det citerede.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Martin Moller Peders~ (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 17-07-03 22:08

In <bf7221$8ie$1@sunsite.dk> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> writes:

>Hejsa,
>Efter at have modtaget, uopfordret, reklamemateriale ang. Tiscali adsl har
>jeg bestilt, modtaget og install. adsl.
>Derefter finder jeg ud af, at der ikke er adgang til nyhedsgrupperne hos
>tiscali. Jeg går så på NGs via Sunsite (der kun har Danske nyhedsgrupper og
>ikke binære) og finder ud af, v. hj. a. venlige mennesker på en gruppe, at
>port 25 og 119 er lukket på det bredbånd, jeg har købt, og at det betyder at
>der ikke er adgang til Tiscalis nyhedgrupper.
>Denne begrænsning mener jeg ikke var oplyst på de papirer, jeg fik tilsendt
>eller på nogle af de andre papirer ( ordrebekræftelse m.m. ) jeg fik fra
>Tiscali.
>Men på Tiscalis side kan man, hvis man klikker "læs mere" se, at de to porte
>er lukkede og at man så ikke kan modtage
>SMTP og NNTP, og først ved hjælp fra ovennævnte mennesker finder jeg ud af
>betydningen af dette.

Der er kun lukket for indgaaende SMTP og NNTP. Dvs. at du ikke selv
kan koere en news_server_ eller en mail_server_.

Der er _ikke_ lukke for udgaaende SMTP og NNTP.

/Martin



Jan (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 17-07-03 22:13

Martin Moller Pedersen wrote:
> Der er kun lukket for indgaaende SMTP og NNTP. Dvs. at du ikke selv
> kan koere en news_server_ eller en mail_server_.
>
> Der er _ikke_ lukke for udgaaende SMTP og NNTP.

Den tror jeg også mere på, det andet ville jo være direkte tåbeligt.

/Jan



Uffe Kousgaard (17-07-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 17-07-03 22:48

> Der er kun lukket for indgaaende SMTP og NNTP. Dvs. at du ikke selv
> kan koere en news_server_ eller en mail_server_.

I hvert fald ikke på port 25 eller 119. Man kan stadig anvende andre
ledige porte. Jeg har prøvet med newsserver på en anden port og det
virkede fint (er TDC kunde).


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste