Maskine til at fjerne sten
Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 02-04-01 18:32

Hej

En nabo har fortalt mig, at man skulle kunne købe/leje en maskine, der
kan fjerne sten fra en endnu ikke anlagt græsplæne. Er det rigtigt?

Vi byggede hus sidste år og skal nu til at anlægge have. Men da det er
gammel landbrugsjord, er den temmelig fuld af sten. Så enhver maskinel
hjælp til at fjerne bare nogle af stenene fra områderne, hvor vi vil
så græs (ca. 600m2), vil være dejligt.

Mvh
Henrik og Lisbeth

Fra : Henrik Bonde

Dato : 02-04-01 22:43

On Mon, 02 Apr 2001 19:31:40 +0200, Henrik Bach Gravesen
<nospam-bach_gravesen@post9.tele.dk> wrote:

>En nabo har fortalt mig, at man skulle kunne købe/leje en maskine, der
>kan fjerne sten fra en endnu ikke anlagt græsplæne. Er det rigtigt?

Ja. Den kaldes en stenrive, og monteres på en rimelig stor fræser.
Det hele kan lejes hos en velassoteret matireludlejer.

Mvh
Bonden