Køb af selskab
Fra : Lars \(5600\)

Dato : 14-07-03 18:57

Hej
Jeg har fået en ide til et firma og derfor er jeg eventuelt interesseret i
at købe et brugt selskab, aps eller A/S.
Hvor kan man købe et sådant ??

Lars

Fra : TGD

Dato : 14-07-03 19:40

"Lars (5600)" <lars.r@pedersen.tdcadsl.dkFJERNES> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har fået en ide til et firma og derfor er jeg eventuelt interesseret i
> at købe et brugt selskab, aps eller A/S.
> Hvor kan man købe et sådant ??

Mange steder, der er flere annoncer i dagspressen men ellers søg på
www.google.com der er indtil flere advokater der sælger færdigepakker.

Fra : Peter G C

Dato : 14-07-03 21:39

In news:3f12eeed$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Lars (5600) <lars.r@pedersen.tdcadsl.dkFJERNES> typed:

[klip]

> Hvor kan man købe et sådant ??

Hvorfor ikke lade mig stifte et for dig?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-07-03 22:05

KLIP

> Hvorfor ikke lade mig stifte et for dig?

Ikke fordi det er dig Peter.........men det er det klogeste at stifte et
helt nyt selskab.

Et brugt kan have lig i lasten og kan derved blive en dyr affære.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 15-07-03 07:36

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3f131b01$0$48904$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]

et
> helt nyt selskab.
>
> Et brugt kan have lig i lasten og kan derved blive en dyr affære.

I realiteten er det ikke korrekt. Skuffeselskaber har aldrig haft aktivitet.

Nu til dags kan vi stifte selskaberne lige så hurtigt som de kan hives op af
skuffen - de moderne edb-tider, du!

Der er formentlig nogle advokater der brænder inde med disse
skuffeselskaber...

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 18-07-03 19:16

Peter G C wrote:

> [...]

> skuffen - de moderne edb-tider, du!
>
> Der er formentlig nogle advokater der brænder inde med disse

Hm, det er jo ikke problemet med at stifte dem,
mere at tilrette dem,
og især hvis underskud købes med, er det vigtigt med revisor
indeståelse.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 15-07-03 11:01

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke lade mig stifte et for dig?

hvad er fordelen ved at købe et allerede stiftet kontra et helt nyt?

--
Niels Henriksen
www.bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Jesper Brock

Dato : 15-07-03 11:29

"Niels Henriksen" <niels@biggsfjern.dk> wrote in message
> hvad er fordelen ved at købe et allerede stiftet kontra et helt nyt?

Ventetiden... eller sådan var det i hvert fald i "gamle dage", hvor
stiftelsen af et selskab godt kunne tage en rum tid...

--
/Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com (Fredericia-udgaven)

(NB! Indlæg på usenet udtrykker udelukkende min personlige holdning, og har
ingen relation til min ansættelse hos "Budstikken"-koncernen)

Fra : Niels Henriksen

Dato : 15-07-03 11:57

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote in message

> Ventetiden... eller sådan var det i hvert fald i "gamle dage", hvor
> stiftelsen af et selskab godt kunne tage en rum tid...

Men prisen er den samme?

Fra : Peter G C

Dato : 15-07-03 12:47

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ventetiden... eller sådan var det i hvert fald i "gamle dage", hvor
> stiftelsen af et selskab godt kunne tage en rum tid...

Enig - det har så ændret sig - ventetiden altså.

/Peter

Fra : Devast8or, work

Dato : 15-07-03 13:05

> [...]
> Lars (5600) <lars.r@pedersen.tdcadsl.dkFJERNES> typed:
>
> [klip]

> Hvorfor ikke lade mig stifte et for dig?

ikke for at tage brødet ud af munden på dig :), men hvad er fordelen ved at
lade dig (eller en anden person) stifte det, fremfor selv at gøre det?

Devast8or

Fra : Peter G C

Dato : 15-07-03 14:01

"Devast8or, work" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

[klip]

> ikke for at tage brødet ud af munden på dig :), men hvad er fordelen ved
at
> lade dig (eller en anden person) stifte det, fremfor selv at gøre det?

Kvalitet og hurtighed. I ved næppe hvad I har med at gøre. Det viser al
erfaring.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Devast8or, work

Dato : 15-07-03 15:00

> [...]
>
> [klip]

> at
>
> Kvalitet og hurtighed. I ved næppe hvad I har med at gøre. Det viser al

Ok, så det er simpelthen fordi du ved hvad du laver? Mange tak svaret :)

Devast8or

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-07-03 01:36

"Lars (5600)" <lars.r@pedersen.tdcadsl.dkFJERNES> wrote in message
> Jeg har fået en ide til et firma og derfor er jeg eventuelt interesseret i
> at købe et brugt selskab, aps eller A/S.
> Hvor kan man købe et sådant ??

Du kan købe et skuffe-á-prøver-sgu selskab hos f.eks:

https://www.stakemann-as.dk

En bekendt har købt et par selskaber der, og der har vist ikke været nogen
problemer.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-07-03 01:54

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> En bekendt har købt et par selskaber der, og der har vist ikke været nogen
> problemer.

Det tror jeg ikke ... de garanterer vist også at selskaberne er helt nye
(altså ubrugte).

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn