/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvor længe ved reklamation?
Fra : KristianZ


Dato : 15-07-03 16:51

Hejsa gruppe, håber i kan hjælpe mig med dette:

For ca. 4måneder købte jeg en tft skærm, men skærmen gik i stykker.
Jeg gik ned i butikken med den, og når jeg har ringet og spurgt efter den er
der hele tiden nogent nyt i vejen, folk der er på ferie eller folk som de
ikke kan få fat i.
Nu er der gået over 2måneder uden der er sket noget.

Mit spørgsmål er så:
Findes der ikke nogle regler for hvor længe der må gå med sådan noget?
Eller, kan jeg ikke gå ned og kræve mine penge tilbage fordi der er gået så
lang tid, og nu er jeg ærligt talt ved at være træt af det.

På forhånd tak, Kristian Kristensen



 
 
Christian Andersen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 15-07-03 18:02

KristianZ wrote:

> Hejsa gruppe, håber i kan hjælpe mig med dette:
>
> For ca. 4måneder købte jeg en tft skærm, men skærmen gik i stykker.
> Jeg gik ned i butikken med den, og når jeg har ringet og spurgt efter den er
> der hele tiden nogent nyt i vejen, folk der er på ferie eller folk som de
> ikke kan få fat i.
> Nu er der gået over 2måneder uden der er sket noget.
>
> Mit spørgsmål er så:
> Findes der ikke nogle regler for hvor længe der må gå med sådan noget?

Jo, det gør der.

Købelovens §78, stk. 4:

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller
omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe
for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende
afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt
dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe
for sælgerens regning.

Så smut ned i butikken og sig at du vil have din monitor eller pengene
tilbage. To måneder er for lang tid.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

KristianZ (15-07-2003)
Kommentar
Fra : KristianZ


Dato : 15-07-03 18:27

Takker, men kan de ikke bare nægte at give mig pengene` og sige den kommer i
næste uge som så mange gange før?

-Kristian

"Christian Andersen" <zv856hm02@sneakemail.com> wrote in message
news:bf1c1g$fuj$3@charybdis.vof.dk...
> KristianZ wrote:
>
> > Hejsa gruppe, håber i kan hjælpe mig med dette:
> >
> > For ca. 4måneder købte jeg en tft skærm, men skærmen gik i stykker.
> > Jeg gik ned i butikken med den, og når jeg har ringet og spurgt efter
den er
> > der hele tiden nogent nyt i vejen, folk der er på ferie eller folk som
de
> > ikke kan få fat i.
> > Nu er der gået over 2måneder uden der er sket noget.
> >
> > Mit spørgsmål er så:
> > Findes der ikke nogle regler for hvor længe der må gå med sådan noget?
>
> Jo, det gør der.
>
> Købelovens §78, stk. 4:
>
> Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller
> omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe
> for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende
> afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt
> dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe
> for sælgerens regning.
>
> Så smut ned i butikken og sig at du vil have din monitor eller pengene
> tilbage. To måneder er for lang tid.
>
> --
> Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!



KristianZ (15-07-2003)
Kommentar
Fra : KristianZ


Dato : 15-07-03 18:28

De kan jo tolke rimelig tid på deres egen måde, eller?

-Kristian Kristensen


"KristianZ" <kristianz@ofir.dk> wrote in message
news:bf1dhk$em$1@sunsite.dk...
> Takker, men kan de ikke bare nægte at give mig pengene` og sige den kommer
i
> næste uge som så mange gange før?
>
> -Kristian
>
> "Christian Andersen" <zv856hm02@sneakemail.com> wrote in message
> news:bf1c1g$fuj$3@charybdis.vof.dk...
> > KristianZ wrote:
> >
> > > Hejsa gruppe, håber i kan hjælpe mig med dette:
> > >
> > > For ca. 4måneder købte jeg en tft skærm, men skærmen gik i stykker.
> > > Jeg gik ned i butikken med den, og når jeg har ringet og spurgt efter
> den er
> > > der hele tiden nogent nyt i vejen, folk der er på ferie eller folk som
> de
> > > ikke kan få fat i.
> > > Nu er der gået over 2måneder uden der er sket noget.
> > >
> > > Mit spørgsmål er så:
> > > Findes der ikke nogle regler for hvor længe der må gå med sådan noget?
> >
> > Jo, det gør der.
> >
> > Købelovens §78, stk. 4:
> >
> > Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller
> > omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe
> > for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende
> > afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt
> > dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe
> > for sælgerens regning.
> >
> > Så smut ned i butikken og sig at du vil have din monitor eller pengene
> > tilbage. To måneder er for lang tid.
> >
> > --
> > Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!
>
>



Christian Andersen (15-07-2003)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 15-07-03 19:10

KristianZ wrote:

> Takker, men kan de ikke bare nægte at give mig pengene` og sige den kommer i
> næste uge som så mange gange før?

Hvis du kommer ned med paragraffer i hånden;
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030023729-REGL

(§§43, 75a, 76 og 77a - print dem eventuelt ud)

og holder fast på dit, eventuelt under en samtale med chefen, og de
stadig ikke giver dig pengene tilbage, kan du klage til
Forbrugerklagenævnet.

http://www.fs.dk/info/fkln.htm

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

KristianZ (15-07-2003)
Kommentar
Fra : KristianZ


Dato : 15-07-03 19:18

Tusind tak.


"Christian Andersen" <zv856hm02@sneakemail.com> wrote in message
news:bf1g1a$hnj$1@charybdis.vof.dk...
> KristianZ wrote:
>
> > Takker, men kan de ikke bare nægte at give mig pengene` og sige den
kommer i
> > næste uge som så mange gange før?
>
> Hvis du kommer ned med paragraffer i hånden;
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030023729-REGL
>
> (§§43, 75a, 76 og 77a - print dem eventuelt ud)
>
> og holder fast på dit, eventuelt under en samtale med chefen, og de
> stadig ikke giver dig pengene tilbage, kan du klage til
> Forbrugerklagenævnet.
>
> http://www.fs.dk/info/fkln.htm
>
> --
> Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste