Clairvoyance = rent fup
Fra : Sven Nielsen

Dato : 15-07-03 16:33

I den bedrøvelige Mia-sag henvendte 40 selvudnævnte synske sig med
"hjælp" til politiet. Det har dog vist sig at være en meget ynkelig
hjælp, men den megen medieomtale har da skaffet dem en del reklame. Det
ville dog være klædeligt, hvis medierne gad følge op på historierne, og
dokumentere, hvor ufattelig ringe en hjælp, de synske i virkeligheden har
været. Det kunne måske være med til at få flere til at indse, at den
"hjælp" man kan få, når man henvender sig til en clairvoyant, ikke er
noget værd.

Er det egentlig ikke strafbart at komme med falske eller vildledende
oplysninger til politiet i forbindelse med en efterforskning af en
alvorlig forbrydelse? Er det falsk anmeldelse, når en synsk
fejlagtigt udpeger en konkret person, som han har set begå mordet i et
syn eller en drøm?

http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=144200&s=clairvoyante
http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=144885&s=clairvoyante

Med venlig hilsen Sven.

Fra : helloo.dk

Dato : 15-07-03 17:09

"Sven Nielsen" <sven@SPAMSPAMSPAMscientist.SPAM.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> været. Det kunne måske være med til at få flere til at indse, at den
> "hjælp" man kan få, når man henvender sig til en clairvoyant, ikke er

Jeg mener at Clairvoyance er til en stor hjælp for mange mennesker. Men dem
som prøvet at hjælpe politiet aldrig har meget at tilbyde da det som regl
ikke er det clairvoyance skal bruges til. Clairvoyance skal bruges til at
hjælpe enkelte mennesker i eks. samtaleterapi eller lign. Desuden har alle
mennesker "det frie valg" og kan selv tage det til sig som netop kan hjælpe
dem og smide resten væk.
Men at hjælpe politiet med en mordsag er ikke clairvoyance. Men derimod en
forgrening af flere muligheder.. Derfor kan det være meget svært for
politiet at bruge den hjælp til noget som helst.
Så Clairvoyance er bestemt ikke fup.. se eks. vis
http://home13.inet.tele.dk/knudso/ for mere info
Hilsen Dan

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-07-03 23:04

"helloo.dk" <dan@helloo.dk> wrote in message
> Jeg mener at Clairvoyance er til en stor hjælp for mange mennesker.

Især de "clairvoyanterne" som tjener penge på andre folk.

> [...]
> hjælpe enkelte mennesker i eks. samtaleterapi eller lign. Desuden har alle
> mennesker "det frie valg" og kan selv tage det til sig som netop kan

De kunne også søge professionel, uddannet, hjælp, og få reel hjælp fremfor
en sludder for en sladder med en person der har lånt en voodoobog på det
nærmeste bibliotek.

> Så Clairvoyance er bestemt ikke fup.. se eks. vis
> http://home13.inet.tele.dk/knudso/ for mere info

"
Jeg er en spirituel humoristisk kvinde, som er født clairvoyant i 1949.

Fysisk er jeg pensionist og mor til 3 voksne sønner, men spirituelt er jeg
uddannet Bevidstolog i 1998.

"

Dét lyder sørme seriøst, og sagligt.

Jeg håber hun opgiver de penge hun modtager for sine "services" til
skattevæsenet og kommunen.

XFUT: dk.videnskab.psykologi (svar på dette indlæg lander i den gruppe)

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-07-03 17:11

> [...]

> Er det egentlig ikke strafbart at komme med falske eller vildledende
> oplysninger til politiet i forbindelse med en efterforskning af en

Hvis jeg ringer til politiet og siger, jeg hade en
drøm hvor jeg så x gøre y, så må det vel være
op til politiet at overveje om det kan bruge
min drøm i deres efterforskning.

Der er jo ikke tale om at nogen påstår
at have set x gøre y i virkeligheden.

falske eller vildledende oplysninger
bliver vel forbundet med den fysiske
verden, og har ikke noget at gøre med
drømme,visioner,tvangsforestillinger.

Jan Rasmussen

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-07-03 18:16

Sven Nielsen wrote:

CUT

Ethvert almindeligt tænkende menneske ved at
synskhed er fup.
Jeg vil hermed udlove en dusør på 1 million $
til den person der under kontrollerede former, kan
vise at have overnaturlige evner.

Martin.

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-07-03 18:24

Scripsit Martin Andersen <martin@al-data.dk>

> Ethvert almindeligt tænkende menneske ved at
> synskhed er fup.

Måske. Det er ihvertfald ikke relevant her i gruppen.

--
Henning Makholm "`Update' isn't a bad word; in the right setting it is
useful. In the wrong setting, though, it is destructive..."

Fra : Lars

Dato : 15-07-03 19:35

In article <3f1436de$0$5153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, martin@al-data.dk says...
> [...]
> synskhed er fup.
> Jeg vil hermed udlove en dusør på 1 million $
> til den person der under kontrollerede former, kan

Hej, det er ret pudsigt med dit tilbud, idet en ældre og meget rig amerikansk tryllekunstner
har viet sit liv til at afsløre fup og svindel. Så han har netop tilbudt 1 mio USD til den
person der kan fremvise overnaturlige evner under laboratorie test, kombineret med hans egen
mangeårige viden om at skabe illusioner/ tryllekunstner.

Alle dem der har forsøgt er blevet afsløret. Det var en udsendelse på discovery der omtalte
dette emne, herunder viste det sig også at Uri Geller i halvfjerdsene med sin berømte ske-
bøjning heller ikke kunne andet end at fuppe.

--
Best regards

Lars

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-07-03 12:03

Hej , sorry for enu mere OT

i dk.binaer bliver der postet en amerikansk TV-serie
der udelukkende beskeftiger sig med at afsløre sådanne
fup nummere.

Prøv at se det, det er Seriously Funny !

dk.binaer
Seriously Funny - Talking to the dead - Penn&Teller
eller
http://www.pennandteller.com/
http://us.imdb.com/Title?0346369

Jan Rasmussen

Fra : rAnders

Dato : 16-07-03 21:12

"Martin Andersen" <martin@al-data.dk> skrev i en meddelelse

> Ethvert almindeligt tænkende menneske ved at
> synskhed er fup.
(OT: Hvad er definitionen på et almindeligt tænkende menneske ?, er det også
et menneske der ikke påvirkes på nogen måde af reklamer ?)
> Jeg vil hermed udlove en dusør på 1 million $
> til den person der under kontrollerede former, kan
> vise at have overnaturlige evner.
(OT: Ja der er vist mange der har hørt om James Randi)

Mon det overhovedet er lovligt offentligt at udlove en dusør, når man
beviseligt ikke har mulighed for at betale denne !!??

rAnders.

Fra : Martin Andersen

Dato : 16-07-03 21:35

rAnders wrote:

> Mon det overhovedet er lovligt offentligt at udlove en dusør, når man
> beviseligt ikke har mulighed for at betale denne !!??
>
> rAnders.

Nu havde jeg tænkt at få dem fra James Randi, men en påviselig
synsk person vil nok kræve pengene fra både Randi og mig..
hmm, jeg må hellere begynde at spille på Lotto.

Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-07-03 22:45

Martin Andersen wrote:

> Nu havde jeg tænkt at få dem fra James Randi, men en påviselig
> synsk person vil nok kræve pengene fra både Randi og mig..
> hmm, jeg må hellere begynde at spille på Lotto.

Jeg /ved/, at du ikke vinder en million i lotto, så jeg gider slet ikke
at kræve dusøren udbetalt.

Jeg er for øvrigt også interesseret i svar på rAnders ovenstående
spørgsmål. Og hvis der ikke skulle være noget ulovligt i udlovning af en
dusør, selvom man ikke har pengene, så hæfter personen, der udsteder
løftet om en dusør, vel stadig for beløbet? Eller er der nogle
formkrav/mindstekrav til løftet, der skal være opfyldt?

I samme boldgade, en vært på CNN lovede, at han ville spise en sko, hvis
Hillary Clintons bog solgte over en million eksemplarer. Ville han kunne
blive hængt op på sådan et løfte (efter dansk lov)?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : rAnders

Dato : 16-07-03 22:54

> I samme boldgade, en vært på CNN lovede, at han ville spise en sko, hvis
> Hillary Clintons bog solgte over en million eksemplarer. Ville han kunne
> blive hængt op på sådan et løfte (efter dansk lov)?

Nææ for der er jo ikke nogen der lider et tab i form af forventet indtægt
eller lign, og han lokker jo ikke nogen til at gøre noget for penge/midler.

rAnders.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 18-07-03 14:12

rAnders> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
rAnders> news:3F15C741.551E@kimludvigsen.dk...
> [...]
rAnders> Nææ for der er jo ikke nogen der lider et tab i form af forventet indtægt
rAnders> eller lign, og han lokker jo ikke nogen til at gøre noget for penge/midler.

Medmindre nogen har købt 900000 eksemplarer af bogen for at få ham til at
spise sin sko.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-07-03 23:40

Martin Andersen wrote:

> hmm, jeg må hellere begynde at spille på Lotto.

Lotto kortform for skat for personer, der ikke kan statistik

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 17-07-03 14:00

Scripsit Carsten Riis <cr@carben.dk>

> Lotto kortform for skat for personer, der ikke kan statistik

Pladder. Og irrelevant her i gruppen.

--
Henning Makholm "Make it loud, make it complicated, make it long,
and make it up if you have to, but it'll work all right."

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-07-03 21:51

In article <3f15b1a1$0$24680$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, rAnders wrote:

> [...]
>>
> Mon det overhovedet er lovligt offentligt at udlove en dusør, når man
> beviseligt ikke har mulighed for at betale denne !!??

Er der over hovedet nogen der ved sine fulde 5 forventede at
få pengene af Martin? Jeg mener, det er jo bare usenet han
kommer med skriver det på, og han skriver intet om hvad de
kontrolerede former er for noget, eller på nogen måde definerer
overnaturligt. Siden at det må være et menneske der udfører
det, og et menneske er naturligt, så kan det umuligt være
overnaturligt. Nå, men jeg fik vist vrøvlet lidt, men så
lad mig lige ridse spørgsmålet op igen.

Kunne man få Martin dømt til at betale den 1 million $
pga. af det forrige indlæg?

JonB

Fra : rAnders

Dato : 16-07-03 22:08

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
> Siden at det må være et menneske der udfører
> det, og et menneske er naturligt, så kan det umuligt være
> overnaturligt. Nå, men jeg fik vist vrøvlet lidt,

Efter din definition kan overnaturligt ikke eksisterede da alt i kosmos vil
være naturligt.

> men så lad mig lige ridse spørgsmålet op igen
> Kunne man få Martin dømt til at betale den 1 million $
> pga. af det forrige indlæg?

Næppe, da han jo bare kan afvise folk ved ansøgning, det var mere princippet
om at love noget man ikke kan holde.

rAnders.

Fra : Johannes Clausen [64~

Dato : 18-07-03 14:25

On Tue, 15 Jul 2003 17:32:45 +0200, Sven Nielsen
<sven@SPAMSPAMSPAMscientist.SPAM.com> wrote:

> [...]
>ville dog være klædeligt, hvis medierne gad følge op på historierne, og
>dokumentere, hvor ufattelig ringe en hjælp, de synske i virkeligheden har

Medierne følger ikke op på historierne fordi den store del af
befolkningen, der stadig lever i middelalderen og som tror at jorden
er rund, ikke vil høre om det. Der er altså ingen penge i at fortælle
en sandhed, som folk ikke er interesserede i.

>Det kunne måske være med til at få flere til at indse, at den
>"hjælp" man kan få, når man henvender sig til en clairvoyant, ikke er
>noget værd.

Du kan nok så mange gange påvise at clairvoyante ikke dur til noget,
men de clairvoyante og folk der tror på dem, vil bare aldrig få det
ind i hovedet.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : rAnders

Dato : 23-07-03 15:53

"Johannes Clausen [6440]" <johannes@jay.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> er rund, ikke vil høre om det. Der er altså ingen penge i at fortælle
> en sandhed, som folk ikke er interesserede i.

Øh jeg tror på at jorden er rund, men jeg mener bestemt ikke jeg lever i
middelalderen. Det må da være dig der lever i middelalderen hvis du tror
jorden er FLAD.

rAnders.