dikette sidder fast i powerbook 520
Fra : thorkild

Dato : 07-12-00 21:36

Hej!

Jeg har en dikette siddende fast i min powerbook 520.

Det er første gang jeg har haft problemet.
Det er en "pæn" diskette (System 7.1 printerværktøj)
Jeg har prøvet med papirclips i hullet.

Når jeg trækker diskettesymbolet ned i papirkurven kommer der de
sædvanlige lyde, og der efter læse-lyde og diskettesymbolet dukker igen
op på skærmen.

Hvad gør jeg?

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen

9310 Vodskov

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 07-12-00 23:03

thorkild <thorkild.j.n@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er første gang jeg har haft problemet.
> Det er en "pæn" diskette (System 7.1 printerværktøj)

Ja hvis det ikke virker så ... har du ikke ramt rigtigt :)

Ellers genstart med muse-knappen holdt nede indtil den kommer ud (håber
vi :)

Mojn, Thomas

--
Properly set up, your [Windows] system will purr along day
after day after day -- perhaps even for weeks and months...

- Fred Langa, LangaList (et seriøst Windows newsletter)

Fra : Reynard Fox

Dato : 08-12-00 11:55

In article <1elalb4.3r4r2e11v2mi0N%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> Ja hvis det ikke virker så ... har du ikke ramt rigtigt :)
>
> Ellers genstart med muse-knappen holdt nede indtil den kommer ud (håber
> vi :)
>

> Mojn, Thomas

Jeg ville sige:
Kold-start powerbook'en, med trackpad-knappen trykket ned. Fjern
eventuelt eksterne tastature og mus (når PB'en er slukket!). -Hvis
disketten ikke kommer ud på den måde eller med papirclippen, så må du
nok forbi et autoriseret Apple værksted :/

Og nej, et autoriseret Apple værksted er hverken et Autoværksted for
Apple sportsvogne eller et værksted hvor fabriksrobotterne har brudt
Isaac Asimov's love om robotter, ved at fjerne deres herre ved slet spil.
....Desuden; kalder de danske versioner af MacOS powerbook'en for
"kraft-bogen" eller "Super-bogen"?
Kede, kede, kede. Det er dødens pølse at have influenza, bortset fra
livets store goder, så som UT, Adsl, pizzaudbringning eller Syndicate på
en Color Classic. Ahh, livet er hårdt :D

Mvh
Reynard

--
Always brisk for business, and know the rules by heart.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-00 16:07

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> Kede, kede, kede. Det er dødens pølse at have influenza, bortset fra
> livets store goder, så som UT, Adsl, pizzaudbringning eller Syndicate på
> en Color Classic. Ahh, livet er hårdt :D

Bortset fra Classic'en og Influenzaen lyder det ellers meget
hyggeligt

Selv må jeg en tid nøjes med 56k modem og Quake3 da iBook'ens 64MB
desværre ikke er nok til UT, og min søsters begejstring for at jeg
konvertere hendes telefonline til ADSL ligger nok på et meget lille
sted.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : Reynard Fox

Dato : 08-12-00 17:59

In article <1elbukl.6a5dgmy2h7y8N%reippuert@mac.com>, reippuert@mac.com
(Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> [...]
> desværre ikke er nok til UT, og min søsters begejstring for at jeg
> konvertere hendes telefonline til ADSL ligger nok på et meget lille

Vær du bare glad for, at du ikke spiller UT lige nu. Jeg har et par
gange, de sidste par dage, fået nogle utrolige prygl.
Min teori er, at det er den der lede AimBot/FunBot. I en enkelt kamp
(mod en enkelt spiller) blev jeg massakreret 7 gange, hver gang jeg
fandt min modstander blev jeg kværnet af den første byge... Og når jeg
skød først, var det bare som at prikke fyren på skulderen, hans første
byge lavede så hakkebøf ud af undertegnede; øjeblikkeligt. -Så dårligt
plejer jeg ikke at spille :*
For dem der ikke har hørt om det, så er AimBot en udviddelse til Unreal
Tournament, som får din computer til at sigte for dig, du behøver bare
at trykke af, så bliver modstanderen ramt i sylten. Hmm :I

Jeg købte den Color Classic for at bygge den om til en G3, men det er
gået op for mig, i løbet af de sidste par dage, at den er ganske sjov i
den originale udformning. Hvis jeg får bygget en Color Classic om til
G3, så bliver det i hvertfald ikke mit eneste eksemplar af den model :)

Mvh
Reynard …:>

--
Always brisk for business, and know the rules by heart.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-12-00 01:04

> [...]

> desværre ikke er nok til UT, og min søsters begejstring for at jeg
> konvertere hendes telefonline til ADSL ligger nok på et meget lille

Rigtig kedelig lillesøster....

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-00 01:23

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Rigtig kedelig lillesøster....

Det er _store_ søster, så jeg skal ikke have klinket noget, jeg kan
huske da jeg 5 - hun var stærkest.

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 15:11

Fra : thorkild

Dato : 08-12-00 15:11

Kære alle sammen!

Jeg har prøvet alt det I foreslår og stadig ikke fået den ud.

Jeg kan lukke ned og strate op som normalt (heldigvis) og jeg har prøvet
papirclips i slukket tilstand og jeg har prøvet at lirke med disketten,
når den forsøger skub-ud.

I "The dead Mac Scrolls"-bogen står der noget om at i de alm. gl. Mac'er
kan skub-ud-armen sætte sig fast p.g.a. gl. olie. Jeg frygter at det er problemet.

Sidder diskettedrevet nogenlunde tilgængeligt, hvis jeg åbner den nedefra?

Venligst
Thorkild.

--------------

--
Venlige hilsner

Thorkild Johs. Nielsen
Tusborgvej 13
9310 Vodskov

tlf. 9829-4302

----------------------
Bemærk venligst min nye e-mail-adresse:
thorkild.j.n@mail1.stofanet.dk

Fra : Reynard Fox

Dato : 08-12-00 16:13

In article <3A30EC08.CFE0FC29@mail1.stofanet.dk>,
> [...]

> problemet.
>
> Sidder diskettedrevet nogenlunde tilgængeligt, hvis jeg åbner den

Svjv, kan du kun få bedre adgang til floppydrevet oppefra, og kun ved at
tage det ud eller i det mindste løfte det lidt ud af kammeret det sidder
i. -Du er også nød til at fjerne tastaturet for at kunne få fat i drevet.
Alt i alt en hårrejsende opgave. Men hvis du ikke er bleg for den
udfordring, så skriv her i gruppen. Så strikker undertegnede, eller en
anden bruger, en vejledning sammen.
Jeg mener dog alligevel, at et besøg på et Apple værksted vil være
smartest :)

Mvh
Reynard

--
Always brisk for business, and know the rules by heart.

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-12-00 02:14

> [...]

> problemet.
>
> Sidder diskettedrevet nogenlunde tilgængeligt, hvis jeg åbner den

Hvis du bor i nærheden af Hundige, kan du få lov til at komme forbi med
den, og så skal jeg nok få disketten ud.

--
MVH
Martin Edlich