IP telefoni projekt
Fra : Jens Davidsen

Dato : 17-07-03 14:35

Hejsa dk.teknik.telefoni

Jeg har i nogen tid arbejdet paa at lave IP telefoni til det danske folk, og
er ved at vaere taet paa en faerdig loesning.
Inden jeg poster min opsparing i projektet (indkoeb af produktions hardware,
bestilling af linier, interconnect aftaler, osv) vil jeg gerne hoere ad om
hvad i her i gruppen mener om IP telefoni, er markedet klar til det i DK? er
DU interesseret i at bruge det? er priserne attraktive nok?
Har du ideer/forslag/kritik/etc. hoerer jeg gerne fra dig.
jens(snabela)kollerupgaard[dot]dk
Se mere her:
http://telefant.dk

mvh. Jens Davidsen

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 18-07-03 14:09

Jens> Hejsa dk.teknik.telefoni
Jens> Jeg har i nogen tid arbejdet paa at lave IP telefoni til det danske folk, og
Jens> er ved at vaere taet paa en faerdig loesning.
Jens> Inden jeg poster min opsparing i projektet (indkoeb af produktions hardware,
Jens> bestilling af linier, interconnect aftaler, osv) vil jeg gerne hoere ad om
Jens> hvad i her i gruppen mener om IP telefoni, er markedet klar til det i DK? er
Jens> DU interesseret i at bruge det? er priserne attraktive nok?

Ja, hvis jeg kan få en ordentlig kvalitet til Canada til 40øre, ville jeg
sikkert bruge det. Det koster mig 85 øre minut nu.

Jens> Har du ideer/forslag/kritik/etc. hoerer jeg gerne fra dig.
Jens> jens(snabela)kollerupgaard[dot]dk

Vi har jo et netværk i vores andelsforening. Hvis der var flere, der brugte IP
telefoni kunne vi jo opgradere forbindelsen. Eventuelt bruge noget linux traffic
shaping.

Hvis jeg var jer, ville jeg markedsføre telefonsvareren mere. Det er specielt smart
når man rejser. Jeg har fx brugt www.ekno.com. Det er ret smart at folk
derhjemme gratis kan ringe og lægge en besked og så kan man høre den i en
sydamerikansk netcafe. Måske skulle i gøre ligesom ekno, have et nummer,
eventuelt overtakseret, hvor man kunne ringe og høre sin telefonsvarer. Eller
kombinere det med en webmail så man får både email og telefonsvarerbeskeder i
samme folder.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Mdj

Dato : 19-07-03 00:31

Jeg syntes det ser rigtig spændende ud, specielt i øjene af at jeg ikke har
fastnet telefon, kun bredbånd. Men kan der ikke gøres noget for at tvinge DK
priserne ned på en 12-16 øre/min, så de rent faktisk er billigere end TDC? -
det kunne være lækkert... men ligemeget hvad, så tror jeg da det er noget
jeg vil se nærmere på.

Mvh
Morten
http://mortenz.dk

Fra : Christopher Tracy

Dato : 20-07-03 12:10

Hej

> [...]
> DU interesseret i at bruge det? er priserne attraktive nok?
> Har du ideer/forslag/kritik/etc. hoerer jeg gerne fra dig.

Jeg synes det utroligt spændene... Og det var det helt sikkert noget man
ville overveje at bruge -
Så dette der står i FAQ: "Vi tester i øjeblikket - og det er ikke sikkert at
det bliver til andet end hobby projekt for familien"
håber jeg ikke det gør - hvis du/i forstår

--
/C.T.

May U live 2 C the dawn.

Fra : Hauge

Dato : 20-07-03 12:20

Hejsa

"Jens Davidsen" <jens@kollerup483gaard.dk> wrote in message
> Se mere her:

Hvis i skal virke bare en smule troværdige, skal i måske lade jeres site gå
igennem en stavekontrol, ellers får det jer til at lyde mere useriøse, end i
selv gerne vil have det til at være..

Mvh Hauge

Fra : Kim Hansen

Dato : 21-07-03 06:08

"Jens Davidsen" <jens@kollerup483gaard.dk> writes:

> Hejsa dk.teknik.telefoni
>
> Jeg har i nogen tid arbejdet paa at lave IP telefoni til det danske folk, og
> er ved at vaere taet paa en faerdig loesning.

Kan du anbefale nogle IP-telefoner og nogen bøger op IP-telefoni?

Og hvor kan man købe den slags henne, evt. på nettet?

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Jens Davidsen

Dato : 21-07-03 11:22

Tak for interesse tilbagemeldingerne, kritik, osv. - de er noteret og jeg
vil selvfoelgelig arbejde videre med dem.

Hvis i har lyst til at proeve opkald ud af huset har jeg nu oprettet en
begraenset demokonto:
http://telefant.dk/index.php/html/main/demokonto.html

mvh. Jens Davidsen