|
| montøren kommer igen ! Fra : Bo Andersen |
Dato : 15-07-03 20:49 |
|
Hejsa.
Jeg har hele dagen gået og ventet på en montør som skulle fikse min
vaskemaskine, som desværre er gået i stykker.
Jeg har taget fri fra arbejde, da den søde telefon dame hos montør-firmaet,
sagde til mig at jeg SKULLE være hjemme når de kom.. Det har været en dejlig
solskinsdag, som jeg har nydt til fulde.
Montøren kom klokken 17.30, kiggede på maskinen, skruede på et par knapper
og sagde til mig at han ikke havde den pågældende reservedel som var gået
itu, i hans bil. Han lavede maskinen så den kunne "nød-vaske" og ville så
ringe igen engang. Han var ude af døren igen efter 10 minutter..
Nu kommer så spørgsmålene :
Hvis han ikke var kommet, og ikke ringet afbud, kan jeg så sende en regning
til dem, på de timer jeg afspadserede ?
Skal jeg betale for 2 montør-besøg, når han nu ikke havde reservedelen i
bilen ?
mange varme sommer hilsner..
/Bo
| |
Dunk (15-07-2003)
| Kommentar Fra : Dunk |
Dato : 15-07-03 21:31 |
|
"Bo Andersen" <hojben@SOLSORTc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f145c22$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvis han ikke var kommet, og ikke ringet afbud, kan jeg så sende en
regning
> til dem, på de timer jeg afspadserede ?
>
Nej - naturligvis ikke. Det er jo ikke montørens firmaets ansvar at vide
hvordan du bærer dig ad med at få døren åbnet så montøren kommer ind. Du
kunne jo have sendt firmaet en nøgle på forhånd.
> Skal jeg betale for 2 montør-besøg, når han nu ikke havde reservedelen i
> bilen ?
>
Forhåbentlig ikke - det ville ikke være seriøst af firmaet, men du skal være
hjemme igen !!
Venlig hilsen
Dunk
| |
Tommy Fer (16-07-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 16-07-03 06:27 |
|
"Dunk" <091255slet@iname.com> skrev i en meddelelse
news:3f146501$0$93521$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Bo Andersen" <hojben@SOLSORTc.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f145c22$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hvis han ikke var kommet, og ikke ringet afbud, kan jeg så sende en
> regning
> > til dem, på de timer jeg afspadserede ?
> >
> Nej - naturligvis ikke. Det er jo ikke montørens firmaets ansvar at vide
> hvordan du bærer dig ad med at få døren åbnet så montøren kommer ind. Du
> kunne jo have sendt firmaet en nøgle på forhånd.
>
Det er måske en mulighed... Jeg arbejder selv som "peter" regn resten ud....
Jeg Går ikke ind hos folk der ikke er hjemme. Dette er simpelhen af frygt
for at blive beskyldt for at der mangler noget, også tit fordi det er sådan
at folk tilbyder at der "står åbent" Deraf går jeg ikke ind, simpelhen for
at holde min ryg fri.
Derudover.. vi køre med 4 timers intervaller og det kan arrangeres så vi
ringer 30 min før
mvh Tommy Fer.... når han ikke har ferie... aka Peter
| |
Nielsen (15-07-2003)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 15-07-03 22:58 |
|
"Bo Andersen" <hojben@SOLSORTc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f145c22$0$13266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa.
> Jeg har hele dagen gået og ventet på en montør som skulle fikse min
> vaskemaskine, som desværre er gået i stykker.
> Jeg har taget fri fra arbejde, da den søde telefon dame hos
montør-firmaet,
> sagde til mig at jeg SKULLE være hjemme når de kom.. Det har været en
dejlig
> solskinsdag, som jeg har nydt til fulde.
>
> Montøren kom klokken 17.30, kiggede på maskinen, skruede på et par knapper
> og sagde til mig at han ikke havde den pågældende reservedel som var gået
> itu, i hans bil. Han lavede maskinen så den kunne "nød-vaske" og ville så
> ringe igen engang. Han var ude af døren igen efter 10 minutter..
>
> Nu kommer så spørgsmålene :
>
> Hvis han ikke var kommet, og ikke ringet afbud, kan jeg så sende en
regning
> til dem, på de timer jeg afspadserede ?
>
> Skal jeg betale for 2 montør-besøg, når han nu ikke havde reservedelen i
> bilen ?
Bed altid om et Ca. tidsrum f.eks 13-16, det må være muligt at angive dette
fra firmaet side.
Jeg kører selv service (dog ikke hvidvarer), og dem der insisterer på at få
sådan et tidsrum får det helst fra morgenstunden.
Hvis du har oplyst problem og model type ved bestilling, så synes jeg ærlig
talt at det er tyndt at montøren ikke har div stumper med. medmindre det er
en tusse gammel maskine.
Du kommer nok til at betale for den tid han har været der, men kun 1
"grundgebyr" sådan gør vi hvis ikke vi har stumpen
Nielsen
| |
Bo Andersen (16-07-2003)
| Kommentar Fra : Bo Andersen |
Dato : 16-07-03 22:10 |
|
for lige at runde tråden af, så har jeg været meget glad for alle jeres
svar...tak for det..
Min vaske-maskine er ca. 3 år gammel, da jeg ringede oplyste jeg model-nr.
serie.Nr, fejl billed, og ikke mindst hvilke lamper der blinkede ( den
såkaldte fejlkode ) og hvad maskinen skrev i displayet ( CE )..
Derfor syntes jeg ærligt talt også at det er en tynd kop the, at komme uden
reservedelene..
Jeg er spændt på at høre fra dem igen, ikke mindst at se regningen § )
/Bo
| |
Nilau (17-07-2003)
| Kommentar Fra : Nilau |
Dato : 17-07-03 10:36 |
|
"Bo Andersen" <hojben@SOLSORTc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f15c09d$0$5140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> for lige at runde tråden af, så har jeg været meget glad for alle jeres
> svar...tak for det..
> Min vaske-maskine er ca. 3 år gammel, da jeg ringede oplyste jeg model-nr.
> serie.Nr, fejl billed, og ikke mindst hvilke lamper der blinkede ( den
> såkaldte fejlkode ) og hvad maskinen skrev i displayet ( CE )..
> Derfor syntes jeg ærligt talt også at det er en tynd kop the, at komme
uden
> reservedelene..
> Jeg er spændt på at høre fra dem igen, ikke mindst at se regningen § )
>
> /Bo
>
>
Hej Bo...
La' os høre hvordan det går.....
mvh.
Nilau.
| |
Bo Andersen (17-07-2003)
| Kommentar Fra : Bo Andersen |
Dato : 17-07-03 21:28 |
|
> Hej Bo...
>
> La' os høre hvordan det går.....
>
Okay.. De ringede i morges, undskyldte at det tog dem så længe at reagere.
De vil nu komme på mandag, og hvis jeg ikke var hjemme, kunne jeg bare lade
døren stå åben !!!!!
Hi Hi Hi, man har et standpunkt.. Til man.....
Nå, jeg er spændt, jeg skriver selvfølgelig mere senere..
/Bo
| |
Bo Andersen (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Bo Andersen |
Dato : 23-07-03 22:53 |
|
> > La' os høre hvordan det går.....
> Okay.. De ringede i morges, undskyldte at det tog dem så længe at reagere.
> De vil nu komme på mandag, og hvis jeg ikke var hjemme, kunne jeg bare
lade
> døren stå åben !!!!!
Jeps, montøren kom da også. Men de havde stadig ikke modtaget reserve-delen,
som jeg skulle bruge...
Han sagde, Jeg kommer igen... og så forsvandt han....
Det begynder at blive morsomt dette her. Mit udgangspunkt for at vælge en
autoriseret montør (som der jo stod i betjenings-vejledningen at jeg skulle)
Var at jeg troede at de havde styr på det, vidste hvad fejlen var og kunne
rette den hurtigt...
Dumme jeg.....
/Bo
__________________________________________
Måske verdens bedste sang.... Bedøm selv......
http://dansermeddrenge.dk/discografi/video/kaere.wmv
| |
Bo Andersen (28-07-2003)
| Kommentar Fra : Bo Andersen |
Dato : 28-07-03 18:13 |
|
> > > La' os høre hvordan det går.....
Sidste afsnit...(endelig ! )
Der kom endelig en montør idag. Heldigvis havde han reservedelen med.
5 minutter senere kører maskinen igen, problemfrit...
Jeg har hejst flaget, og sunget mange glade sange idag.. Hurra..
Prisen.... 1146 gode danske kroner.
The End .
/Bo
| |
|
|