Lejeloven - opsigelse
Fra : news.tele.dk

Dato : 16-07-03 16:38

Hej

Lige et spørgsmål til lejeloven. Udlejer har opsagt lejer med 12 mdr's
varsel da lejligheden skal sælges som ejerlejlighed. Inden de 12 måneder er
gået finder lejer et andet lejemål og vil fraflytte. Hvor lang
opsigelsesfrist har lejer i den situation - 1mdr eller 3 mdr?

/Steen

Fra : DK Sollok

Dato : 16-07-03 16:59

"news.tele.dk" <s-fisker@BURDEFJERNESINDENSVARprivat.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f157167$0$13177$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> gået finder lejer et andet lejemål og vil fraflytte. Hvor lang
> opsigelsesfrist har lejer i den situation - 1mdr eller 3 mdr?

Hvilken § er der henvist til i udlejers opsigelse ? Jeg kan ikke finde noget
i lejeloven der giver ret til at opsiger lejer med den begrundelse.
Ellers må §86 gælde og det er dermed 3 måneders opsigelse men mon ikke
udlejer er til at snakke med ?

/DM

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-07-03 17:40

> [...]
> i lejeloven der giver ret til at opsiger lejer med den begrundelse.
> Ellers må §86 gælde og det er dermed 3 måneders opsigelse men mon ikke

Der er ikke henvist til paragraffer i opsigelsen.

/Steen

Fra : DK Sollok

Dato : 16-07-03 18:09

"news.tele.dk" <s-fisker@BURDEFJERNESINDENSVARprivat.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f157fe1$0$13177$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Der er ikke henvist til paragraffer i opsigelsen.

Ok, jeg tror ikke opsigelsen er gyldig men det er vel sådan set ligemeget nu
?

Faldt forøvrigt over denne til dig :
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-64.html

/DM