Kalde exe med parametre
Fra : Thomas P

Dato : 02-04-01 18:20

Jeg har knapt nok hørt om det, at kalde exe-filer med parametre, men ved da
at det er en måde at få programmet til at reagere forskelligt på. Hvordan
opfanger jeg, i mit program, hvilke parametre programmet bliver kaldt med ?
Jeg kunne nemlig godt bruge at programmet kunne kaldes med "mitprogram.exe
admin" (dos-applikation). Håber I kan hjælpe mig ;)

- Thomas

Fra : Niels

Dato : 02-04-01 20:44

Just as I expected, Thomas P came up with this:

> [...]
>Jeg kunne nemlig godt bruge at programmet kunne kaldes med "mitprogram.exe
>admin" (dos-applikation). Håber I kan hjælpe mig ;)

ParamCount() og ParamStr() funktionerne??

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : Thomas P

Dato : 03-04-01 06:32

Hmmm... selvom jeg følger eksemplet i hjælpen, bliver jeg ved med at få en
'runtime error at 103' - der skulle vel ikke være nogen, der lige hurtigt
kunne presse et lille eksempel ned, hvor programmet simpelthen bare skal
vide om der er en parameter og hvad den indeholder

- Thomas

Niels <nmartin@ispam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ac8d64e.24215932@news.12move.dk...

Fra : Jan

Dato : 03-04-01 07:32

Hej.
"Thomas P" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne presse et lille eksempel ned, hvor programmet simpelthen bare skal
> vide om der er en parameter og hvad den indeholder

Ja, hva' ska' jæ si'...

Slå 103 op i hjælpen, så ved du hvorfor.

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var
NumParams: integer;
begin
if ParamCount > 0 then
for NumParams:= 1 to ParamCount do
ShowMessage(ParamStr(NumParams));
end;

/Jan

Fra : Thomas P

Dato : 03-04-01 12:08

> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> [...]

Takker !

- Thomas