/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
universal telecom - igen
Fra : Floatin


Dato : 15-07-03 23:53

JEg har tidligere nævnt denne sag men den løses åbenbart ikke sådan lige:

NOGEN har tilmeldt mit nr via deres pop-up lort på nettet, efter den første
regning (300kr) ringede jeg til dem og sagde at det ville jeg ikke have
noget med at gøre. derpå lukkede de min telefon og jeg måtte køre 20 km til
nærmeste tdc-butik da det er der jeg altid har været kunde og også har i
sinde at blive. alt er godt tror jeg MEN. de har lige sendt en regning til
og truer nu med inkasso.

JEg skal selvfølgelig betale for mine samtale men ønkser at betale disse til
tdc og ikke til et eller ande portugisisk firma der bruger pop-upper.

Jeg har aldrig skrevet under på noget, endsige hørt fra dem før jeg fik den
første regning, og det er helt håbløst at ringe til dem, jeg ventede i 50
min, man kan vælge at lægge en besked, det gjorde jeg men de ringede mig
aldrig op?

Regningen er på 474 kr så den kan jeg vel ikke gå til forbrugerklagenævnet
med pga bagatel-grænsen. hvad gør jeg så?



 
 
HKJ (16-07-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 16-07-03 07:28


"Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> wrote in message
news:3f1485c4$0$24632$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> JEg skal selvfølgelig betale for mine samtale men ønkser at betale disse
til
> tdc og ikke til et eller ande portugisisk firma der bruger pop-upper.

Fra www.fs.dk

6.4.5. En forbruger blev fritaget for betaling af en teleydelse, da
forbrugeren ikke havde indgået nogen aftale med teleudbyderen



Morten Bjergstrøm (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 16-07-03 08:16

"Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> skrev:

> JEg har tidligere nævnt denne sag men den løses åbenbart ikke
> sådan lige:

Klag til Forbrugerstyrelsen eller Telestyrelsen.

> NOGEN har tilmeldt mit nr via deres pop-up lort på nettet,

De reklamer har jeg også set. Det er en alt for usikker
tilmeldingsmetode.


> efter
> den første regning (300kr) ringede jeg til dem og sagde at det
> ville jeg ikke have noget med at gøre. derpå lukkede de min
> telefon

Det forstår jeg så ikke. Hvordan kan de lukke din telefon? Havde du
ikke fortsat abonnementet hos TDC?


> og jeg måtte køre 20 km til nærmeste tdc-butik da det er
> der jeg altid har været kunde og også har i sinde at blive. alt er
> godt tror jeg MEN. de har lige sendt en regning til og truer nu
> med inkasso.
>
> JEg skal selvfølgelig betale for mine samtale

Du skal ikke betale noget til Universal Telecom, da du ikke har nogen
aftale med dem.


> Regningen er på 474 kr så den kan jeg vel ikke gå til
> forbrugerklagenævnet med pga bagatel-grænsen. hvad gør jeg så?

Sagen kan være principiel ligesom TBC sagerne så prøv at ring til dem
og forhør dig.

--
Morten http://miljokemi.dk

TGD (16-07-2003)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 16-07-03 10:56


"Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f1485c4$0$24632$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

<KLIP>

> Regningen er på 474 kr så den kan jeg vel ikke gå til forbrugerklagenævnet
> med pga bagatel-grænsen. hvad gør jeg så?

Læs Mortens svar.

<OT>

Har et familiemedlem der blev overført som kunde til Telia uden han dog
havde bedt om det, han undrede sig meget over at han fik en regning fra dem
og kontaktede dem, det hele endte med at de måtte opgive dees "krav" da han
aldrig havde indgået nogen aftale med dem.

Det eneste han bad dem om var at de skulle fremvise en kontrakt med hans
underskrift - mere skulle der ikke til, beløbet var 1000-1500 kr.
</OT>



Floatin (18-07-2003)
Kommentar
Fra : Floatin


Dato : 18-07-03 20:25

jeg har nu skrevet et brev til dem hvor jeg skriver at jeg ikke agter at
betale da jeg ikke har nogen aftale med dem.... så må vi se hvad der sker
"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
news:xi9Ra.18878$Kb2.1045015@news010.worldonline.dk...
>
> "Floatin" <pokkersosse6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3f1485c4$0$24632$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> <KLIP>
>
> > Regningen er på 474 kr så den kan jeg vel ikke gå til
forbrugerklagenævnet
> > med pga bagatel-grænsen. hvad gør jeg så?
>
> Læs Mortens svar.
>
> <OT>
>
> Har et familiemedlem der blev overført som kunde til Telia uden han dog
> havde bedt om det, han undrede sig meget over at han fik en regning fra
dem
> og kontaktede dem, det hele endte med at de måtte opgive dees "krav" da
han
> aldrig havde indgået nogen aftale med dem.
>
> Det eneste han bad dem om var at de skulle fremvise en kontrakt med hans
> underskrift - mere skulle der ikke til, beløbet var 1000-1500 kr.
> </OT>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste