download af aktiekurser
Fra : jørgen kanters

Dato : 14-07-03 16:14

Findes der en side hvor man kan dl daglige aktiekuser op til 5 år tilbage

Hilsen

Jørgen

Fra : Michael H

Dato : 14-07-03 17:50

Hejsa
Jeg ved ikke om denne kan bruges:
www.netpeosten.dk

http://netposten.delphi.se/main_today.asp?market=CSE&w=10&l=10&v=24&t=0&settings=netposten

De kan ikke umiddelbart downloeades - men du kan definere kurver o. l. på
skærmen!

Michael

Fra : jørgen kanters

Dato : 14-07-03 19:08

Desværre skal jeg bruge data i et andet program så derer derfor nødvendigt
at kunne downloade.

Jørgen

Fra : kn

Dato : 14-07-03 18:38

"jørgen kanters" <jkanters@mfi.ku.dk> wrote in message
> Findes der en side hvor man kan dl daglige aktiekuser op til 5 år tilbage
>
> Hilsen
>
> Jørgen

prøv:

http://www.cse.dk/kf/bestilmateriale

men materialet er ikke gratis !
jeg har ikke undersøgt, hvor mange år man kan gå tilbage.

Mvh,
Keld.

Fra : jørgen kanters

Dato : 14-07-03 19:10

Ja det er jo det med pengene man gerne ville undgå. Rent faktisk kan man dl
gratis for hver enkelt aktie på www.xcse.dk men det ville være skønt om man
fex. kunne dl hele kfx på engang

Hilsen

Jørgen

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 14-07-03 19:50

"jørgen kanters" <jkanters@mfi.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en side hvor man kan dl daglige aktiekuser op til 5 år tilbage
>
> Hilsen
>
> Jørgen

http://dk.table.finance.yahoo.com/k?s=^kfx&g=d

Mvh.

Henrik

Fra : jørgen kanters

Dato : 14-07-03 20:10

Yahoo har det problem at man kun henter 200 dage ad gangen. Skal man
downloade alle aktier manuelt får man travlt. Så er fondsbørsens side
nemmere. Her får man alle data på en gang for hver aktie, men det havde
været dejligt om man kunne få alle aktier i KFX downloaded på engang med
angivelse af hvilken aktie der var tale om.

Hilsen Jørgen

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 14-07-03 20:52

> Yahoo har det problem at man kun henter 200 dage ad gangen.

Ikke hvis du vælger at downloade det som regnearksformat.

/H.

Fra : jørgen kanters

Dato : 14-07-03 21:12

Nu har jeg prøvet igen om selv om keg ændre datoen får jeg kun 200 kurser
også i regnearksformatet. Jeg kan selvfølgelig hente af flere gange men dety
var jo det jeg ville undgå

messagnews:3f1309f1$0$920$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 14-07-03 21:41

> Nu har jeg prøvet igen om selv om keg ændre datoen får jeg kun 200 kurser
> også i regnearksformatet. Jeg kan selvfølgelig hente af flere gange men
dety
> var jo det jeg ville undgå

Kan kun sige, at det virker problemfrit hos mig - fik eksempelvis
KFX-indeksets data fra 1995 til i dag.....

Fra : jørgen kanters

Dato : 15-07-03 11:43

Det kan jeg også godt men kun for kfx og ikke for den enkelte aktie. Gad
vide hvorfor Yahoo har den begrænsning.

Jeg vil prøve at spørge dem