T68i og Email
Fra : Henrik Schytte

Dato : 18-07-03 08:52

Jeg kan knageme ikke få det til at fungere.

Jeg har søgt på google (groups) og fundet forskellige løsninger - Men ingen
af dem har fungeret.

Hvad i alverden gør jeg galt ?

Det virker som om jeg "kommer igennem" til en server - da den skriver
"finder server" og så går videre til "kontrollerer" - Derefter skriver den
igen "finder server" og så "Server ikke fundet"

Jeg har TDC ADSL abb. og T68i - er der nogen der kan komme med at godt råd ?

Fra : Søren Christensen

Dato : 18-07-03 09:49

"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen "finder server" og så "Server ikke fundet"
>
> Jeg har TDC ADSL abb. og T68i - er der nogen der kan komme med at godt råd

Har du kigget på tdc's side? Der er online brugsforvirringer på deres side
og i denne forklares
hvordan du sætter din mobil op til Email via gprs...

Venligst

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-07-03 09:53

Henrik Schytte skrev Fredag den 18. juli 2003 09:52 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jeg kan knageme ikke få det til at fungere.

Det kan også godt drille, specielt når man ikke ved hvilken server det
er den fejler komminikationen med, og det oplyser T68i desvære ikke,
så når man skal sætte op første gang, så bliver man bare forviret,
kender følsen, havde den selv

> Jeg har søgt på google (groups) og fundet forskellige løsninger - Men
> ingen af dem har fungeret.
> Hvad i alverden gør jeg galt ?

Det er svært at sige, men lad mig gøre et forsøg,,,

> Det virker som om jeg "kommer igennem" til en server - da den skriver
> "finder server" og så går videre til "kontrollerer"

Hvilken opkaldsform bruger du? Det ser ud som det er et gammeldags DATA
opkald? Og ikke GPRS, ved ikke om det er bevidst?

> - Derefter
> skriver den igen "finder server" og så "Server ikke fundet"

Det er din mailserver den ikke kan finde, hvilken firmware har du i
den?

>*<<*<* og så vælger du serviceinfo, og så er det øverste linie der
angiver firmware versionen.

De ældre har problemmer med at slå domænenavne op, så prøv at indtast
IP nr. på mailserveren, og se om det hjælper.

> Jeg har TDC ADSL abb. og T68i - er der nogen der kan komme med at
> godt råd ?

Jeg har min egen server, og kan ikke huske domænet på TDC's pop3
server, så jeg kan ikke hjælpe dig med IPnummeret,,,

Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Fra : Henrik Schytte

Dato : 18-07-03 12:12

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken opkaldsform bruger du? Det ser ud som det er et gammeldags DATA
> opkald? Og ikke GPRS, ved ikke om det er bevidst?

Jeg har ikke GPRS

> Det er din mailserver den ikke kan finde, hvilken firmware har du i
> den?

Det er den der ligger i tlf da jeg købte den version R5C001

> De ældre har problemmer med at slå domænenavne op, så prøv at indtast
> IP nr. på mailserveren, og se om det hjælper.

Har jeg prøvet

> Jeg har min egen server, og kan ikke huske domænet på TDC's pop3
> server, så jeg kan ikke hjælpe dig med IPnummeret,,,
IP nr har jeg fundet fra TDC online "guide" som desværre heller ikke kunne
hjælpe mig.

Fra : MJ

Dato : 18-07-03 17:12

On Fri, 18 Jul 2003 09:52:06 +0200, Henrik Schytte <Hschytte@NOSPAMmail.dk>
wrote:

> [...]
> den
> igen "finder server" og så "Server ikke fundet"

Jeg har haft samme problem når jeg brugte TDC. Fik dengang besked om at det
kun virkede på TDC-mailservere - så hvis du prøver at hente på en "fremmed"
server, kan det være derfor ?

Jeg oprettede en ny dataforbindelse til Orange på 26 26 55 55, intet
brugernavn og password. (jeg har abb. hos TDC) - og herefter virkede det på
alle servere.

Efter at jeg er begyndt at bruge GPRS, kan jeg dog hente post på alle
servere via TDC.

--
MJ

Fra : Henrik Schytte

Dato : 21-07-03 08:38

"MJ" <fjern_sirpasfai@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
newsrsikmbuom8gl01@news.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg oprettede en ny dataforbindelse til Orange på 26 26 55 55, intet
> brugernavn og password. (jeg har abb. hos TDC) - og herefter virkede det

Jeg bruger TDC både til opkald og til mail server.

Men nu har jeg sat den op til at kalde op via Orange - og nu virker det
bare.....

Fra : Christian Poulsen

Dato : 18-07-03 23:45

> Jeg har TDC ADSL abb. og T68i - er der nogen der kan komme med
> at godt råd ?

Jeg har Telmore og SE T610 og T310. Henter e-mails via CyberCity uden
problemer. En lille guide:

1. Gå til http://makeashorterlink.com/?Q3E332155

2. Følg guiden trin for trin, og download WAP via GPRS-indstillinger.

3. Installere indstillingerne og omdøb dem fx til 'GPRS e-mail'

4. Redigere APN-adresse fra 'wap' til 'internet'

5. Gå til e-mail-opsætningen i telefonen:

* Tilslut via: 'GPRS e-mail'
* Protokol: POP3
* Indg. server: vip.cybercity.dk (her skal din POP3-server være)
* Indgående port: 110
* Postkasse: dslXXXX (dit e-mail-brugernavn)
* Password: xxxxxxxxxx (dit password til din e-mail-konto)
* Udg. server: smtp.mail.dk (den SKAL være den når du har TDC)
* Udgående port: 25
* E-mail-adresse: dslXXXX@vip.cybercity.dk (din afsender e-mail)
* Download: Headers+tekst
* Fra navn: Christian Poulsen (dit navn her sjovt nok)
* Signatur: (her kan din signatur evt. være)
* Kopiere udg.: (hvis du vil have en kopi af de e-mails du sender)
* Søgeinterval: (hvor længe der er i mellem den checker e-mail)

6. Gå til http://makeashorterlink.com/?Q3E332155 igen

7. Følg guiden trin for trin, og download WAP via GPRS-indstillinger.

8. Installere indstillingerne og omdøb dem fx til 'GPRS WAP'

9. Brug nu disse indstillinger til når du skal WAPpe.

10. Nu burde det altså virke? :))

11. Ellers spørg igen ...