øvøv og så det gode vejr.
Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-01 18:00

Så ser man det er dejligt vejr langt om længe, og så går der et leje i
baghjulets på diversionen.
Det sidder i den "ramme" som tandhjulet sidder på, og er et specielt.
Det var fuldstændigt smadret, det skete igår på vej hjem fra "Broen" tror,
det begyndte pludseligt at larme sådan nede fra kæden.
OK! tænkte jeg, det er sgu kæden der ikke er 100% smurt, da min scottoiler
lige havde være stoppet i et stykketid.
Af med baghjulet, kigger på kæden og smør den meget mens jeg "maserer den"!,
men så ser jeg på den "ramme" der, og ser til min skræk at nogle af kuglerne
ikke er hele mere, og det hele er kvast mere eller mindre.
Hmm, det er jo bare et nyt leje tænker jeg, ringer til MP mc og får at vide
at det har de på lager, kanon tænker jeg, komemr derud og finder ud af, at
der er en fejl i oversigten over uoriginale lejer, så det leje der sidder i,
og det der skulle passe, ikke er det samme.

Det rigtige havde de ikke hjemme, og kommer først onsdag.

ØV øv og så det gode vejr

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Armand

Dato : 03-04-01 02:06

Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
> [...]
tror,
> det begyndte pludseligt at larme sådan nede fra kæden.

Brug af højtryksrenser ved lejlighed??

MC-teknik - dansk lektion:
"Kædehjuls-navet" !

--
Armand

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-01 08:30

nå det er kædehjulsnav det hedder

Nej jeg bruger aldrig højtryksrenser når jeg vasker mc, men det kan være
baghjulet har været spændt for hårdt!

Jeg burde nok have brugt min momentnøgle noget mere

Men tak for informationen omkring navnet, så ved jeg det til næste gang.

mvh

Thomas Jensen
XJ600S div ´96
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ab8a1$4ae$7@news.cybercity.dk...

Fra : Armand

Dato : 03-04-01 12:18

Thomas Jensen <oelhunden@yahoo.com> skrev i en

> Nej jeg bruger aldrig højtryksrenser når jeg vasker mc, men det kan
være
> baghjulet har været spændt for hårdt!

Tjaeh :-/

Nærmere slid, snavs eller dårligt leje!?

Få et lukket leje isat denne gang, så er du ikke så afhængig af navets
pakdåses tilstand!!

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-01 16:58

Har også bestilt det lukket, ligesom jeg dem jeg satte i mit forhjul

Fra : PHK

Dato : 08-04-01 13:00

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Har også bestilt det lukket, ligesom jeg dem jeg satte i mit forhjul

Jeg sætter ustandseligt nye lukkede SKF-lejer i min scooter. De holder ca.
10.000 km - og den bliver _ikke_ højtryksvasket

--
_
|_|