ISDN til Analog? - Og spørgsmål til DECT
Fra : Ukendt

Dato : 15-07-03 23:44

Hej NG,

Jeg er forvirret :) - Håber en kan oplyse sagen lidt.

Jeg skal have ADSL. I den forbindelse skal min ISD linie konverteres til
analog (pga signalkvaliteten). Jeg har i forvejen en Siemens Gigaset 3010
Comfort med 2 baser.

1.
Mit første spørgsmål er så: Jeg ved at man kan konvertere fra ISDN til
analog - men kan man også gå den anden vej? Ideen er jo klar: Jeg kan
beholde min Gigaset og behøver ikke købe en analogt trådløst system. Atså:
Kan der fås en "dims" så jeg kan bruge mit ISDN system på den analoge linie.

2.
Mit næste spørgsmål er lidt afledet af at jeg ikke regner med at spørgsmål 1
kan lade sig gøre....Jeg skal have et andet system. Nu har jeg hørt at hvis
man skal have trådløse analoge systemer så skal det være DECT - telefoner.
Hvorfor?

3.
Jeg har læst på denne side: http://cordlessphones.dk3.com/ (dansk) - at man
skal passe på med DECT da kvaliteten svinger meget. Specielt den metode der
tillader "echo supressor". Hmmm...Jeg skal jo også bruge GAP, da jeg gerne
vil bruge mine eksisterende Gigaset telefoner (håndsæt). Jeg har udset mig 5
systemer som jeg gerne vil have kommentarer til:

System 1: Siemens Gigaset 4010 Micro :
Indeholder alle de funktionaliteter som jeg gerne vil have. Den har dog ikke
løst problemet med "echo supressor" så vidt jeg kan læse af ovenstående
web-side.

System 2: Siemens Gigaset 4015 Comfort :
Indeholder *næsten* alle de funktionaliteter som jeg gerne vil have. Jeg
ville dog gerne have mulighed for headset hvilket denne telefon
tilsyneladende ikke har (produktspecs fra Siemens). Den skulle ikke have
"echo supressor" problemer ifølge ovenstående web-side. Desværre har jeg
ikke kunne finde en test så jeg ved ikke helt hvordan den er mht.
støj/signal/rækkevidde generelt. Nogen kommentarer?

System 3: Kirk Sonate II :
Indeholder *næsten* alle de funktionaliteter som jeg gerne vil have. Jeg
ville dog gerne have mulighed for headset hvilket denne telefon
tilsyneladende ikke har (produktspecs fra Kirk-alcatel). Den skulle ikke
have "echo supressor" problemer ifølge ovenstående web-side. Desværre har
jeg ikke kunne finde en test så jeg ved ikke helt hvordan den er mht.
støj/signal/rækkevidde generelt. Nogen kommentarer?

System 4: Kirk Fuga :
Billig telefon som *skulle* have god kvalitet til øret.
Nogen kommentarer?

System 5: B&O Beocom 6000 :
Alle som har denne telefon siger den er optimal. Tests viser dog nogen andet
og spørgsmålet er om ikke de folk siger sådan fordi de vil retfærdiggøre en
så dyr telefon? Nogen kommentarer?

Som det fremgår er jeg interesseret i systemer som virker på højde med mit
eksisterende ISDN setup.
Tak for svar...

--
TH
Pffmppppmppffpmmpp fmpmfpmpp mpmppfmfm

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-07-03 01:03

Hej, først og fremmest er Gigaset 3010 da ikke en ISDN, men analog base. Er
du sikker på at den/de ikke sidder på analoge udgange på din NT eller et
modem/converter???

1.
Nej, det kan du ikke umiddelbart. Eneste løsning er vel et omstillingsanlæg
med analoge bylinier og intern S0 bus, men det er ikke økonomisk gunstigt.

2.
Alle håndsættene i Gigaset serien er DECT telefoner. Der er ikke forskel på
håndsættene til analog hhv. ISDN. Der er kun forskel på baserne, og du kan
køre DECT på både en analog såvel som en ISDN forbindelse. "DECT-delen" af
forbindelsen er radiosignalerne mellem base og håndset.

3.
Jeg har kun gode erfaringer med Siemens Gigaset serien helt siden 1000
serien.
- de andre kender jeg ikke.

Mvh
TKJ

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-03 10:16

Thomas Jensen wrote:
> Hej, først og fremmest er Gigaset 3010 da ikke en ISDN, men analog
> base. Er du sikker på at den/de ikke sidder på analoge udgange på din
> NT eller et modem/converter???

Jeps...det _er_ en ISDN box. 100% :)
Bemærk at denne box blev købt for ca. 5 år siden....

> Nej, det kan du ikke umiddelbart. Eneste løsning er vel et
> omstillingsanlæg med analoge bylinier og intern S0 bus, men det er
> ikke økonomisk gunstigt.

Nope :)

> [...]
> baserne, og du kan køre DECT på både en analog såvel som en ISDN
> forbindelse. "DECT-delen" af forbindelsen er radiosignalerne mellem

Nå? Ok....det var en interessant information.

> 3.
> Jeg har kun gode erfaringer med Siemens Gigaset serien helt siden 1000
> serien.
> - de andre kender jeg ikke.

Tak for input.
Jeg købte rent faktisk en Gigaset 4010 Classic igår...men synes ikke helt om
systemet. Der er mere støj og en anelse ekko nogle gange (for den jeg taler
med). Det har der aldrig været med de gamle telefoner (2000comfort
håndsættet).

Jeg tror systemet skal byttes idag...spørgsmålet er bare: til hvad?

--
TH

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-07-03 17:04

"TH" <th_at_cogito.greatdanedk> skrev i en meddelelse

> [...]
taler
> med). Det har der aldrig været med de gamle telefoner (2000comfort

Min beskedne mening er også at de ældre Siemens DECT-telefoner er de bedste.

> Jeg tror systemet skal byttes idag...spørgsmålet er bare: til hvad?

Som du kan læse i mit andet svar, mener jeg der er andre alternativer

MVH
Kent Glerup

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-07-03 17:01

> [...]
> beholde min Gigaset og behøver ikke købe en analogt trådløst system. Atså:
> Kan der fås en "dims" så jeg kan bruge mit ISDN system på den analoge

Som tidligere besvaret. (nej)

> [...]
hvis
> man skal have trådløse analoge systemer så skal det være DECT - telefoner.

En digital (krypteret) trådløs telefon hedder en DECT-telefon. Om den er
sluttet til ISDN eller PSTN (analog) er sagen uvedkommende.

> [...]
ikke
> løst problemet med "echo supressor" så vidt jeg kan læse af ovenstående

For lille efter min mening, hvilket gør den træls at snakke i i længere tid.
Lyden er ret "spinkel" efter min mening. Ikke min personlige favorit..

> [...]
> ikke kunne finde en test så jeg ved ikke helt hvordan den er mht.
> støj/signal/rækkevidde generelt. Nogen kommentarer?

Meget bedre størrelse end 4010 Micro. Lyden efter min mening lidt bedre.

> [...]
> jeg ikke kunne finde en test så jeg ved ikke helt hvordan den er mht.
> støj/signal/rækkevidde generelt. Nogen kommentarer?

Softwaren skulle netop være blevet opdateret. De seneste jeg har haft
fingrene i, har haft glimrende lyd. Der ER tilslutning til headset. Af
headset til den kan GN2100 klart anbefales, suveræn lyd. Rækkeviden er cirka
som ved Siemens telefonerne, blot er basen her en særskilt enhed, og kan
derfor bedre placeres dækningsmæssigt korrekt. En af mine personlige
favoriter.

> System 4: Kirk Fuga :
> Billig telefon som *skulle* have god kvalitet til øret.
> Nogen kommentarer?

Kender den ikke. Mange af de virkeligt billige DECT-telefoner skal man holde
sig fra!

> [...]
andet
> og spørgsmålet er om ikke de folk siger sådan fordi de vil retfærdiggøre

Efter sigende en glimrende telefon, som jeg kun har sporadisk erfaring med.
Tag endelig den nye Beocom 4 telefon med i betragtning. Der fås
tilsyneladende et originalt handsfree headset-kit, som ser vældig smart ud!

Panasonics DECT-telefoner er der også mange der er glade for

> Som det fremgår er jeg interesseret i systemer som virker på højde med mit
> eksisterende ISDN setup.
> Tak for svar...

Håber du kunne bruge det til noget

MVH
Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-03 19:26

Kent Glerup wrote:

> [...]
> er cirka som ved Siemens telefonerne, blot er basen her en særskilt
> enhed, og kan derfor bedre placeres dækningsmæssigt korrekt. En af

Jeps...Jeg hentede en idag...flot telefon. Dejlig lyd...perfekt størrelse.
Men men men men men...Selvom der på TDC's net står "CAP-kompatibel" så viste
det sig forbløffende nok at dette kun gælder håndsæt og ikke base. Så mine
Siemens 2000C kunne ikke bruges med Kirks base...
En mærkelig implementering af CAP hvis man spørger mig...? :)
Jeg vil ringe til Kirk imorgen og høre om det virkeligt kan være sandt...

> [...]
> erfaring med. Tag endelig den nye Beocom 4 telefon med i betragtning.
> Der fås tilsyneladende et originalt handsfree headset-kit, som ser

Jeg tror aldrig jeg får konen med til en telefon til over 4000kr. :)

> Håber du kunne bruge det til noget

Bestemt. Som du jo kan høre har jeg prøvet Siemens 4010 Classic, Kirk Sonata
II og nu sidst på dagen fik jeg så (igen) byttet til en Ascom....Den
fungerer ok men hvis jeg hæver stemmen så skratter skidtet :(((

Øv (pga prisen) - det ender nok med en B&O hvis ikke Kirk kan klare ægte
CAP...:)

--
TH

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-07-03 20:44

> [...]
> En mærkelig implementering af CAP hvis man spørger mig...? :)
> Jeg vil ringe til Kirk imorgen og høre om det virkeligt kan være sandt...

Hmm... Du vil tilslutte en Siemens til en Sonate base... Kirk's større
baser (til 8 håndsæt eller mere), kan godt køre med Siemens håndsæt... Har
aldrig prøvet med Sonate basen. Hvis man skal installere en Siemens på en
større Kirk base (f.eks. Dect500), skal basen konfigureres med et password
til Siemens håndsættet. Om man kan lave dette trick på en Sonate base...
Ellers må mit råd være, at købe et ældre Siemens-sæt (evt. med defekt
håndsæt), og bruge den til din Siemens.

> Jeg tror aldrig jeg får konen med til en telefon til over 4000kr. :)

Dumt at gi' 4000,- for en telefon til 2200;- (du må forveksle den med
"bananen"). Beocom 4 er deres helt nye no-nonsense DECT-telefon. Der kan
forøvrigt ikke tilkobles andre håndsæt til dens base.

> [...]
> II og nu sidst på dagen fik jeg så (igen) byttet til en Ascom....Den
> fungerer ok men hvis jeg hæver stemmen så skratter skidtet :(((

Slagt sparegrisen og køb en Sonate med 2 håndsæt...

> Øv (pga prisen) - det ender nok med en B&O hvis ikke Kirk kan klare ægte
> CAP...:)

(GAP)

MVH
Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-03 21:31

Kent Glerup wrote:

> [...]
> lave dette trick på en Sonate base... Ellers må mit råd være, at købe
> et ældre Siemens-sæt (evt. med defekt håndsæt), og bruge den til din

Mja det har jeg også tænkt, men...når jeg nu endelig køber ny telefon vil
jeg gerne kunne lugte at den er helt ny :) - Jeg plejer at købe kvalitet og
er meget konservativ på den slags punkter...så at købe brugt er nok ikke
vejen til succes :)

> Dumt at gi' 4000,- for en telefon til 2200;- (du må forveksle den med
> "bananen"). Beocom 4 er deres helt nye no-nonsense DECT-telefon. Der
> kan forøvrigt ikke tilkobles andre håndsæt til dens base.

Ja, det var en fejl...men netop det med at der ikke kan kobles flere
telefoner til er lidt et problem :)

> Slagt sparegrisen og køb en Sonate med 2 håndsæt...

Hehe...ja det har jeg også tænkt på :)
Men så er vi alligevel på 3500,- ca. 500 over en Beocom 6000...ak ja de
telefoner.

> (GAP)

Naturellement :)