batteriindikator
Fra : onix

Dato : 06-07-03 11:27

Hej !

hjar lige i går investeret i en panasonic trådløs tlf. . den har ladet i 15
timer som anbefalet og i dag da jeg skulle sætte den op opdager jeg at
batteriet kun viser 30% - jeg har taget batterierne ud og i igen og ladet
den lade igen. men der sker ingtet ? har nogle nogen ide om hvad jeg kan
gøre eller skal jeg smide den i hovedet på forhandleren igen på mandag ????

Onix

Fra : Bent Andersen

Dato : 06-07-03 21:28

On Sun, 6 Jul 2003 12:26:41 +0200, "onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote:

> [...]
>gøre eller skal jeg smide den i hovedet på forhandleren igen på mandag ????

Kære Onix.

Tillykke med din nye trådløse telefon.

Må jeg spørge dig hvilken telefon, du har købt ?

Er batterierne grønne og hvorpå der står: "BYD Made in China?"

Hvis det er tilfældet, så er chancen for at de er dårlige meget stor.
Det ved Panasonic også godt selv. Men alligevel sender de de crap
batterier med i pakken som standard.

Det kan være, du kan få power på dem efter 4-6 oafladninger
(cycles). Har du prøvet det? Hvis det ikke hjælper, så bed din
forhandler om nogle nye NiMH-batterier af andet fabrikat. Men påregn
stadig 4-6 oafladninger for fuld batterikapacitet.

Held og lykke med din trådløse telefon.

Fortsat god sommer.

Med venlig hilsen

TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER
Bent Andersen
http://cordlessphones.dk3.com
http://www.cordless.ninja.dk

Fra : onix

Dato : 07-07-03 20:00

Hej Bent !

Tak for dit svar. Du har simpelthen ramt rigtigt. det er de batterier du
beskriver og jeg har forsøgt det du siger og nu viser den fuld skrue. Tak !

Fra : Bent Andersen

Dato : 08-07-03 13:25

On Mon, 7 Jul 2003 21:00:04 +0200, "onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote:

>Tak for dit svar. Du har simpelthen ramt rigtigt. det er de batterier du
>beskriver og jeg har forsøgt det du siger og nu viser den fuld skrue. Tak !

Hej Onix.

Det var da kun så lidt. Hvis det skulle være en anden gang.

Det var godt, du fik fuld skrue på

Hvis alle battericeller ellers er ok, så skal du have følgende ca.
driftstider på din Panasonic-telefon, hvis det vel og mærke er en
telefon fra 700-serien (700, 705, 725).

STANDBYTID:
Opladet i 15 timer: Ca. 180 timer.

SAMTALETID:
Opladet i 15 timer: Ca. 21,5 timer.

Hvis du ikke har ovenstående driftstider til din rådighed, så vil jeg
helt klart anbefale dig, at du prøver nogle andre batterier af andet
fabrikat.

Men bemærk venligst, at du ikke opnår længere driftstider ved at gå
højere op i kapacitet på 700-serien end de nuværende 1200mAh, da
700-serien ikke kører med intelligent-opladning. Batterier med højere
kapacitet end ca. 1200mAh, vil ikke blive fuldt opladet. Derfor er
det bedst, at man ikke bruger batterier med højere kapacitet end
1200mAh i dette tilfælde.

Du glemte, at fortælle mig hvilken Panasonic-telefon, du har købt. Jeg
er jo lidt nysgerrig

Du har måske købt dig en af de nyeste modeller, KX-TCD400 eller
KX-TCD410?

I øvrigt er der også Panasonic KX-TCD420, 450, 515, 535, 545 og måske
500, 505 på vej.

Jeg har hørt en lille fugl synge om, at 500-serien skulle have bedre
lyd end 700-serien.