Ir port
Fra : Nielsen

Dato : 15-07-03 21:26

Er der nogen der har erfaring med en ekstern IrDA port til computeren altså
sådan en lille pind man sætter i usb porten. Virker det ligeså godt med
overførsel som en intern i computeren.

Mvh
Simon

www.siho.dk - news@FJERNDETTEsiho.dk
For mail remove FJERNEDETTE from email adress thank you

Fra : Erik Graversen

Dato : 15-07-03 21:31

"Nielsen" <mobjerg@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3f1462f1$0$5161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen der har erfaring med en ekstern IrDA port til computeren altså
> sådan en lille pind man sætter i usb porten. Virker det ligeså godt med
> overførsel som en intern i computeren.

Jeg bestilte den fra cellshoppen i sidste uge. Må være her en af dagene.
Jeg påtænker at bruge den til min T310. Jeg skal nok melde tilbage når
jeg har prøvet den af.

Mvh.............

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-07-03 22:26

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bestilte den fra cellshoppen i sidste uge. Må være her en af dagene.
> Jeg påtænker at bruge den til min T310. Jeg skal nok melde tilbage når
> jeg har prøvet den af.

Jeg har den fra Cellshoppen til min T310 og den fungere glimrende.
Sørg dog for at installere driverne med den vedlagte cd.
Xp finder dog nogle drivere og installere dem men så
bliver det lidt svært at få pc og mobil til at samarbejde...
Iøvrigt så sørg for når den tid kommer at porten arbejder med 57600kbit...

Venligst

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 15-07-03 23:51

Nielsen skrev:

> Er der nogen der har erfaring med en ekstern IrDA port til computeren
> altså sådan en lille pind man sætter i usb porten. Virker det ligeså godt
> med overførsel som en intern i computeren.

Jeg har en til seriel porten, den fungere uden problemer.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 15-07-03 22:22

"Nielsen" <mobjerg@FJERNtdcadsl.dk> skrev i melding
> [...]
> Simon
>
> www.siho.dk - news@FJERNDETTEsiho.dk
> For mail remove FJERNEDETTE from email adress thank you

Jeg har brukt en ekstern IrDa (USB) sammen med flere mobiler. Det har
fungert helt fint, så lenge IrDA-enheten er korrekt installert. Det
problemet jeg oftest har støtt på, er at overføringshastigheten er satt for
høyt. Dersom man i Kontrollpanelet, går inn på Trådløs forbindelse (heter i
allfall det i norsk Win.), kan man stille inn overføringshastigheten der.
Jeg pleier å ha den på 9600 eller 19200. Her er det bare å prøve seg fram.

Det fine med IrDa, er at man kan overføre data til/fra mobiler av ulike
modeller eller fabrikater.

Jeg har ikke prøvd intern IrDa.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Rander

Dato : 15-07-03 23:01

Tue, 15 Jul 2003 22:25:46 +0200 brugte Nielsen 11 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Er der nogen der har erfaring med en ekstern IrDA port til computeren altså
>sådan en lille pind man sætter i usb porten. Virker det ligeså godt med
>overførsel som en intern i computeren.

Jeps. Jeg har selv en SigmaTEL Ir-dongle, og den fungerer bare...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Manden, der ønsker et lykkeligt ægteskab, må lære at holde sin mund
lukket og sit checkhæfte åbent. (Groucho Marx)

Fra : Erik Graversen

Dato : 16-07-03 21:05

Hmm!

Jeg kan simpelthen ikke få denne "Cellshoppen" ting
til af virke med win 98!
Nogen der har nogle ideer?

Mvh...........

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 17-07-03 18:11

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i melding
> Hmm!
>
> Jeg kan simpelthen ikke få denne "Cellshoppen" ting
> til af virke med win 98!
> Nogen der har nogle ideer?

Du skal først installere en driver, og deretter finner Windows enheten og
setter den opp som ny maskinvare.

Dersom du ikke fikk driver med, kan du jo søke på produsentens hjemmeside,
og finne en IR-driver der.

Lykke til!

Fra : Erik Graversen

Dato : 17-07-03 22:08

"Thorolv Valentinsen" <tva03.fight.spam@netcom______.no> skrev i en meddelelse news:GMARa.18254$KF1.303704@amstwist00...

> [...]
> setter den opp som ny maskinvare.
>
> Dersom du ikke fikk driver med, kan du jo søke på produsentens hjemmeside,

Jo der er en installations disk med. Den har et setup program som køre hele
processen. På et tidspunkt under instil. beder programmet om at man sætter
enheden til i USB porten for at færdiggøre installationen. Men ak! Jeg kan
stadig ikke få det til at virke.
Hvis der er nogle her der har den (fra Cellshoppen) USB to IrDA kørende sammen
med win 98 vil jeg med glæde høre om det.

Mvh.............

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 18-07-03 06:52

> [...]
sammen
> med win 98 vil jeg med glæde høre om det.

....Og du har angitt riktig COM-port?

Fra : Erik Graversen

Dato : 18-07-03 16:48

"Thorolv Valentinsen" <tva03.fight.spam@netcom______.no> skrev i en meddelelse news:vWLRa.18398$KF1.304055@amstwist00...

> ...Og du har angitt riktig COM-port?

Efter et tip fra "it-doktoren" om at installere LPT og COM port manuelt og redigere
lidt i "regedit" (et tips der egentlig høre til Win ME!) og brug af seneste driver fra "sigma tel"
funker det bare!

Mange hilsner..........

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 18-07-03 18:09

> [...]
redigere
> lidt i "regedit" (et tips der egentlig høre til Win ME!) og brug af

Så flott at det ordnet seg! En IR-port er jo sååå anvendelig; til mobil,
annen PC, PDA, digitalkamera osv. Kabler er jo bare i veien, og de koster
mange penger, dersom de ikke følger med apparatet. En IR-port er en
investering som virkelig betaler seg.