Problemer med display på Ascom Avena 233
Fra : Henrik Grøn

Dato : 06-07-03 16:49

Hej..

Jeg har en Ascom Avena 233 trådløs telefon som jeg har haft og været godt
tilfreds med i et par år. Pludseligt er tegnene i displayet på håndsættet
blevet meget svage så man faktisk ikke kan se dem, og det er lige meget hvor
meget strøm der er på telefonen. Er der nogen der har en forklaring/løsning
eller har oplevet det samme?

På forhånd tak for svaret.

Henrik Grøn

Fra : bjarne

Dato : 09-07-03 12:30

Jeg ved ikke om det er relevant, men jeg skal bare lige have det ud af
systemet.....TDC kan sagtens være til bøvl for kunder............

Det er en dejlig telefon som jeg også er glad for....Det skal dog siges at
min har været til rep. for anden gang og er idag kommet tilbgae med svar om
at det var fugtskade der gjorde at den ikke længere kunne fange et
signal.....Jamen så skal jeg jo bare have en anden sagde jeg, men nej
fugtskade dækkes ikke under garantien! Så er det lige jeg spørger om ikke
det kunne tænkes at den havde det fra starten da det nu er anden gang den er
til rep???? Joooo, men det vil koste 8-900kr at få den repereret og så er
det lige jeg spørger hvad er garantien så værd????Jeg har ikke udsat den for
fugt, men ikke desto mindre er det fejlen de har konstateret og vil ikke
give mig en anden....ergo jeg har en telefon der ikke virker pga fugtskade
og ingen dækning fra garantien???? Kan jeg gøre noget ved det? Det kan vel
ikke passe at jeg skal bøde for at deres produkt ikke virker som det
skal????

Det lyder lidt som med min....først går den ud selv om den er fuldt opladet
og dernæst kan den ikke fange signal, jeg vil bare sige at konstaterer TDC
fugtskade dækker garantien ikke.....min er faktisk kun et lille år!!!!

Mvh. Bjarne

Fra : Bent Andersen

Dato : 09-07-03 14:02

On Sun, 6 Jul 2003 17:49:16 +0200, "Henrik Grøn"
<henrik-rikke@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>meget strøm der er på telefonen. Er der nogen der har en forklaring/løsning

Kære Henrik Grøn.

Det kunne tyde på, at problemet skyldes ustabilitet i displayets
"connector". Det er ret typisk for Ascom Avena 233, at denne fejl
opstår efter et par år.

Problemet kan fikses på TDC's værksted. Man vil udskifte både
connector og display.

Ascom gi'r 2 års garanti på telefonen, og du vil kunne få udført denne
fejl på garantien, hvis din Ascom Avena 233 ikke er ældre.

Hvis der ikke længere er garanti på telefonen, vil rep. nok komme til
at koste omkring 550-600 kr. incl. moms, vel og mærke, hvis du lader
baseenheden gå med på værksted. For så skal de på værkstedet ikke hen
og finde en anden Ascom-base for at afprøve, om det nu også virker som
det skal.

Held og lykke til dig.

Fortsat god sommer

Med venlig hilsen